האם Jaecoo ו-Omoda יהיו מנועי הצמיחה הבאים של כלמוביל ?

לאחר שהושקו לראשונה דגמי צ'רי הסינית בישראל עם דגמי בנזין בתחילת הדרך, תשיק בקיץ הקרוב חברת כלמוביל את מותגי JAECOO ו-OMODA מבית צ'רי, שיגיעו גם הם בתחילת הדרך בדגמי בנזין והייבריד, אך עם מיצוב פרימיום ותמחור תחרותי. האם תצליח כלמוביל לשחזר את ההצלחה של פריסבי בהשקת צ'רי בשוק רווי מתחרים?

ששי כהן 28 במרץ, 2024
Jaecoo J7

חברת כלמוביל, יבואנית יונדאי, מיצובישי, מרצדס, ג'נסיס, סמארט ואורה, נערכת להשקת צמד מותגים סינים נוספים בקיץ הקרוב, והבוקר ערכה מסיבת עיתונאים בה פירטה את תכניותיה לשיווק צמד המותגים החדשים – JAECOO ו- OMODA מבית ענקית הרכב הסינית צ'רי, אשר יגיעו לארץ עם שלל דגמים אל השוק העממי, עם הבטחה לתמחור תחרותי, אך עם איכות המאפיינת דגמי פרמיום.


כידוע, מותג צ'רי משווק בארץ מסוף 2022 ע"י פרסיבי (לשעבר קרסו מוטורס), אשר החלה את שיווק המותג הסיני בשונה מהמקובל בקרב יבואני המותגים הסיניים, עם דגמי בנזין בלבד ולא חשמליים. למזלה של צ'רי, בחודשים הראשונים להתחלת השיווק, עוד היה שקוע שוק הרכב הישראלי עמוק בתוך משבר השבבים העולמי, אשר הוביל למחסור חמור של מכוניות בקרב מרבית יבואני הרכב בארץ, ועצם יכולתה של צ'רי לספק לשוק הישראלי כמות של רכבים ללא הגבלה, הובילה להצלחה מרשימה עם 11,162 מסירות בשנת השיווק המלאה הראשונה ומקום 7 המכובד בשוק הרכב הישראלי ב-2023. חלק אגב ניכר מהכמות הזו, הופנה לציי הרכב שסבלו במיוחד ממחסור במכוניות חדשות. דבר נוסף, צ'רי גם הפכה להיות השחקנית המובילה במכירות בקרב מותגי הרכב אותם מייבאת פרסיבי (רנו, ניסאן, דאצ'יה ועוד).

כעת מחזקת גם כלמוביל את נוכחותה בשוק הסיניות הצומח ותתחיל גם היא לשווק את תוצרת צ'רי הסינית (ענקית הרכב הסינית אשר מובילה את יצוא הרכב מסין יותר מ-20 שנה ברציפות), אך השיווק בארץ לא יהיה תחת השם "צ'רי", אלא תחת צמד המותגים החדשים של היצרן המיועדים עבור השוק האירופאי, -JAECOO ו- OMODA, אשר בדומה לצ'רי, גם הם ישווקו בשלב הראשון בדגמי בנזין, פלאג-אין והייבריד, כאשר גרסאות חשמליות יגיעו בשלב מאוחר יותר. בכלמוביל מעריכים שהשוק הישראלי יכול עדיין לקלוט מותגים סיניים נוספים (כיום משווקים בארץ כבר 22 מותגי רכב מסין), ויחד עם הגב של ענקית הרכב הסינית ויבואנית הרכב הגדולה בישראל, יש בהחלט מקום לעוד מותגים.

 Jaecoo J7

Jaecoo J7

אז מה מתכננת כלמוביל כדי לחדור לשוק העמוס במותגים חדשים?

בכלמוביל מספרים שייחוד המותגים החדשים הוא בחדירה לשוק ה-'Mass Market' כמתחרה לדגמים כמו מאזדה, טויוטה ויונדאי, כאשר החדשים יתאפיינו בעיצובים מושכים ובאיכות הרכבה, תא נוסעים, אבזור ובטיחות המאפיינים דגמי פרמיום, כאשר מתעמקים במכלולי המכוניות, אז ניתן לגלות רכיבים מתוצרת החברות המובילות בעולם בהן: קוואלקום, בוש, סוני, מישלן ועוד.

