דור 3: נחשפה ב.מ.וו סדרה 1 החדשה 2020

ב.מ.וו סדרה 1 זוכה להנעה קדמית במקום אחורית, תא נוסעים מרווח וטכנולוגי משמעותית מבעבר ומנועים ידידותיים יותר לסביבה, אך עדיין עם הבטחה לחוויית נהיגה. בישראל בסוף השנה.

ששי כהן 27 במאי, 2019
ב.מ.וו סדרה 1 החדשה 2020

15 שנה לאחר שהוצגה לראשונה, 8 שנים לאחר שהוצג הדור השני, ויותר מ-1.3 מיליון עותקים שנמכרו עד כה מהדגם ברחבי העולם (80% מהם באירופה), נחשפה ב.מ.וו סדרה 1 החדשה, שמבטיחה להיות הרבה יותר מרווחת ושימושית הודות למעבר להנעה קדמית, יותר טכנולוגית והרבה יותר ידידותית לסביבה כצו השעה. יחד עם זאת, בחברה מבטיחים שלמרות הוויתור על ההנעה האחורית, הדגם יוסיף להוביל את הקטגוריה בכל הנוגע לחוויית נהיגה.


הדור השלישי של סדרה 1 זוכה לעיצוב חדש, עם מראה דינמי ושרירי, גג זכוכית פנוראמי שיוצע לראשונה בדגם, חישוקי גלגלים במידות עד "19 וגם "גריל כליות" שצומח שוב בממדים (לא ברור מדוע) עם הופעה שדורשת עיכול נוסף. הדגם החדש פותח על שלדה חדשה של היצרן, כאשר החדשה העיקרית כידוע היא מעבר להנעה קדמית לראשונה בדגם, אך עדיין עם אופציה להנעה כפולה (xDrive) בדגמים הבכירים. את הבונוס של וויתור על ההנעה האחורית תמצאו בעיקר בתא הנוסעים שהפך למרווח משמעותית, ובעיקר בספסל האחורי שזוכה למרווח לנוסעים גדול משמעותית מבעבר, שהיה לאחת מנקודות התורפה העיקריות של הדגם, וגם תא המטען צומח ב-20 ליטר ל-380 ליטר.

ב.מ.וו סדרה 1 החדשה 2020

קפיצת מדרגה בעיצוב ובאבזור תא הנוסעים

מעבר לכך, רושמת סביבת הנהג קפיצת מדרגה של ממש בעיצוב, באיכות ובטכנולוגיה, עם אימוצו לראשונה של לוח שעונים דיגיטלי "5.5 (או "10.25 בדגמים הבכירים) הניתן להתאמה אישית וכולל אופציה של הצגת הניווט מול עיני הנהג. לצידו תוצע מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך מגע "8.8 בדגמי הבסיס או "10.2 בדגמים הבכירים. הדגם יוצע ב-3 רמות גימור ועיצוב שונות (Sport Line, Luxury ו-M Sport), שכולן יהיו מאובזרות מהדגמים היוצאים.

ב.מ.וו סדרה 1 החדשה 2020

היצע הדגמים יחל בדגם ה-118i אשר זוכה למנוע טורבו 3 צילינדרים 1.5 ליטר המפיק 140 כ"ס (במקום 150 כ"ס) לטובת חיסכון בפליטת המזהמים, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים ומציע תאוצה ל-100 קמ"ש ב-8.5 שניות, מהירות מרבית של 213 קמ"ש וצריכת דלק של 18.86 ק"מ לליטר בממוצע. מעליו יוצע ה- M135i xDrive, גרסת הספורט הבכירה שזוכה למנוע 4 צילינדרים חדש בנפח 2.0 ליטר, טווין-טורבו, המפיק 306 כ"ס ו-46 קג"מ, המחליף את גרסת ה-M140 שצוידה במנוע 6 צילינדרים, ומציע תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות ומהירות מוגבלת ל-250 קמ"ש. באירופה יוצעו גם שלל דגמי דיזל בהספקים של 116-190 כ"ס שאינם רלוונטים לארץ.

ב.מ.וו סדרה 1 החדשה 2020

שיפור משמעותי במרווח לנוסעים מאחור

היצרן מצהיר שהדגם יציע כמיטב המסורת חווית נהיגה מרגשת ואף הטובה בסגמנט לטענתו. לטובת צמצום התת היגוי, יצוידו כל הדגמים במערכת בקרת אחיזה ARB, שנלקחה מה-i3 S החשמלית ואמורה לשפר את אחיזת הרכב בכניסה מהירה לפניות. מעבר לכך, הדגם יצויד בחבילת בטיחות מתקדמת נרחבת מבעבר, אופציה לתצוגה עלית רחבה "9.2 ושלושה סוגי מתלים לבחירה.

מתי בישראל? מחברת דלק מוטורס יבואנית ב.מ.וו, נמסר שסדרה 1 החדשה צפויה לנחות בישראל בסוף השנה הנוכחית.