המיסוי הירוק אמר צ'או צ'או למכוניות המנהלים ההיברידיות

אומרים שלום למכוניות המנהלים ההיברידיות החסכוניות באמת: המיסוי הירוק גרם לעצירת השיווק של כמה דגמים פופולארים בישראל.

ששי כהן 04 באפר, 2019
יונדאי סונטה 2019

המיסוי הירוק עליו שנכנס לתוקף בתחילת השבוע (ה-1 באפריל), אמור במטרה העיקרית שלו לגרום לנו לרכוש מכוניות ידידותיות יותר לסביבה וחסכוניות יותר בדלק, וזאת כמובן לצד העשרת קופת המדינה במסים נוספים עקב עדכון קבוצות זיהום האוויר שגרמו להתייקרות חלק נרחב מהמכוניות החדשות. יחד עם זאת, המיסוי הירוק המעודכן פגע אנושות במחירי מכוניות המנהלים ההיברידיות, עם מעבר מדרגת זיהום אוויר 2 ל-3, מה שגרם להפסקת שיווקם של הדגמים החסכוניים באמת בדלק וידידותיים לסביבה.

כך למשל, יונדאי סונטה ההיברידית שכיכבה כאן מאז הושקה בסוף 2015, והיתה למכונית המנהלים השניה הנמכרת ביותר בארץ בשנים האחרונות (אחרי סקודה סופרב), עם 2,088 מסירות אשתקד ואף צמחה עוד יותר ב-2019 עם 709 מסירות ב-3 חודשים, פינתה את מקומה באולמות התצוגה של היבואן והמלאי בארץ הסתיים, כשאין ברקע כוונות לחדש את היבוא, או לפחות עד שהדור החדש של הרכב שהושק בחודש החולף בתערוכת ז'נבה יהיה רלוונטי. 

קיה אופטימה ההיברידית שהושקה בארץ רק בסוף 2017, לא שחזרה אמנם את הצלחת הסונטה בארץ והסתפקה ב-498 מסירות אשתקד ו-32 מסירות בלבד מתחילת 2019. השבוע ירדה המכונית גם ממחירון החברה בארץ, כאשר רק גרסת הדיזל של האופטימה (שפופולרית בעיקר בקרב מוניות), תמשיך להגיע בשלב הנוכחי.

הדור הנוכחי של טויוטה קאמרי ההיברידית נחת בישראל בדיוק לפני שנה, וממנו עלו לכביש עד כה כ-433 מכוניות (200 מהן מתחילת 2019). נכון לעכשיו, המלאי של הדגם בארץ הסתיים, וגם מאתר היבואן הוסר הדגם, אך בטויוטה מבטיחים ששיווקו של הדגם יחל שוב בקרוב עם הגעתו לארץ של הדגם המחודש, לאחר שעבר מתיחת פנים.

בשורה התחתונה, הודות למיסוי הירוק שלכאורה אמור לספק מכוניות ידידותיות יותר לסביבה, נותרו כל מכוניות המנהלים ההיברידיות מחוץ לשוק ואנו נצטרך לרכוש דגמי בנזין ודיזל מזהמים ובזבזניים יותר. 

עוד מחדשות רכב