דור 4: סיאט לאון החדשה 2021 בישראל !

בסיום שנת שיא למותג סיאט בישראל (ולמרות הקורונה), הושקה סיאט לאון החדשה ל-2021 בישראל, עם הבטחה לרכב המתקדם ביותר של סיאט מעולם ! אילו דגמים מגיעים לישראל ובאיזה מחיר?

ששי כהן 16 בדצמ, 2020
סיאט לאון החדשה 2021 בישראל

צילומים: רונן טופלברג
למרות הקורונה: שנת שיא במכירות לסיאט בישראל !

בסיום שנת 2020 (שנת הקורונה) שהיתה קשה גם בשוק הרכב החדש וגרמה לירידה של 15% במכירות רכב חדש בישראל, קיימה הבוקר צ'מפיון מוטורס יבואנית סיאט מסיבת עיתונאים, בה סיכמה את השנה החולפת והשיקה את הדור הרביעי של סיאט לאון בישראל. בניגוד למגמה שאפיינה את מרבית מותג הרכב בישראל בשנה החולפת, מסכמת סיאט שנת שיא במכירות בישראל עם 10,200 מסירות, המהווים זינוק של 12% במסירות מול נתוני אשתקד, קפיצה למקום השישי בטבלת המותגים הנמכרים ביותר בישראל (מקום 10 ב-2019) ונתח שוק של 4.9% מכלל שוק הרכב המקומי, הממקם את סיאט ישראל במקום השלישי בנתח שוק של היצרן בעולם, אחרי גרמניה וספרד !

סיאט לאון דור 4

הדור הרביעי של סיאט לאון שהושק הבוקר בישראל, נכנס אמנם לקטגוריית המשפחתיות שכבר לא הבחירה המועדפת של הנהג הישראלי בשנים האחרונות, אולם היבואן מעריך שעדיין קיים ביקוש גבוה לדגם שממנו נמכרו בארץ 12,200 רכבים מהדור היוצא. לצד עיצוב חדש לדגם המיישר קו עם שפת העיצוב החדשה של סיאט, פותח הרכב על שלדת ה-MQB EVO החדשה של היצרן, המשרתת כיום גם את האחיות למשפחה פולקסווגן גולף, אאודי A3 וסקודה אוקטביה החדשות. לדברי היצרן, לא פחות מ-1.1 מיליארד יורו הושקעו בדגם החדש שתומך גם בהנעה פלאג-אין הייבריד שתגיע בעתיד הרחוק יותר גם לארץ. עיצוב הרכב מהווה התפתחות של הדור היוצא, אך יחד עם זאת מציג חזית חדשה ומרשימה יותר למראה, כולל יחידות תאורה מעוצבות ומלוכסנות בטכנולוגיית LED, ועיצוב חדש לחלוטין לחלקה האחורי של הרכב, הכולל צמד יחידות תאורה ופס LED מרהיב המחבר ביניהן, לוגו מעוצב של LEON ופגוש אחורי ספורטיבי הכולל צמד מפלטים מעוצבים (בגרסת ה-FR).


היצע הדגמים

עם השקת הדגם בארץ התייצבה רק גרסת ה"Style" שמהווה את גרסת הכניסה לדגם, וכמו קודמתה מציע אבזור עשיר כסטנדרט עם יחידות תאורה ראשיות מסוג LED, חישוקי גלגלים "17 קלים, שמשות אחוריות מושחרות, גג זכוכית פנורמי עם פתיחה חשמלית, מולטימדיה מקורית עם מסך מגע "8.2 תומכת אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, מצלמת רוורס, התנעה בכפתור, בלם יד חשמלי, קיפול מראות חשמלי, חיישני אורות וגשם, מנופי העברת הילוכים מההגה ועוד, כאשר אבזור הבטיחות כולל התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת ערנות הנהג, 6 כריות אוויר ועוד.

סיאט לאון מכירות בישראל ובעולם

סיאט לאון מכירות בישראל ובעולם

בחודש ינואר 2021 תצטרף לאולם התצוגה גם גרסת ה-FR בעלת העיצוב הספורטיבי יותר, הכוללת פגושים בעיצוב שונה, תאורת Full-Led היקפית, חישוקי גלגלים "18, ובתוך תא הנוסעים גם לוח שעונים דיגיטלי, מולטימדיה עם מסך "10, מושבי ספורט קדמיים והגה ספורטיבי יותר למראה, לצד תוספת גם של התרעת שטח מת במראות הצד והתרעה על תנועה חוצה מאחור.

סיאט לאון החדשה 2021 בישראל

150-190 כ"ס וטכנולוגיית mHEV

הלאון החדשה תשווק עם 2 מנועים לבחירה, שניהם בטכנולוגיית ה-mHEV הכוללת יחידה היברידית קומפקטית המסייעת לחיסכון בדלק ופליטת מזהמים נמוכה יותר, Start& Stop משודרג והתנעה שקטה, כאשר גרסת הבסיס מצוידת במנוע הטורבו 1.5 ליטר 4 צילינדרים הפופולרי של היצרן, המפיק 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים, ומציע תאוצה ל-100 קמ"ש ב-8.4 שניות וצריכת דלק של 16.9 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן. גרסת ה-FR תוצע גם עם אפשרות למנוע הטורבו 2.0 ליטר המפיק 190 כ"ס ומציע תאוצה ל-100 קמ"ש ב-7.4 שניות. נתונים טכניים אודות גרסה זו טרם פורסמו.

סיאט לאון החדשה 2021 בישראל

מחירון סיאט לאון 2021 החדשה

מחיר סיאט לאון מתייקר בדור החדש ויחל מ-134,900 שקל לגרסת הסטייל 1.5 ליטר, החל מ-152,900 שקל לגרסת ה-FR עם מנוע 1.5 ליטר והחל מ-165,900 שקל לגרסת ה-2.0 ליטר הבכירה ברמת הגימור FR. הדגם יוצע עם שנתיים אחריות ואופציה לשנה שלישית בתוספת 1,000 שקלים.




עוד מחדשות רכב