ג'יפ רנגלר מאכזב במבחן הריסוק עם כוכב אחד ופיאט פנדה עם 0 !

Euro NCAP מפרסמת תוצאות ריסוק חדשות של 9 רכבים, מהם עולה כי 7 דגמים זוכים בציון מלא של 5 כוכבים, אך ג'יפ רנגלר החדש מאכזב עם כוכב 1 ופיאט פנדה עם 0 כוכבי בטיחות !

ששי כהן 05 בדצמ, 2018
ג'יפ רנגלר 2018 ריסוק

ארגון הבטיחות האירופאי Euro NCAP הבוחן את בטיחות הדגמים החדשים ומבצע מבחני ריסוק, מפרסם הבוקר תוצאות של סבב נוסף במבחני הריסוק, הכולל 9 דגמים חדשים. בדומה למגמה מהשנים האחרונות, מרבית הדגמים ממשיכים להציג עליה משמעותית בבטיחות, כאשר 7 מתוך הדגמים הנבחנים כעת זכו לציון מירבי של 5 כוכבים, אך שני דגמים מקונצרן FCA (פיאט-קרייזלר) מאכזבים עם תוצאות מביכות במיוחד.


כך למשל, גי'פ רנגלר החדש ששיווקו החל בארץ בדיוק השבוע, מאכזב עם תוצאה של כוכב בודד במבחן הריסוק. בחברה מציינים שעצוב לראות דגם חדש לחלוטין שמגיע לעולם ולא מצויד במערכות בטיחות מתקדמות כלל. יחד עם זאת, חשוב להדגיש שהדגם נחת בארץ עם אופציה לחבילת בטיחות מתקדמת מקורית בגרסאות היקרות שלו, מה שעשוי היה להוסיף לו אולי כוכב נוסף לתוצאה הכללית, שעדיין נחשבת לגרועה ביותר.

פיאט פנדה שחזרה לסיבוב נוסף, לאחר שנבחנה בעבר בשנת 2011, זוכה אף לציון גרוע עוד יותר, עם ציון של 0 כוכבי ריסוק במבחן ! וזאת בשעה שכל מתחרותיה החלו במירוץ חימוש של מערכות בטיחות מתקדמות בשנים האחרונות. עבור השוק הישראלי פחות מדובר בבעיה, מכיוון ששיווקו של הדגם בארץ פסק בחודשים האחרונים עקב ביקוש נמוך במיוחד.

שאר 7 הדגמים שנבחנו בסבב הנוכחי זכו בציון המירבי של 5 כוכבי ריסוק, וברשימת הדגמים הזו תמצאו את ב.מ.וו X5 החדש, אאודי Q3 החדש, יגואר i-Pace החשמלית, יונדאי סנטה-פה החדש, פיג'ו 508 החדשה, וולוו S60 וכן גם גרסת הסטיישן שלה ה- V60, כולן עם תוצאות משביעות רצון, אך גם עם הערות קלות ליעילות חלק מכריות האוויר בדגמי ב.מ.וו X5 ויונדאי סנטה-פה (שכבר מציעה תיקון לבעיה). הדגמים של וולוו, אאודי, יגואר ופיג'ו הצטיינו קצת יותר.


עוד מחדשות רכב