המוסף לשבת: לפין- מותג היוקרה לנשים של סוזוקי אלטו ביפן

יצירת מופת יפנית, כך מתארת סוזוקי את מותג לפין, המהווה את גרסת סוזוקי אלטו לקהל הנשי ביפן, עם עיצוב מקסים בסגנון רטרו, תא נוסעים שעושה בית ספר לסקודה בתחום השימושיות, אבזור עשיר לגברת היפנית (כולל סינון 99% מקרינת השמש) ומנוע 660 סמ"ק שמציע 35.6 ק"מ לליטר !

ששי כהן 10 באפר, 2020
סוזוקי לפין

את סוזוקי אלטו אתם בוודאי זוכרים מהסיבוב האחרון שלה בארץ, עת הושקה בשנת 2010 במחיר התחלתי של 59,900 שקל, מחיר שערורייתי לאותם ימים שהפך אותה למכונית הזולה בארץ, וזאת שהחלה את מהפכת מכוניות המיני, שגררה אחריה שלל מתחרים. בשנת 2016 הסתיים שיווק האלטו בישראל, לאחר שמכר כאן בהצלחה כ-18,000 מכוניות, והוחלף ע"י הסלריו, מכונית שלא הצליחה לשחזר את הצלחת האלטו ועזבה את הארץ מוקדם מהצפוי. יחד עם זאת, ביפן האלטו לא רק מככבת בדגם הרגיל, אלא אף זכתה להעניק לדגם מותג יוקרתי העונה לשם "לפין", המיועד בעיקר לקהל הנשי.

הכירו את הארנב היפני

מקור השם "LAPIN" הינו למעשה ארנב בצרפתית, שנבחר להיות הלוגו של הגרסה הנשית של סוזוקי אלטו. לא מדובר בדגם חדש של היצרן, אלא כבר דור שלישי (2015) למכונית שהוצגה עוד ב-2002, והבטיחה להיות יצירת האומנות של מכוניות המיני ביפן (קטגוריית ה- K-CAR). לצד לוגו בעיצוב אוזני ארנב המעטר את חזית הרכב ושלל מיקומים מחוץ ובתוך תא הנוסעים, לדגם עיצוב קופסתי שאינו השתנה משמעותית בשלושת הדורות, אך מציע בדור השלישי שלו עיצוב מקסים וחמוד, המשלב בין מראה מודרני למכונית רטרו, ומרכב קובייתי ופונקציונלי באורך של 3.4 מטר בלבד, כ-15 ס"מ פחות מקיה פיקנטו למשל. הצלחת הדגם עד כה ביפן בקרב הקהל הנשי, עם 90% מכירות למגזר הנשי ב-2 הדורות הראשונים של הרכב, כאשר 60% מהן היו צעירות בגילאי 20-30 שנה, שלחה את סוזוקי לייצר בדור השלישי גם את גרסת ה- Lapin Mode, גרסת הגברים המצוידת בתא נוסעים קצת פחות נשי, ומגוון צבעים חיצוני גברי יותר, בשונה מהצבעים הנשיים שהוצעו עד כה.

המותג שיכול לעשות לסקודה בית ספר בסעיף השימושיות…

מותג סקודה ידוע ביתרונות השימושיות של תא הנוסעים שלו, לפחות עד שתפגשו את הלפין. הודות לעיצוב הקובייתי והתכנון החכם, כניסה לתא הנוסעים שלו חושפת רכב מרווח משמעותית מהמקובל בסגמנט מכוניות המיני, ולמרות בסיס גלגלים של 246 ס"מ בלבד, המרווח לרגלי הנוסעים במושב האחורי מקביל למרצדס E קלאס… סביבת הנהג כוללת לוח שעונים צנוע עם מד מהירות יפהפה בסגנון רטרו, ודשבורד מרהיב לא פחות המשלב משטח עץ בעל לוק יוקרתי, פתחי מיזוג אוויר מעוצבים, ושלל מגירות, תאים ואמצעי אחסון, עם מחשבה עמוקה על כל פריט אופייני שאנשים מאחסנים ברכב.

סוזוקי לפין

הכי בבית בעולם

בעיצוב תא הנוסעים ביקשו מעצבי סוזוקי להקנות לרכב הרגשה של בית תוך שימוש נרחב בבד ועץ. כך תמצאו מושבים קדמיים מרווחים במיוחד שלמעשה מתחברים לספסל (אין צורך בתמיכה צידית יותר מדי, זאת מכונית ללא יומרות ספורטיביות), משענת יד מתקפלת במרכז, וריפודי מושבים בתפירה עילית עם בד כמו פעם, המדפנים גם את פנים הדלתות וזוכים לסט שטיחים תואם, כולם אגב במגוון צבעים להתאמה אישית ייחודית… הכי רחוק מסוזוקי אלטו ודומותיה. האבזור כולל גם שמשות קדמיות החוסמות 99% מקרינת השמש הפוגעת בעור של הנשים היפניות, חימום מושבים קדמיים (קור הוא האויב של הנשים…), בקרת אקלים דיגיטלית, הגה בציפוי עור, כניסה והתנעה ללא מפתח ומולטימדיה עם מצלמת 360 מעלות, המאפשרת ביצוע חניות בקלי קלות. בשונה מהאלטו הרגילה, אבזור הבטיחות כולל חבילת בטיחות מקורית מתקדמת המוצעת כיום בכל משפחתית מודרנית בישראל.

סוזוקי לפין

חסכונית בטירוף

בחזיתה של הלפין תמצאו את מנוע הבנזין 3 צילינדרים 660 סמ"ק המוכר משלל דגמי סוזוקי ביפן, המפיק 52 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה ואופציה להנעה כפולה. ליחידת הכח משודכת גם יחידה מיקרו היברידית הכוללת סוללת ליתיום-יון קטנה, המסייעים לחיסכון בדלק ופליטת מזהמים נמוכה, ויחד עם מערכת Start&Stop, מציעה המכונית צריכת דלק של 35.6 ק"מ לליטר, לפחות לפי נתוני היצרן. הודות למרכב הקטנטן, מדובר במכונית קלה מאוד לנהיגה עירונית, עם שטח ענק של חלונות המקנה ראות מצוינת לכל הכיוונים ורדיוס של 4.4 מטר בלבד לביצוע פרסה. עם הספק של 52 כ"ס בלבד, על ביצועים אין יותר מדי מה להרחיב, אך עם משקל של 680-730 ק"ג בהתאם לרמות הגימור, מדובר במכונית קלילה וזריזה לתנועה עירונית.

מחיר אלטו לפין מתחיל מ- 41,300 שקל… תוספת מחיר גבוהה (ומשתלמת) מול מחיר האלטו הרגילה שמחירה מתחיל מ-28,500 שקל ביפן.



עוד מחדשות רכב