הלהיט הבא? יונדאי טוסון 2021 החדש בישראל

לא פחות מ-2,800 הזמנות נרשמו לדגם בארץ בטרם פורסמו המפרט והמחירים ! אז מה יש ליונדאי טוסון החדש להציע ולחדש בשוק ה-SUV הצפוף בישראל מעבר לעיצוב המפתה?

ששי כהן 20 באפר, 2021
יונדאי טוסון 2021 החדש

6 שנים לאחר שהושק בארץ הדור הנוכחי של יונדאי טוסון, אחד מרכבי הפנאי הפופולרים ביותר בישראל בשנים האחרונות, שמכר בדור היוצא שלו יותר מ-42,000 רכבים בישראל, השיקה הבוקר כלמוביל היבואנית את יונדאי טוסון החדש, דור 4 לרכב הפנאי המשפחתי שיוצע בשלל גרסאות עם תחילת השיווק, ובהמשך השנה גם בגרסאות היברידיות.


דור 4

הטוסון החדש פותח על שלדה חדשה לחלוטין, ולצד עיצוב חדש, מפתה ונאה משמעותית מהדגם היוצא, המיישר גם קו עם שפת העיצוב החדשה של יונדאי (Parametric Design) וכולל חזית אגרסיבית למראה בה משולבים יחידות התאורה עם הגריל, הדגם צומח קלות גם במידות עם 4.5 מטר לאורך, 1.86 מטר רוחב, 1.65 מטר גובה ובסיס גלגלים של 268 ס"מ. נפח תא המטען צמח גם הוא ועומד על 515 ליטר נאים לקטגוריה.

 יונדאי טוסון 2021 החדש

תא נוסעים בניחוח פרימיום

גם בתוך תא הנוסעים מציע הטוסון קפיצת מדרגה משמעותית מול הדור היוצא, עם עיצוב מפתה יותר, תא נוסעים איכותי יותר בניחוח יוקרתי, כאשר גרסת ה-2.0 ליטר בנזין הבסיסית תוצע עם לוח שעונים רגיל וידית הילוכים מסורתית, בעוד שגרסאות ה-1.6 ליטר טורבו יוצעו (מרמת הגימור השניה) עם ידית הילוכים שהינה למעשה כפתורי מגע ולוח שעונים דיגיטלי "10.25. מעבר לכך, הרכב מצויד בשלל משטחי מגע לתפעול מערכות הרכב, אופציה לתאורת אווירה יוקרתית עם 64 גוונים ואווירה כללית נעימה ויוקרתית מבעבר. בנוסף, ביונדאי מבטיחים ציפוי חדשני שעמיד לשריטות ולכלוך בתא הנוסעים, שמבטיח שהטוסון יראה גם חדש לאורך שנים.

 יונדאי טוסון 2021 החדש

רמות גימור

גרסת ה-2.0 ליטר תשווק ברמת גימור אחת "פרימיום" הכוללת: מולטימדיה עם מסך מגע "8 תומכת אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, מצלמת רוורס, חישוקי גלגלים קלים "17, שמשות אחוריות מושחרות, בקרת אקלים דיגיטלית 2 אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, התנעה מרחוק, סגירת חלונות מהשלט, קיפול מראות חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי, וחבילת בטיחות הכוללת: התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, כולל זיהוי דו גלגלי ותנועה חוצה בתוך צומת, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי של ההגה, 7 כריות אוויר (כולל כרית אוויר הממוקמת בין צמד המושבים הקדמיים, זיהוי תמרורי נהיגה, התרעה על יציאה לא בטוחה מהרכב, מערכת למניעת תאונות משניות ועוד.

 יונדאי טוסון 2021 החדש

דגמי ה-1.6 ליטר טורבו יוצעו ב-3 רמות גימור לבחירה, כאשר רמת הגימור הבסיסית "Prestige" תכלול בנוסף למה שמגיע בגרסת ה-2.0 ליטרים גם לוח שעונים דיגיטלי "10.25 והתרעת שטח מת במראות הצד. מעליה תוצע רמת הגימור "Luxury" הכוללת בנוסף: חישוקי "18, גג זכוכית פנורמי חשמלי, בקרת שיוט אדפטיבית, ידית הילוכים בתצורת כפתור מגע, מנופי העברת הילוכים מההגה ותאורת פנים מסוג LED. רמת הגימור הבכירה "Elite" תכלול גם חישוקי "19, מושבי עור, תאורת LED חיצונית מלאה, גריל ופגוש קדמי בגימור כרום, מושב נהג חשמלי וחימום מושבים קדמיים.

הבטחה לחווית נהיגה שונה

הטוסון החדש מצויד במנועים מחודשים מסדרת ה-Smartstream של היצרן המבטיחה צריכת דלק ופליטת מזהמים נמוכים מבעבר. גרסת הכניסה מצוידת במנוע בנזין 2.0 ליטר אטמוספרי המפיק 156 כ"ס ו-19.6 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 6 הילוכים. גרסת הטורבו 1.6 ליטר, מציעה הספק חדש של 180 כ"ס ומומנט מרבי של 27 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. עם יחידת הכח הנ"ל, מציע הדגם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-8.8 שניות ומהירות מרבית של 189 קמ"ש, לצד צריכת דלק של 15.1 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן. בסעיף הנוחות, מצוידים הדגמים במתלה אחורי רב-חיבורי המבטיח נוחות נסיעה משודרגת. ביונדאי מבטיחים גם חווית נהיגה שלא היתה מוכרת ביונדאי עם כיול הגה חדש והבטחה להגה מתקשר יותר עבור אלו המחפשים אופי נהיגה ספורטיבי יותר.

הגרסה ההיברידית המעניינת והחסכונית תגיע רק בסוף הרבעון השלישי של השנה ומעט מאוחר יותר גם גרסת הפלאג-אין הייבריד.

 יונדאי טוסון 2021 החדש

מחירון

מחיר יונדאי טוסון החדש יחל מ- 159,900 שקל לגרסת הבנזין 2.0 ליטר, החל מ-169,900 שקל לגרסת הטורבו הבסיסית, דרך 181,900 שקל לגרסה האמצעית ועד 191,900 שקל לגרסה הבכירה. לדברי היבואן, לא פחות מ-2,800 מכוניות הוזמנו עד כה טרם ההשקה, ולא פחות מ-712 מהם מדגם העילית הבכיר. לדברי היבואן צפי המכירות של הדגם עד סוף השנה עומד על כ-7,000 מסירות לפחות, עם שאיפה ל-11,000 רכבים בהתאם למלאים שיקצה היצרן.