הרפתקה עירונית: יונדאי וניו החדשה בדרך לישראל

"קטן במידות אך גדול באישיות" – כך מתאר היצרן את יונדאי וניו החדשה שתגיע לארץ בקרוב, עם עיצוב אופנתי, מנוע 1.6 ליטר 123 כ"ס, תיבה אוטומטית רציפה, ואבזור שצפוי להיות אחד העשירים בקטגוריה.

ששי כהן 02 בדצמ, 2019
יונדאי וניו

8 חודשים לאחר שנחשף לראשונה יונדאי וניו (VENUE), רכב הפנאי הקומפקטי החדש של היצרן, נערכת כלמוביל היבואנית לשיווקו הקרוב של אחד הדגמים החשובים ביותר של יונדאי שיגיעו לארץ בשנה הקרובה. הדגם החדש צפוי להיות רכב הפנאי הקטן בהיצע הדגמים של החברה בארץ ולהתחרות בקטגוריית ה-B-SUV הפורחת בדגמים כמו סיאט ארונה, קיה סטוניק, סוזוקי ויטארה ואחרים.


הדגם החדש יציע מרכב SUV קומפקטי ואופנתי, עם חזית בולטת וכוחנית, אופציה למרכב בצביעה דו-גוונית, חישוקי גלגלים "17 קרביים, תאורת LED היקפית ושלל אפשרויות התאמה אישית הנהוגות בקטגוריה הפורחת. מעבר לכך מדובר בג'יפון קומפקטי קליל לנהיגה בתנועה עירונית, עם מידות הדומות לסגמנט הסופר-מיני עם 4.03 מטר באורך המכונית ו-1.77 מטר רוחב, כאשר בסעיף הגובה החשוב להצלחת הדגמים הנ"ל בארץ, מציע הדגם נתון נאה של 1.55 מטר גובה. יחד עם בסיס גלגלים של 252 ס"מ, אמור להציע הדגם מרווח נאה לצמד מבוגרים מלפנים, כאשר הספסל האחורי יהיה מרווח בעיקר עבור ילדים. נפח תא המטען עומד על כ-350 ליטר נאים לממוצע בסגמנט.

יונדאי וניו

בתוך תא הנוסעים יציע הוניו את שפת העיצוב החדשה של היצרן, עם עיצוב פונקציונלי ותכליתי, יחד עם חבילת אבזור שצפויה להיות אחת העשירות בקטגוריה בארץ, עם מסך מולטימדיה "8 "מרחף" עם קישוריות ל-Apple CarPlay ו-Android Auto המאפשרים הרצת WAZE ושלל אפליקציות נוספות, פקודות קוליות ועוד. בנוסף תמצאו גם בקרת אקלים עם פתחי מיזוג אחוריים, בקרת שיוט, כניסה והתנעה ללא מפתח, שמשות אחוריות כהות, קיפול מראות חשמלי ועוד (חלקם כנראה יוצעו כאופציה). האם נפגוש בארץ גם את אפליקציית ה- Blue Link של יונדאי המאפשרת פתיחה ונעילה של הרכב, התנעת הרכב והפעלת מזגן, איתור הרכב, הדלקת אורות ועוד מרחוק? לא בטוח, אבל מדובר בגימיק נחמד שנשמח לפגוש אותו גם בישראל.

יונדאי וניו

בסעיף הבטיחות מצויד הדגם במפרט המקובל לקטגוריה כיום וכולל: התראת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, התראת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי של ההגה, התראת שטח מת במראות הצד, מצלמת רוורס, התראה על תנועה חוצה מאחור והתראת עירנות הנהג.

הדגם יגיע לארץ עם מנוע בנזין 1.6 ליטר אטמוספרי המפיק 123 כ"ס ו-15.76 קג"מ המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה והנעה קדמית. מדובר במנוע חדש של היצרן שמבטיח שילוב מוצלח של ביצועים וצריכת דלק, (נתונים מלאים יפורסמו בהשקת הרכב). מנוע הטורבו 1.0 ליטר שמוצע בחו"ל, לא מתוכנן כרגע להגיע לארץ.

יונדאי וניו צפוי להגיע לארץ ברבעון הראשון של 2020 ויצויד בתג מחיר מוערך שינוע בין 110-120 אלף שקל בהתאם לגרסאות. מחירון רשמי ומפרט מקומי מלא יפורסמו עם השקת הדגם. 




עוד מחדשות רכב