הסיניות הפתיעו לטובה במבחני הריסוק אך טסלה מודל Y גנבה את ההצגה

ארגון הבטיחות האירופאי EuroNcap מפרסם סבב תוצאות מבחני ריסוק חדשים: טסלה מודל Y משיגה תוצאות מעולות, 2 מכוניות סיניות (שאמורות להגיע לארץ) זוכות ל-5 כוכבים בריסוק וקיה נירו החדשה מסתפקת ב-4 כוכבים בגרסת הכניסה או 5 כוכבים בגרסה המאובזרת.

ששי כהן 08 בספט, 2022
טסלה מודל Y

ארגון הבטיחות האירופאי EuroNcap מפרסם את סבב מבחני הריסוק החמישי שלו לשנת 2022, הכולל תוצאות ריסוק של 5 כלי רכב חדשים. הבשורה החיובית: כולם הצליחו להשיג תוצאה מרבית של 5 כוכבים, כאשר צמד דגמים סינים חדשים שעתידים להגיע בקרוב לארץ מיישרים קו עם נורמות הבטיחות האירופאיות ומשיגים ציון מלא של 5 כוכבים. ציון לשבח ניתן אגב לטסלה מודל Y שזוכה לחמישה כוכבים עם ניקוד גבוה במיוחד ביחס למקובל.


במסגרת הסבב האחרון נבחנה ג'נסיס GV60 החשמלית שממשיכה את קו הבטיחות המרשים שהציגה יונדאי איוניק 5 החולקת עימה מכלולים משותפים רבים, ומשיגה ציון של 5 כוכבים, בדומה לציון שזכו אשתקד גם דגמי ה-GV70 ו- GV80.

המותגים הסינים שבעבר הלא רחוק כיכבו עם תוצאות מביכות במבחני הריסוק האירופאים, מגלים התקדמות ענקית בסעיף הבטיחות ויישור קו מהיר עם דרישות הבטיחות האירופאיות, עם צמד דגמים שזוכה לציון מלא של 5 כוכבים, הראשון הוא דגם ה- "אורה פאנקי קאט" (ORA Funky Cat) – דגם של מותג הרכב החשמלי ORA מבית גרייט וול שעתיד להגיע לארץ בתקופה הקרובה ע"י כלמוביל, והשני הוא דגם ה-WEY Coffee 01 – רכב פנאי חדש, גם הוא מבית גרייט וול, שהשבוע התבשרנו שהיבוא שלו יחל בסוף שנה זו ע"י קבוצת סמלת. מדובר במגמה מתפתחת של מותגי רכב סינים שזוכים לציון מלא בריסוק והדגמים החדשים מצטרפים לדגמים של MG, ניו ולינק אנד קו שזכו בציון המירבי.

ORA FUNKY CAT

במבחן הנוכחי נבחנה גם טסלה מודל Y שמיוצרת מתחילת השנה במפעל טסלה בברלין ואף מגיעה אלינו משם. הדגם זכה בציון מלא בריסוק, ולדברי ארגון הבטיחות "גנב את ההצגה" עם תוצאות ניקוד מרשימות במיוחד, כמו ציון של 97% בהגנה על נוסעים ברכב וציון של 98% לחבילת הבטיחות המתקדמת, שהוכיחה במבחן יכולות מרשימות במניעת התנגשויות בכלי רכב, הולכי רגל ואופניים.

סוגרת את סבב המבחנים האחרון היא קיה נירו החדשה, שמסתפקת בארבעה כוכבי בטיחות בגרסת הכניסה שלה, ומשיגה ציון של 5 כוכבים בגרסה המאובזרת בחבילת הבטיחות המתקדמת המלאה שלה, זו שככל הנראה תגיע לארץ.

 

עוד מחדשות רכב