המדריך לטעינת רכב חשמלי של MG

כל מה שצריך לדעת על טעינת רכב חשמלי של MG, על ההבדל בין רכב חשמלי טהור להיברידי-נטען וגם טיפים לשמירה על הסוללה ולהארכת טווח הנסיעה החשמלי.

מדור שיווקי 25 ביול, 2023
טעינת רכב חשמלי MG4

קרדיט תמונה: freepik

MG מובילה את מהפכת ההנעה החשמלית בישראל עוד מאז שנת 2021, ומציעה כיום את רכב הפנאי ההיברידי-נטען הנמכר ביותר בישראל לשנת 2022 MG EHS PHEV ושלושה רכבים חשמליים -טהורים מתקדמים: MG4 ו-MG5 ו-MG מארוול R שהצטרף בשבועות האחרונים. אם גם אתם רוצים להתקדם לרכב בעל הנעה חשמלית אבל לא מתמצאים בנושאים כמו טעינת רכב חשמלי, סוללה וטווח נסיעה, לפניכם מדריך קצר שמפרט את כל מה שצריך לדעת כל רכבים חשמליים ועל טעינת רכב חשמלי של MG. 


חשמלי טהור או היברידי-נטען?   

MG מציעה שני דגמים חדישים בעלי הנעה חשמלית טהורה, MG4 בעל חוויית הנהיגה הדינמית והייחודית ו-MG5, הסטיישן המשפחתי החשמלי הראשון בישראל. בנוסף מציעה MG את EHS PHEV המצליח בעל יחידת הנעה היברידית-נטענת. רכב חשמלי טהור כמו MG4 ו-MG5 מונע אך ורק על ידי מנוע חשמלי המוזן על ידי סוללה חזקה – הוא אינו צורך דלק ואינו פולט מזהמים כלל. לרכב היברידי-נטען לעומת זאת כמו MG EHS PHEV, יש מנוע בעירה פנימית ובנוסף אליו מנוע חשמלי עם סוללה גדולה יחסית. ברכב כזה ניתן לנסוע בכוח מנוע הבנזין או בכוח המנוע החשמלי בלבד. רכב היברידי-נטען מציע חסכון משמעותי בדלק לעומת רכב רגיל, טווח נסיעה ארוך ואת האפשרות לנסיעה חשמלית טהורה לטווח של עד 52 ק"מ*.

MG4 החדש והמעוצב הוא רכב חשמלי משפחתי דינמי עם ביצועים מרשימים וחוויית נהיגה דינמית ומערבת. דגם זה מוצע בשתי גרסאות מנוע, עם הספק של 170 או 204 כ"ס וסוללה בעלת קיבולת של 51 או 64 קווט"ש. הביצועים מעולים – תאוצה של 7.7 או 7.9 שניות בלבד למאה קמ"ש – וחוויית הנהיגה יוצאת דופן הודות למרכז כובד נמוך, מערכת היגוי מדויקת, חלוקת משקל מושלמת של 50:50 בין הסרן האחורי לקדמי והנעה אחורית. בדגם זה ניתן להטעין את הסוללה בעמדת טעינה רגילה (6.6 או 11 קילו-וואט בהתאם לגרסה) או בעמדת טעינה מהירה DC (117 או 135 קילו-וואט בהתאם לגרסה). טווח הנסיעה ארוך ומגיע עד כדי 450 קילומטרים* בגרסה בעלת סוללת 64 קווט"ש וברמת גימור Comfort. 

הדגם הייחודי MG5 מציע את כל היתרונות ההנעה החשמלית יחד עם מרכב מעוצב, מרווח ושימושי. לדגם זה מנוע בעל הספק של 156 כ"ס, סוללת 61.1 קווט"ש שמאפשרת טווח נסיעה של עד 380 ק"מ*, טעינה בעמדת AC 11 קילו-וואט או בעמדת DC 87 קילו-וואט (0-80% תוך 40 דקות בלבד).

הדגם ההיברידי-נטען MG EHS PHEV מצויד במנוע טורבו-בנזין ובמנוע חשמלי עם הספק משולב של 258 כוחות סוס. יש לו סוללה בעלת קיבולת של 16.6 קווט"ש שמאפשרת נסיעה חשמלית לטווח של 52 ק"מ*. 

איך ואיפה מטעינים רכב חשמלי? 

