הונדה סיוויק 1.6 ליטר דיזל

גרסת הדיזל הקומפקטית של הסיוויק תציע 31 ק"מ לליטר , אך לא תצטרף כנראה לדגמי ה- 1.4 , 1.6 ליטר בנזין שבדרך לארץ . בעוד שבארץ ממשיכים לסרב לרכוש דגמי דיזל חסכוניים במיוחד ( בעידוד הממשל כמובן ) , מציגה הונדה באירופה את הסיוויק 1.6 ליטר דיזל החדשה שמציעה תצרוכת דלק נמוכה במיוחד . הדגם…

ששי כהן 23 בנוב, 2012
הונדה סיוויק דיזל

גרסת הדיזל הקומפקטית של הסיוויק תציע 31 ק"מ לליטר , אך לא תצטרף כנראה לדגמי ה- 1.4 , 1.6 ליטר בנזין שבדרך לארץ .

בעוד שבארץ ממשיכים לסרב לרכוש דגמי דיזל חסכוניים במיוחד ( בעידוד הממשל כמובן ) , מציגה הונדה באירופה את הסיוויק 1.6 ליטר דיזל החדשה שמציעה תצרוכת דלק נמוכה במיוחד .
הדגם החדש , מצטרף לדגם הדיזל 2.2 ליטר שמשווק באירופה , אך יהיה הראשון בסדרת ה- Earth Dreams החדשה , המבטיחה חסכון ניכר בדלק ופליטת מזהמים נמוכה במיוחד לטובת כדור הארץ.
הסיוויק דיזל החדשה תצויד במנוע 1.6 ליטר  i- DTEC מפיק 120 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים ידנית עם 6 הילוכים ומציע תאוצה ל- 100 קמ"ש תוך 11 שניות ומהירות מרבית של 192 קמ"ש . לצד שימוש נרחב באלומיניום , והפחתה של לא פחות מ- 47 ק"ג במשקל , לעומת דגם ה 2.2 ליטר , מבטיחים בהונדה עד 31.89 ק"מ לליטר , לצד פליטת CO2 נמוכה במיוחד של 94 גרם לק"מ .
לצערנו הרב ,ככל הנראה  הדגם לא צפוי להגיע לארץ , עקב מיסוי דיזל בעייתי המייקר את הדגמים , לצד דרישה נמוכה במיוחד של הלקוחות , אך במקומו החלו לדבר השבוע בהונדה ישראל על האפשרות להתחיל לשווק במהלך 2013 את דגמי ההאצ'בק האירופאי – 1.4 ליטר 100 כ"ס עם גיר ידני 6 הילוכים , שיציע 22.2 ק"מ לליטר בממוצע וישווק ככל הנראה במחיר שינוע סביב 120 אלף ש"ח , ואת גרסת הסדאן 1.6 ליטר 125 כ"ס המצוידת בתיבת ההילוכים האוטומטית המוכרת עם 5 הילוכים שצפויה לעלות סביב 124,000 ש"ח, מה שעשוי להחזיר את הסיוויק לשוק המשפחתיות .
יבוא הדגם הנ"ל , יתאפשר כנראה לאחר שיחל שיווק גרסת הסדאן החדשה של הסיוויק שהוצגה בשבוע שעבר בעבור השוק האמריקאי ונהנת מעיצוב אטרקטיבי יותר מהדגם הנוכחי שסובל מעיצוב אנמי , יחד עם סביבת נוסעים איכותית יותר .

עוד מחדשות רכב