דור 5: נחשף טויוטה לנד קרוזר החדש 2024

רכב השטח האגדי של טויוטה זוכה לדור חדש לחלוטין, עם עיצוב הרבה יותר נחשק, שדרוג הנוחות והטכנולוגיה ועדיין עם הבטחה לשמור על יכולות השטח הגבוהות.

ששי כהן 02 באוג, 2023
טויוטה לנד קרוזר החדש 2024

14 שנה לאחר שהוצג הדור הנוכחי של טויוטה לנד קרוזר, אחד מרכבי השטח האגדיים בעולם שהחל את דרכו בעולם בשנת 1952 תחת השם "טויוטה BJ", חשפה היום טויוטה את הדור החדש והחמישי של הדגם, המבטיח שדרוג משמעותי של היכולות, עיצוב חדש ונחשק יותר, בטיחות גבוהה יותר ועוד, ועדיין עם יכולות שטח מהסוג שכבר כמעט ולא פוגשים היום בדגמים חדשים.


כצפוי, מדובר באח חורג ופחות יוקרתי לדור החדש של לקסוס GX שנחשף בעולם רק בחודש שעבר, כאשר העיצוב החיצוני מציג דמיון רב ונראה לטעמנו פשוט נפלא. גם מאוד אהבנו את החלפת הלוגו של טויוטה בחזית ועל ההגה בכיתוב "TOYOTA" שאפיין את דגמי העבר, וביחס לעיצוב של הדור הנוכחי מדובר בשדרוג משמעותי. הפנסים העגולים בחזית בסגנון הרטרו, הם במסגרת מהדורה מוגבלת של 5,000 מכוניות בלבד (First Edition)/ הדגם החדש פותח גם על שלדת הסולם החדשה של טויוטה (GA-F) ומציג צמיחה בממדים עם אורך של 4.92 מטרים, רוחב של 1.98 מטר, גובה של 1.87 מטר ובסיס גלגלים של 285 ס"מ, המאפשרים מרכב מרווח יותר לחמישה או 7 נוסעים.

טויוטה לנד קרוזר החדש 2024

גם תא הנוסעים עושה צעד אחד גדול קדימה בדגם החדש, עם עיצוב נאה יותר ואיכות חומרים גבוהה מבעבר. בין החידושים: לוח מחוונים דיגיטלי "12.3, מולטימדיה חדשה עם מסך מגע "8 בגרסאות הבסיס או "12.3 בדגמים המאובזרים, תמיכה בקישוריות אלחוטית לטלפונים, עדכוני OTA מהאוויר, משטח טעינה אלחוטי לנייד, אופציה למצלמת גחון המציגה את מיקום הגלגלים על הקרקע בנסיעת שטח, ושדרוג משמעותי של חבילת הבטיחות המקורית, אחד מנקודות התורפה של הדגם הנוכחי.

טויוטה לנד קרוזר החדש 2024

הדגם ישווק עם צמד מנועים לבחירה בתחילת הדרך, כאשר השוק האירופאי וגם אנחנו צפויים לקבל את מנוע הטורבו-דיזל 2.8 ליטר המפיק 204 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים והנעה כפולה. חידוש משמעותי נוסף הוא מעבר לתגבור חשמלי להגה שאמור להקל קצת החיים בנהיגת שטח טכנית. בחברה מבטיחים יכולות שטח מוגברות, הודות לשלל עזרים טכנולוגיים, שדרוג זוויות הגישה והנטישה וציוד הרכב בשלל מיגונים מקוריים, לצד חלקים אשר רגישים לפגיעות בנסיעת שטח שתוכננו מחדש כדי שיהיה קל להחליף אותם בשעת הצורך ואף במחיר זול מבעבר.

טויוטה לנד קרוזר החדש יגיע לארץ ככל הנראה במהלך 2024. 

עוד מחדשות רכב