408 כ"ס: וולוו XC40 החשמלית בישראל

הנעה כפולה , 408 כ"ס, 4.9 שניות ל-100 קמ"ש, טווח נסיעה משולב של 414 ק"מ ואבזור עשיר כסטנדרט. וולוו XC40 Recharge, החשמלית הראשונה של וולוו, נוחתת בישראל. כמה יעלה לכם התענוג?

ששי כהן 09 באוג, 2021
וולוו XC40 חשמלית

צילומים: רונן טופלברג

עידן הקורונה עושה טוב ליבואני הרכב, ולמרות בעיות מלאי קשות שמלוות את מרבית היבואנים, מרבית מותגי הרכב בישראל מציגים עליה מרשימה במכירות, וכך גם חברת "מאיר" יבואנית וולוו, שמדווחת על זינוק של 57.6% במכירות במחצית הראשונה של 2021 לעומת התקופה המקבילה אשתקד ועם מסירה של 1,497 מכוניות. "אם לא היו לנו בעיות מלאי, הייתם רואים מספרים גבוהים יותר" מסכם שרון גלזר, מנכ"ל חטיבת הרכב והאופנועים של קבוצת מאיר (וולוו והונדה). עכשיו יש להם גם חשמלית ראשונה בישראל והיא וולוו XC40 RECHARGE, שנכנסת לעידן החשמלי ומבטיחה לשמור על הסביבה ולחסוך לכם בהוצאות.

וולוו XC40 – מובילת שוק ה-SUV פרימיום הקומפקטי בישראל

מאז תחילת השנה, לא פחות מ-85% ממכירות וולוו בישראל השתייכו לדגמי הפנאי-שטח של היצרן, כאשר ה-XC40 מובילה לא רק את מכירות המותג בישראל, אלא גם מובילה את קטגוריית רכבי הפנאי היוקרתיים בגודל קומפקטי עם 812 מסירות במחצית הראשונה של 2021, בעזרתם מקדימה את אאודי Q3 עם 660 מסירות וקופרה פורמנטור החדשה שזכתה לפתיחה מוצלחת עם 499 מסירות.

וולוו XC40 חשמלית

ה-XC40 הושקה לראשונה בישראל בשנת 2018 בגרסת בנזין, ושנה מאוחר יותר הצטרפה גם גרסת הפלאג-אין הייבריד, וחלוקת המכירות ביניהן מאז היא פלוס מינוס חצי חצי בארץ. הגרסה החשמלית החדשה ששיווקה מתחיל היום, תהיה גם היקרה במשפחת ה-XC40, אך מציעה גם חווית נהיגה חשמלית מפנקת, את הביצועים הטובים ביותר וחיסכון משמעותי בהוצאות הרכב. מעבר לכך, היא מן הסתם גם הכי ידידותית לסביבה.

 4.9 שניות ל-100 קמ"ש, טווח נסיעה עד 530 ק"מ

ה-XC40 החשמלית מציעה את אותו עיצוב מוכר של האחיות למשפחה, כאשר השינוי המרכזי בעיצוב מתרכז בחזית הרכב הכוללת גריל אטום בעיצוב שונה ומרכב מעט נמוך יותר, בשל השילוב של הסוללות ברצפת הרכב, המצמצם את מרווח הגחון של הרכב ל-17.5 ס"מ. הדגם משווק בארץ ברמת הגימור "R-Design" הספורטיבית בלבד, וכולל צמד מנועים חשמליים (אחד מלפנים ואחד מאחור), המספקים הספק משולב של 408 כ"ס והנעה כפולה כסטנדרט. יחד עם סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 78 קוט"ש, מציע הרכב ביצועים ספורטיביים חמים עם 4.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, אך המהירות המרבית של הרכב מוגבלת (כמו כל דגמי וולוו החדשים) ל-180 קמ"ש. טווח הנסיעה של הרכב עומד על כ-414 ק"מ בין טעינות לפי נתוני היצרן, או עד 530 ק"מ בנסיעה עירונית בלבד. זמן הטעינה של הסוללות אורך כ-7 שעות דרך עמדת טעינה AC ביתית, אך הרכב תומך גם בטעינה מהירה DC עד 150 קוט"ש, המאפשרת טעינת 0-80% מהסוללה ב-33 דקות בלבד.

וולוו XC40 חשמלית

אבזור עשיר

בשלב הראשון ישווק הדגם כאמור ברמת גימור אחת ועשירה, הכוללת חישוקי גלגלים "19 קלים, שמשות אחוריות מושחרות, חיישני חניה היקפיים, מצלמות 360 מעלות, גג זכוכית פנוראמי עם פתיחה חשמלית, דלת תא מטען חשמלית ותאורת LED היקפית. בתוך תא הנוסעים תמצאו גם לוח שעונים דיגיטלי "12.3, מולטימדיה מרכזית עם מסך מגע "9 הכוללת לראשונה בוולוו שיתוף פעולה עם חברת גוגל, ופיתוח מולטימדיה מקורית מבוססת שירותי גוגל לרבות: גוגל אסיסטנס, גוגל Maps וגוגל Play, מה שאומר שלעת עתה המערכת לא תומכת אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי ולא תוכלו להשתמש בה בניווט של  WAZE, אך תיהנו ממערכת בידור חדשה ועשירה באפליקציות ותכנים, וכן בתמיכת OTA המאפשרת עדכון של תוכנות הרכב מרחוק.

מעבר לכך, תמצאו גם כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים כפולה עם פתחי מיזוג אחוריים, מערכת שמע יוקרתית של Harman Kardon עם 13 רמקולים, משטח טעינה אלחוטי לנייד, חימום מושבים והגה, מושבים קדמיים חשמליים, וקיפול חשמלי של משענות הראש האחוריות.

וולוו XC40 חשמלית

בטיחות

בסעיף הבטיחות מצוידת המכונית בשלל מערכות הבטיחות המקובלות כיום בשוק, לרבות התרעת שמירת מרחק כולל זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי ובלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב עם שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת במראות הצד, התרעה על תנועה חוצה מאחור עם בלימה ברוורס, התרעת עייפות הנהג, מערכת אוטונומית לזחילה בפקקים ועוד.

מחיר

מחיר וולוו XC40 החשמלית נקבע על 299,900 שקל, מחיר הזהה בדיוק למתחרה העיקרית לעת עתה בארץ מרצדס EQA, כאשר לזכותה של הוולוו יתרון משמעותי עד דרמטי בביצועים, הנעה כפולה ואבזור עשיר יותר. הדגם יסופק עם עמדת טעינה כולל התקנה בסיסית כלולים במחיר ולדברי היבואן צפי המכירות של הדגם עד סוף השנה נע סביב ה-120 מכוניות.

 

 

 

עוד מחדשות רכב