גיים-צ'יינג'ר: ג'ילי גיאומטרי C בישראל

ענקית הרכב הסינית ג'ילי הושקה הבוקר בישראל עם דגם הגיאומטרי C המסתער על קטגוריית הקרוסאוברים הקומפקטיים והחשמליים, עם מנוע חשמלי המפיק 204 כ"ס, אבזור נדיב, טווח נסיעה עד 460 ק"מ ומחיר תחרותי.

ששי כהן 01 בנוב, 2021
ג'ילי גיאומטרי C

קבוצת יוניון מוטורס יבואנית טויוטה ולקסוס, מתחילה בשיווק ענקית הרכב הסינית ג'ילי בישראל, עם דגם הגיאומטרי C, המצטרף לקטגוריית הקרוסאוברים החשמליים ויתחרה כאן בדגמים כמו MG ZS EV, יונדאי קונה EV, סרס E3 ואחרים. עבור יוניון מוטורס, מדובר בניסיון השני לשווק מותג רכב חשמלי סיני, לאחר שבשנה וחצי החולפות שיווקה כאן לזמן קצר גם את מותג GAC ששיווקו הוקפא לאחרונה וצפוי לשוב בעתיד לדברי החברה.

ענקית הרכב מסין

ג'ילי היא יצרנית הרכב המובילה בסין המשווקת רכבים תחת המותגים GEELY Auto, Zeekr ו-Geometry ומחזיקה בין היתר בבעלות מלאה על וולוו, וב-50% ממותגי הרכב Lynk & Co ולוטוס. החברה פעילה ביותר מ-30 מדינות בעולם, ומחזיקה כחמישה מרכזי פיתוח ברחבי העולם. בעשור האחרון החברה השקיעה יותר מ-15 מיליארד דולר בפיתוח פלפורמות ורכבים לעידן החשמלי. מעבר לכך, מדובר במותג הרכב הנמכר ביותר בסין ב-4 שנים האחרונות, וחשוב לזכור שאת הרכב הראשון שלה בעולם היא השיקה רק ב-1998. בשנה שעברה מכרה החברה בעולם יותר מ-2 מיליון מכוניות ובסה"כ מחזיקה ג'ילי ב-10 מותגי רכב בעולם.

ג'ילי גיאומטרי C

 

קרוסאובר משפחתי קומפקטי

הגיאומטרי C ישווק בארץ בתקינה אירופאית שאינה מגבילה את כמות היבוא, ומציע מרכב קרוסאובר מודרני ונאה למראה, מידות משפחתיות עם אורך של 4.43 מטרים, רוחב של 1.83 מטר, גובה של 1.56 מטר ובסיס גלגלים של 270 ס"מ המבטיחים תא נוסעים מרווח לחמישה נוסעים.  האבזור החיצוני כולל תאורת LED היקפית, חישוקי גלגלים קלים "18, גג זכוכית פנוראמי, מצלמות 360 מעלות, חיישני חניה היקפיים וידיות דלתות נסתרות הנפתחות כלפי חוץ עם פתיחת הרכב ומסייעות בין השאר להשגת מרכב אווירודינמי עם מקדם גרר נאה של 0.27cd.

ג'ילי גיאומטרי C

 

2 רמות גימור לבחירה

בתוך תא הנוסעים מציע הדגם עיצוב מודרני בסגנון "נקי" עם מיעוט מתגים, שילוב של שלל צורות גאומטריות, ידית הילוכים אלקטרונית בצורת חוגה,  הגה דו חישורי בעיצוב מיוחד, לוח שעונים דיגיטלי "5, קונסולת מכשירים מרכזית בסגנון "צף" ומסך מולטימדיה מרכזי "12.3 הכולל תפעול של שלל מערכות הרכב, לצד פאנל הכולל משטח מגע לתפעול זריז של מערכות הרכב החשובות. אבזור הדגם כולל בנוסף כבר מרמת הגימור הבסיסית: גג זכוכית פנוראמי, קיפול מראות חשמלי, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת עם פתחי מיזוג אחוריים, מושב קדמי מתכוונן חשמלית, חימום מושבים קדמיים, תאורת אווירה במגוון צבעים, ריפודי עור מלאכותי ועוד. רמת הגימור הגבוהה יותר, כוללת דווקא ריפודי בד מהודרים, חישוקי גלגלים בעיצוב שונה, צמד מושבים קדמיים חשמליים ותצוגה עילית של נתוני הדרך על השמשה הקדמית . יחד עם זאת, המולטימדיה לא כוללת קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, אך כוללת סים מובנה ואפליקציית Waze.

