התגעגעתם לעוד סינית חדשה? פורת'ינג פריידי בישראל

חברת UMI מצטרפת לשלל יבואני הרכב הוותיקים המשווקים מותגי רכב מסין ומתחילה רשמית בשיווק פורת'ינג פריידי – קרוסאובר חשמלי משפחתי עם ממדים גדולים מהממוצע וטווח נסיעה מרשים, אך ללא מערכות בטיחות אקטיביות. המחיר יחל מ-174,990 שקל.

ששי כהן 02 באפר, 2024
פורת'ינג פריידי

תמונות: בני דוייטש

באיחור של כמה חודשים מהצפוי, החלה UMI בשיווק מותג הרכב הסיני Forthing בישראל, מותג רכב חשמלי נוסף מבית ענקית הרכב דונגפנג, אשר מחלקת את מותגי הרכב שלה כבר בין 3 יבואניות שונות בארץ, יחד עם מותג SERES שמשווק ע"י טלקאר ודגמי דונפגנג שזיכיון השיווק שלהם הוענק בחודש החולף למטרו מוטור, לצד מותג היוקרה שלהם VOYAH המשווק ע"י מטרו מזה כשנה וחצי.


בכך מצטרפת UMI לשלל יבואני הרכב הוותיקים אשר מחזיקים בזכיונות לשיווק מותגי רכב מסין, אשר כבשו במהירות את שוק הרכב הישראלי ב-3 שנים האחרונות, כאשר מכירות הדגמים מסין כיום בישראל אוחזות את המקום הראשון בפילוח לפי מדינות היבוא.

הדגם הראשון מבית פורת'ינג שמתחילה UMI בשיווק בארץ הוא דגם הפריידי (Friday), קרוסאובר משפחתי אשר יתחרה כאן בדגמים כמו BYD אטו 3, ג'ילי גיאומטרי C, צ'רי FX ואחרים. לדגם עיצוב מודרני המאפיין דגמים חשמליים מהמזרח, אולם מסוג העיצוב שלא כל אחד יתחבר אליו, ובסגנון של או שאוהבים או שלא. הממדים החיצוניים שלו דווקא גדולים מהמקובל עם מרכב באורך של 4.6 מטרים, רוחב של 1.86 מטר, גובה של 1.69 מטר ובסיס גלגלים של 271 ס"מ, האמורים לספק תא נוסעים מרווח מהמקובל, לצד תא מטען נדיב בנפח 480 ליטר.

פורת'ינג פריידי

בתא הנוסעים מציעה הפריידי סביבת נהג ונוסעים המשלבת בין עיצוב ספורטיבי למראה טכנולוגי עם לוח שעונים דיגיטלי "10.25 ומסך מולטימדיה "10.25 החוברים ליחידה אחת, עיצוב נקי עם מיעוט של מתגים, ידית הילוכים אלקטרונית זעירה עם ראש דמוי קריסטל, תאורת אווירה בשלל צבעים ומושבים ספורטיביים למראה. ברשימת האבזור מערכת מולטימדיה התומכת באפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, תאורת LED חיצונית, דלת תא מטען חשמלית, מושבים עם ריפוד דמוי עור, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית ומחוממים, מושב נהג עם פונקציית אוורור ומסאז', גג פנורמי עם וילון חשמלי, שמשות אחוריות מושחרות, בקרת אקלים דיגיטלית, חישוקי "19 ועוד.

האבזור הבטיחותי מאכזב ואינו כולל מערכות בטיחות מתקדמות אקטיביות ומסתפק בהתרעת שטח מת במראות הצד, התרעה על תנועה חוצה מאחור ומצלמות 360 מעלות.

פורת'ינג פריידי

מתחת למכסה המנוע תפגשו מנוע חשמלי המפיק 200 כ"ס ו-31.6 קג"מ, המציע תאוצה ל-100 קמ"ש ב-8 שניות ויחד עם סוללה גדולה בקיבולת 85.9 קוט"ש מבטיח טווח נסיעה מרשים עד 510 ק"מ לפי נתוני היצרן בתקן ה-WLTP. יחד עם זאת, אפשרות הטעינה המהירה מסוג DC אינה מרשימה ועומדת על עד 80 קילוואט.

ב-UMI עשו השקה שקטה, ככל הנראה מכיוון שלדגם אין עדיין תקינה אירופאית מלאה והוא מוגבל לשיווק של עד 400 מכוניות בשנה, וגם היעדר מערכות בטיחות מתקדמות ללא ספק יפגע בכניסת הדגם לשוק. גם המחיר לא ממש אטרקטיבי ועומד על 175,557 שקל על הכביש כולל אגרת רישוי. הדגם ישווק עם אחריות ל-5 שנים או או עד לטווח של 150 אלף קילומטר, ואחריות לסוללה ל-8 שנים מלאות או עד לטווח של 150 אלף קילומטר. אולמות תצוגה ראשונים נפתחו באשדוד ובנתניה, והדגם ישתמש ב-20 מרכזי שירות של UMI הפזורים ברחבי הארץ.