הסוף למפתחות הרכב? חברת קוברה משיקה את Mobile-key

רוצים לפתוח את הרכב שלכם דרך אפליקציית סמארטפון בסגנון טסלה? לחברת קוברה פיתרון חדשני הכולל את אפליקציית Mobile-key המאפשרת לכם לפתוח את הרכב, להתניע אותו ועוד דרך הטלפון הסלולרי. כמה יעלה התענוג ולאיזה סוגי רכבים הוא מתאים?

ששי כהן 18 באפר, 2021
קוברה Mobile-key

האם עידן מפתחות הרכב והשלטים עומד להסתיים? טסלה עושה זאת בהצלחה כבר מספר שנים, ועכשיו יש גם פתרון דומה מתוצרת כחול-לבן המשווק ע"י חברת קוברה ועונה לשם " Mobile Key ".  בקיצור, תתרגלו לאפליקצית סמארטפון חדשה שיודעת לפתוח או לנעול את רכביכם, להניע מרחוק, להפעיל צופר או אורות ועוד, ולא פחות חשוב מכך, גם לחסוך ממכם את הצורך לסחוב את מפתח הרכב אתכם, או במקרה גרוע יותר גם לאבד אותו, נזק שעשוי להסתכם בימינו בעלות של 1,000-4,000 שקל בהתאם ליצרן הרכב. אז באיזה רכב ניתן להתקין את זה וכמה זה יעלה?


המערכת החדשה של קוברה (Cobra) העונה לשם Mobile Key, מאפשרת פעילות זהה של פעולות השלט המקורי באפליקציה ייעודית, לרבות פתיחת ונעילת דלתות, הנעת הרכב, פתיחת תא מטען והבהוב, אורות גבוהים בהתאם למפרט יצרן הרכב ועוד. המערכת פותחה על טכנולוגיית BLE המאפשרת לאפליקציה לפעול במרחק קליטת בלוטות' בקרבת הרכב, עד רדיוס של 15 מ"ר בסביבה בנויה, ומאובטחת ברמה הגבוהה ביותר כשהתקשורת עם האפליקציה מוצפנת ומאובטחת בפרוטוקול בתקן של 256 ביט. חשוב להדגיש כי עם התקנתה של טכנולוגיה זו, השימוש במפתח אינו מתבטל, כך שעדיין קימת האופציה בכל זמן נתון לפתוח את הרכב באמצעות שלט/ מפתח. 

את האפליקציה ניתן להוריד גם למשתמשי אנדרואיד וגם למשתמשי אייפון וניתן להתקין עד 5 משתמשים לרכב בודד שיוכלו להשתמש ברכב ללא הצורך בשימוש במפתח. בקוברה מכוונים את שיווק המערכת בקרב יבואני הרכב, חברות ההשכרה וגם בשוק האפטר מרקט למאות אלפי רכבים שכבר נעים על הכביש. בחודשים הקרובים בכוונת החברה להרחיב את פעילותה ולהשיק את המוצר גם בחו"ל כשהשלב הראשון יתמקד בארצות הברית ובאירופה.

באיזה רכבים ניתן להתקין ?

התקנת המערכת ברכב אורכת כ- 60 דקות, בכדי להבטיח את התחברות המתח להתקן ופעולת סנכרון באופן תקני וללא מפתחות. התקנה תתבצע על ידי טכנאי מוסמך בבית הלקוח. Mobile-key ניתן להתקנה ברכבים בהם קיים כפתור הנעה מובנה, לרוב משנת 2014. יחד עם זאת, בחלק מהיצרניות תתאפשר התקנה גם ברכבים בעלי שנתון ישן יותר, כך שמומלץ לבדוק באופן פרטני אל מול החברה.

כמה יעלה התענוג?

מחיר מומלץ לצרכן: 1,392 ₪ כולל מע"מ והתקנה בבית הלקוח בהתאם לבחירתו ( לא כולל מיגון).



עוד מחדשות רכב