אבזור הבטיחות כולל התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, תיקון סטייה נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת במראות הצד, החלפת אורות אוטומטית ומצלמות 360 מעלות. יחד עם זאת, הדגם טרם נבחן במבחן הריסוק האירופאי, אך לטענת היצרן עבר סדרת מבחני ריסוק בסין (C-NCAP) שלאור תוצאתם, סביר להניח שיזכה בציון מירבי עתידי גם במבחן הריסוק האירופאי.

ג'ילי גיאומטרי C

 

שילוב של ביצועים חמים עם טווח נסיעה מרשים

הדגם ישווק בגרסת מנוע אחת הכוללת מנוע חשמלי המפיק 204 כ"ס, המציע תאוצה ל-100 קמ"ש ב-7.7 שניות ומהירות מרבית מוגבלת של 160 קמ"ש, וישווק ב-2 גרסאות טווח: 350 PRO המצוידת בסוללה בקיבולת של 53KW המבטיחה טווח נסיעה של 350 ק"מ או 460 PRO המצוידת בסוללת 70KW המבטיחה טווח של 460 ק"מ לפי תקן ה-WLTP המחמיר יותר. מעבר לכך, הדגם תומך בטעינה מהירה המאפשרת טעינה של 20-80% מהסוללה ב-38 דקות בלבד. ומה לגבי אמינות? בחברה מציינים שבסקירות של j.D Power ג'ילי מתברגת גבוה יותר באמינות ממרבית המותגים האירופאיים ובכלל היצרנים הסינים צמצמו מאוד בשנים האחרונות את הפער מהמותגים המובילים בעולם.

ג'ילי גיאומטרי C

מחיר וצפי מכירות

מחיר ג'ילי גיאומטרי C תחרותי ויחל מ-133,900 שקל לדגם ה-PRO 350 והחל מ-142,900 שקל לדגם ה-PRO 460 בעל טווח הנסיעה הגדול יותר רמת הגימור הגבוהה יותר הכוללת גם גג בצבע שחור, תעלה כ-1,500 שקלים נוספים בלבד. צפי המכירות של היבואן עומד על כ-1,000 מכוניות עד סוף הרבעון הראשון של 2022., את דגמי ג'ילי תוכלו לרכוש כבר מהחודש הנוכחי ב-4 מרכזי מכירה ברחבי הארץ, ולצד מספר מרכזי שירות שיהיו פעילים עד סוף השנה, מבטיחים בחברה שירות 24/7 והבטחה לשירות טיפולים עד הבית.  האחריות של הרכב עומדת על 5 שנים או 150,000 ק"מ ו-8 שנים לסוללה או עד 150,000 ק"מ עם אופציה להרחבת האחריות לסוללה לעד 10 שנים או 200,000 ק"מ. נהגי מוניות יקבלו אגב אחריות לסוללה ל-10 שנים או חצי מיליון ק"מ ולכלל הרכב ל-שנתיים או 200,000 ק"מ!. הדגם ידרש לטיפול אחת לשנה או 15,000 ק"מ ויסופק עם עמדת טעינה כלולה במחיר או חבילת טיפולים ל-3 שנים במתנה לבחירת הלקוח. בנוסף, יהנו הלקוחות מטעינה ציבורית במתנה לשנה בעמדות של EV-EDGE, וכן חבילת גלישה ל-3 שנים כלולה במחיר ושירותי דרך וגרירה לשנה.

עוד מחדשות רכב