JAECOO הינו המותג הראשון מבין השניים שצפוי להגיע לארץ כבר בקיץ הקרוב, וישראל תהיה המדינה הראשונה באירופה לשווק את המותג. מדובר במותג פרמיום אורבני-שטח ייעודי לשוק האירופאי, אשר יתמקד ברכבי SUV עם טכנולוגיה מתקדמת ואיכות חומרים גבוהה. בנוסף, מבטיח היצרן חווית נהיגה הכוללת יכולת שטח מרשימה עם מרווח גחון של 200 מ"מ לצד אפשרות להנעת 4X4 מתקדמת עם 7 מצבי נהיגה בדגם ה-J7 שיהיה חלוץ הדגמים בארץ. אבזור הרכב יכלול גם מסך בגודל 14.8 אינץ', המציג תמונה פנורמית היקפית 540°  (כולל זויות תחתי המרכב) ומאפשר "שלדה שקופה" וצילום של תוואי השטח כאילו דרך הרכב עצמו, כולל כלל האזורים מסביב לרכב ומתחתיו, ומציע גם בטיחות מקיפה, כולל פתרון ל"נקודות עיוורות" במהלך חניה, ניווט במקומות צרים ותנאי שטח לא אחידים שמאפשרות הבנה מלאה של הסביבה ותנאי תוואי השטח מתחת לרכב. 

 Jaecoo J7 תא נוסעים

Jaecoo J7 תא נוסעים

OMODA הינו המותג השני שיושק לקראת תחילת 2025. מדובר במותג SUV Lifestyle צעיר ותוסס המציג פתרונות טכנולוגיים חדשניים ועיצוב אופנתי, עתידני ומושך. נכון להיום משווק בארץ כבר דגם אחד של אומודה תחת השם "צ'רי FX" הידוע בחטיבת אומודה כ-"Omoda 5", אך בכלמוביל מבהירים שדגם זה לא יוצע בישראל גם תחת היבוא שלהם. 

אומודה ו-JAECOO צפויים להיות מושקים ב-35 שווקים חדשים בעולם בשנת 2024, כולל בריטניה, ספרד, איטליה ומדינות אחרות באירופה, ובארץ הם ישווקו תחת אולמות תצוגה שירכזו את היצע שני המותגים ביחד.

האם כלמוביל תשחזר את הצלחת פרסיבי בהשקת צ'רי?

חשוב לזכור שבפריסבי אמנם זכו להצלחה מרשימה בהשקת צ'רי בישראל, אך מרבית המכירות הופנו לפחות בתחילת הדרך לציי הרכב אשר היו זקוקים נואשות למכוניות בעידן משבר השבבים העולמי. מאז השתנה השוק משמעותית ובחודשים האחרונים ניכרת ירידה ניכרת במכירות צ'רי בישראל, למרות התחזקות המכירות ללקוחות פרטיים בעקבות השקת הצ'רי FX EV, החשמלית הראשונה של המותג בארץ שכבר הספיקה למכור יותר מ-700 מכוניות ומהווה את מנוע הצמיחה העיקרי של המותג כעת בארץ. בכלמוביל יצטרכו להיות יצירתיים יותר בהחדרת צמד המותגים ללא גרסאות חשמליות מלאות בתחילת הדרך אל שוק עמוס מתחרים, כאשר ככל הנראה מחירי הדגמים לא יהיו נמוכים מהמקובל, אך עדיין לכלמוביל יש מוניטין מוצלח בארץ ויכולות שיווק מוכחות ואיתם הם ינסו לא להיות עוד מותג שולי בשוק הרכב המקומי שנהיה תחרותי במיוחד ב-3 שנים האחרונות.

לדברי ארז סבג, סמנכ"ל רכב פרטי בכלמוביל: "השקת מותגי הרכב JAECOO ו-OMODA החדשים, בקטגוריות השונות ובגרסאות ההנעה המגוונות מהווה נדבך נוסף ואסטרטגי בהתפתחות כלמוביל בשנים הקרובות, בהן תמשיך להציע מגוון מוצרים למגוון רחב של לקוחות וצרכים".

עוד מחדשות רכב