דייהטסו עוזבת את ישראל

השבוע בישרה דייהטסו כי תפסיק את שיווק מכוניותיה באירופה בעוד שנתיים וגרמה למיני פאניקה בישראל . האם המותג בדרך החוצה ? האם מותג דייהטסו בדרך לעזיבת ישראל ? עדיין לא ברור ואפילו ליבואנית , חברת טלקר , אין תשובה ברורה בנושא . השבוע אף הצהיר גדי אונגר, מנכ"ל טלקר, במסיבת עיתונאים שכרגע העסקים מתנהלים כרגיל…

ששי כהן 22 בינו, 2011

השבוע בישרה דייהטסו כי תפסיק את שיווק מכוניותיה באירופה בעוד שנתיים וגרמה למיני פאניקה בישראל . האם המותג בדרך החוצה ?

האם מותג דייהטסו בדרך לעזיבת ישראל ? עדיין לא ברור ואפילו ליבואנית , חברת טלקר , אין תשובה ברורה בנושא . השבוע אף הצהיר גדי אונגר, מנכ"ל טלקר, במסיבת עיתונאים שכרגע העסקים מתנהלים כרגיל לפחות עד ה 31/1/13 , ומי שיכול לנבא מה יקרה אז בדייהטסו או בכל מותג אחר הוא בסה"כ שרלטן ,או אחד שמאמין שהוא הנביא הבא.
למי שלא מבין במה מדובר , נזכיר שביום שישי שעבר ( 14/1/11 ) הצהירה הנהלת דייהטסו העולמית שהחל מה 31/1/13 , תפסיק לשווק את מכוניותיה באירופה . הסיבות לכך מגוונות וכוללות את שער הין- יורו אשר משחק לרעתה ומקשה על קביעת מחיר תחרותי ביבשת , דרישות השוק האירופאי לסטנדרטים גבוהים במיוחד בתחום פליטת המזהמים אשר דורשים פיתוח יקר וכמובן מכירות חלשות של המותג ביבשת . עד כמה חלשות ? בשנת 2010 נמכרו בכל אירופה 19,300 מכוניות בלבד ע"י 10 מפיצים רשמיים וקרוב ל 1,000 דילרים , המהווים רק 5.3% ממכירות היצרן בעולם . לשם השוואה , בישראל הקטנה נמכרו בשנה החולפת 4,956 מכוניות .

דייהטסו סיריון

דייהטסו סיריון

דייהטסו וישראל
 
דייהטסו היתה ליצרן היפני השני ( אחרי סובארו ) שהחל לשווק את מכוניותיו בישראל תוך כדי שהוא לא נכנע לאיום החרם הערבי ומתחיל בשיווק מכוניותיו בארץ ב 1982 . עם כניסתה לישראל שווקו תחילה דגמי השרייד 1.0 ליטר לשוק הסופרמיני של אז ( היום בקושי מיני …) והשרמנט המשפחתית עם מנוע 1.3 ליטר אשר היתה מבוססת על טויוטה קורולה . ב 1990 החל שיווק האפלאוז , משפחתית מודרנית המצוידת במנוע 1.6 ליטר אשר זכתה להצלחה גדולה בישראל ויחד עם דגמי השרייד , הציבו את דייהטסו במקומות הראשונים בטבלת מסירות הרכב בישראל ואף לחודש אחד הגיעו גם לפסגה , תוך שהם מדיחים זמנית את מיצובישי . דגמים נוספים ששווקו כוללים את מכונית המיני " קורה " , מיניוואן קומפקטי " גרן מוב " ,סופרמיני " YRV " והג'יפ פרוזה אשר נחלו הצלחה חלקית בלבד.  ב 1998 החל שיווק רכב הפנאי טריוס 1998 וכן שיווק הסיריון אשר הפכו לרבי מכר בסגמנט שלהם . בשנת 2007 החל שיווק המטריה , מיקרוואן בעל עיצוב מוזר אשר נכשל בשוק המקומי ויבואו פסק בשנה החולפת. כיום משווקים רק הסיריון והטריוס אשר זוכים למכירות נאות שהסתכמו ב 4,956 מכוניות בשנה החולפת , והציגו  צמיחה של 52.5% במכירות לעומת 2009 ומיקומה במקום ה 16 במכירות מותגי הרכב בישראל.

דייהטסו פרסומת ישנה

דייהטסו פרסומת ישנה

תעזוב או לא  ?
 
למה כן ? לישראל מיובאים כיום מכוניות אשר עונות לדרישות התקן האירופאי ואם דייהטסו לא תתאים את דגמיה בעתיד לדרישות השוק, לא יתאפשר יבואם לישראל. דבר נוסף : טויוטה , אשר מחזיקה בבעלותה את דייהטסו , תרכז את מאמצי השיווק באירופה תחת השם טויוטה ועלולה בהמשך לצרף גם את ישראל למדיניות החדשה.
למה לא ? מכירותיה הטובות של דייהטסו בארץ , לא מצריכות השקעות גדולות מצד היצרן אשר גורמות לו להפסדים וקשריה הטובים של טלקר היבואנית עם היצרן , יביאו להמשך השיווק בישראל גם בעתיד, בדומה למצב אצל שכנותיה של ישראל – ירדן, לבנון ומצרים בהן השיווק של דייהטסו אמור להימשך כרגיל . לדברי גדי אונגר , מנכ"ל טלקר, ישראל לא משויכת לאירופה אצל היצרנית ומהווה שוק חשוב עבור דייהטסו העולמית.

 

 

עוד מחדשות רכב