טעינת רכב חשמלי היא בדיוק כמו תדלוק של רכב בנזין או דיזל – במקום למלא את מיכל הדלק ממלאים את הסוללה בחשמל. ברכבים החשמליים של MG יש שקע טעינה – פשוט מחברים אליו את הכבל שיוצא מעמדת הטעינה ומטעינים את הסוללה על פי ההנחיות בעמדת הטעינה. 

בין אם מדובר ברכב חשמלי או ברכב היברידי-נטען, אפשר להטעין את הסוללה של שניהם משקע תעשייתי (שקע כוח) באמצעות כבל מיוחד, אך זו טעינה בהספק נמוך שאורכת זמן רב. אופן הטעינה המומלץ ביותר הוא בעמדת AC לאורך שעות הלילה – במרבית הרכבים החשמליים זה ייקח בין 5-9 שעות (תלוי בגודל וסוג הסוללה). אפשרות שלישית היא להשתמש בעמדת טעינה ציבורית מהירה DC, בה ניתן להטעין את הסוללה מ-0-80% תוך כחצי-שלושת רבעי שעה. 

 מה קובע את טווח הנסיעה התיאורטי ברכב חשמלי?

טווח הנסיעה התיאורטי של רכב חשמלי (הנתונים הטכניים היבשים) תלוי קודם כל בקיבולת הסוללה שלו שנמדדת בקוט"ש (kWh). ככל שלסוללה יש קיבולת גדולה יותר, טווח הנסיעה יהיה ארוך יותר. גורמים נוספים שמשפיעים על טווח הנסיעה ברכב חשמלי קשורים למאפייני הרכב עצמו: עד כמה הוא יעיל אנרגטית, משקלו העצמי, מקדם הגרר והאווירודינמיות שלו וגם סוג ההנעה (אחורית/קדמית/כפולה). ככל שהרכב קל יותר ואווירודינמי יותר, היעילות האנרגטית שלו תהיה גבוהה יותר וכך גם טווח הנסיעה שלו. רכבים בעלי הנעה כפולה יצרכו בדרך כלל יותר אנרגיה שכן הם צריכים להעביר חשמל לשני סרנים ולא לסרן אחד.   

מה קובע את טווח הנסיעה בפועל של רכב חשמלי?

מעבר לנתונים הטכניים היבשים, יש גורמים רבים שמשפיעים על טווח הנסיעה של רכב חשמלי בפועל. הגורמים הבאים עשויים להכביד על הרכב, לגרום לו לצרוך יותר אנרגיה ולהקטין את טווח הנסיעה שלו: גרירת נגרר, נסיעה מאומצת בתוואי הררי, נהיגה במהירות גבוהה, אופי נהיגה שכולל האצות חזקות ותכופות, טמפרטורות קיצוניות (קור או חום), משקל גבוה כתוצאה מציוד לא נחוץ ברכב, פגיעה באווירודינמיות של הרכב כתוצאה מעזרים חיצוניים כמו מנשאי אופניים וכיוב'. 

מה אפשר לעשות כדי לשמור על הסוללה ברכב חשמלי?

הסוללה היא אחד הרכיבים היקרים ביותר ברכב חשמלי ולכן כדאי מאוד להשתמש בה בהתאם להנחיות ולשמור עליה. כמה צעדים פשוטים יעזרו לכם להעריך את חיי הסוללה ברכב החשמלי שלכם: מומלץ לבצע טעינה איטית ולהשתמש בטעינה מהירה רק לנסיעות ארוכות, מומלץ להשתמש ברכב לפחות אחת לחודש, בעת שימוש על בסיס יומיומי מומלץ להטעין פעם ב-3-6 חודשים טעינה איטית ממצב של פחות מ-10% או קו אחד ועד לטעינה מלאה.  

האם יש אחריות על הסוללה ברכב חשמלי של MG?

רכבי MG בעלי ההנעה החשמלית זוכים לאחריות ארוכה במיוחד של 5 שנים או 150,000 ק"מ** ובנוסף גם לאחריות על הסוללה ל-8 שנים או 150,000 ק"מ**. 

 

* ע"פ תקן WLTP. נתוני צריכת החשמל וטווח הנסיעה הינן מבדיקות מעבדה שהתקבלו מהיצרן. נתונים אלו בפועל מושפעים מתנאי הסביבה והדרך, מתחזוקת הרכב וממאפייני הנהיגה ולכן עלול להיווצר פער ביחס לנתוני המעבדה.  

** המוקדם מבניהם, בהתאם לתנאי האחריות המפורטים בתקנון

עוד מחדשות רכב