הקסדה החכמה של LIVALL מגיעה לישראל ועשויה להגביר את בטיחות הרוכבים בעיר

חברת 'דוגית' מתחילה בשיווק מותג הקסדות החכמות LIVALL, המשלב בין בטיחות ברכיבה לבין טכנולוגיות תאורה ומולטימדיה ועתיד לשפר משמעותית את בטיחות רוכבי הקורקינטים והאופניים, שרבים מהם מחפפים באביזרי הבטיחות ומעורבים יותר מדי בתאונות דרכים.

ששי כהן 27 ביונ, 2023
הקסדה החכמה של LIVALL

ריבוי התאונות המתרחשות בעת רכיבה על אופניים, קורקינטים חשמליים וכלים דו גלגלים, בתוספת פריסה רחבה של כלים שיתופיים ברחובות הערים, מסמל את אחת הבעיות של התחבורה החשמלית העירונית העתידית, אשר מצד אחד תורמת להפחתת הגודש בתוך הערים הצפופות, ומסייעת להפחתת זיהום האוויר, אך מצד שני מעלה משמעותית את כמות הנפגעים בתאונות דרכים, חלקן קטלניות, כאשר הסיבות העיקריות הן תרבות נהיגה מקומית לא מתחשבת בתנועה שמסביב, אי ציות לחוקי תנועה וגם חיפוף בלתי נסבל בציוד רכיבה בטיחותי. אל השוק הזה מצטרף כעת מותג הקסדות החכמות LIVALL שמבקש לשפר את בטיחות הרוכבים.


במשך עשרות שנים קסדות האופניים והקורקינטים לא השתנו ולא חידשו דבר בענף הבטיחות, והן נשארו באותה צורה והציעו את אותם המאפיינים של הגנה חלקית של הראש והפנים. קסדות הספורט הציעו רק עיצוב אווירודינמי ופתחי אוורור רבים יותר. כעת, מותג הקסדות החכמות LIVALL מגיע לארץ ביבוא רשמי של חברת 'דוגית'.

מותג LIVALL הוא המותג המוביל בעולם בפיתוח וייצור קסדות חכמות, המשלבות תאורה קדמית ואחורית בהתאם לכיוון הנסיעה כולל תאורת בלימה, והן כוללות מספר רב של טכנולוגיות לשמירה על בטיחות הרכיבה, כולל זיהוי אוטומטי של תאונה ושליחת הודעת SOS לאנשי קשר מוגדרים מראש (מיקום ב-GPS).

פיתוח הקסדות כלל רישום של יותר מ-180 פטנטים, ולכולן אישורים מחמירים ותווי תקן מרחבי העולם, כולל CE, ROHS ו-BQB.

לכלל הקסדות קישוריות Bluetooth להתממשקות מהירה עם הסמארטפון, ובדגמים היוקרתיים מוצע גם שלט רחוק המאפשר שליטה על המוזיקה, איתותים, ניווט קולי, מענה לשיחות ומערכת סאונד מבית JBL.

הקסדות החכמות זכו בשנים האחרונות במגוון רחב של פרסים, כולל בתערוכת CES ופרסי עיצוב GOLD AWARD 2021. כמו כן, הקסדות מתאימות למגוון רחב של שימושים מלבד רכיבה על אופניים וקורקינט: גלגיליות, סקטבורד, אופניים ללא מנוע עזר חשמלי, קורקינט רגיל והוברבורד.

בתור התחלה, חברת דוגית תשווק בישראל כ-5 דגמים הזמינים במידות שונות להתאמה מרבית לקוטר הראשים של הרוכבים. את הקסדות ניתן להשיג באתר דוגית, בחנויות היבואן וכן ברשתות החשמל והטכנולוגיה כמו KSP ועוד.

עוד מחדשות רכב