וולינג הונגואנג: החשמלית ב-$4,200 שכובשת את סין

4 חודשים בלבד מאז שהוצגה, לקח למכונית המיני העירונית החשמלית וולינג הונגואנג שפותחה בשיתוף ג'נרל מוטורס לזנק למקום השני במכירות רכבים חשמליים בסין. בתפריט: 27 כ"ס, 100 קמ"ש מירביים, 170 ק"מ טווח נסיעה, מקום לארבעה נוסעים ותג מחיר של $4,200.

ששי כהן 21 בספט, 2020
וולינג הונגואנג

על יצרנית הרכב הסינית וולינג (Wuling) שמעתם? כנראה שלא, וכנראה הגיע הזמן שתכירו. אמנם היא אחת מתוך מאות יצרני רכב הפועלים כיום בסין, אולם כאשר הדגם החדש שלה – וולינג הונגואנג, שפותח בשיתוף ג'נרל מוטורס, מזנק למקום השני במכירות רכבים חשמליים בסין ומתמקם מייד לאחר טסלה מודל 3, נראה שיש כאן רכב בהחלט מעניין, ובמיוחד שאת הקפיצה למקום השני במכירות הוא עשה פחות מ-4 חודשים מאז שהחל הייצור.


קצת היסטוריה

יצרנית הרכב הסינית וולינג החלה את דרכה ב-1982 כיצרן של מכוניות מיקרו-וואן לשוק הסיני בלבד, והרכיבה בתחילת הדרך תחת רישיון מיקרו-וואן של מיצובישי עבור השוק המקומי. בשנת 1992 היא החלה לייצא לראשונה גם לתאילנד ובשנת 2001 החברה נרכשה ע"י קונצרן הענק הסיני SAIC המייצר גם את דגמי MG המוכרים לנו כיום בישראל. שנה מאוחר יותר הוקמה גם חברת SAIC-GM-Wuling שהינה שיתוף פעולה של היצרן הסיני עם חברת ג'נרל מוטורס האמריקאית, ומאז 2007 היא מוכרת בעולם בתור וולינג מוטורס (Wuling Motors), כיצרנית של מכוניות, מנועים, אוטובוסים ומשאיות.

וולינג הונגואנג

וולינג הונגואנג החשמלית – קטנה מבחוץ – גדולה בפנים

רק בסוף חודש מאי החלו לרדת מפס הייצור העותקים הראשונים של וולינג הונגואנג, מכונית מיני עירונית והמכונית החשמלית הראשונה של היצרן. בתפריט: עיצוב קופסתי בסגנון מיקרו-וואן המבטיח מרחב פנים נדיב יחסית לגודל החיצוני, מימדים זעירים עם :2.92 מטר לאורך, 1.49 מטר רוחב, גובה של 1.62 מטר ובסיס גלגלים של 194 ס"מ, המספק מקום לארבעה נוסעים בלבד וכמעט ללא מטען. אם תרצו תא מטען תוכלו לקפל את המושב האחורי בשלמותו ותזכו לנפח מרשים של 741 ליטר !

מכונית עירונית יעילה

עם מנוע חשמלי המפיק 27 כ"ס בלבד, הודות למשקל קליל של 665 ק"ג, מספקת הוולינג תנועה עירונית קלילה וזריזה ומהירות מרבית של 100 קמ"ש. יחד עם סוללת 9.2 קילווואט בגרסת הבסיס מספקת המכונית טווח נסיעה של 120 ק"מ בין טעינות, כאשר הגרסה הבכירה המצוידת בסוללת 13.8 קילווואט מספקת טווח נסיעה של 170 ק"מ בין טעינות. הטעינה של הרכב נעשית ישירות משקע חשמל ביתי רגיל.

וולינג הונגואנג

שימו לב לדוושות התאוצה והבלימה המסומנות בפלוס ומינוס… 🙂

אבזור / בטיחות

בסעיף הבטיחות מבטיחים בחברה מרכב הכולל 57% של פלדה מחוזקת, בלמי ABS, מערכת לחלוקת עוצמת הבלימה, חיישני לחץ אוויר, עיגוני איזופיקס במושבים האחוריים וחיישני רוורס. תא הנוסעים אמנם פשוט ובסיסי, אבל עדיין כולל נגיעות קוסמטיות בשלל צבעים צעירים המשרים אווירה נעימה, לוח שעונים דיגיטלי זעיר (הקטן מלוח שעונים המקובל כיום באופנועים), רדיו דיגיטלי (חלילה לא מולטימדיה), ומערכת איוורור/חימום וללא מזגן. אהבנו את דוושות הגז/ברקס שקיבלו את השמות פלוס ומינוס… בלם היד אינו חשמלי בסגנון "אולד סקול" ובורר תיבת ההילוכים בסגנון חוגה. על הרכב תוכלו לשלוט גם דרך אפליקציית סלולר ייעודית.


יותר מ-50,000 הזמנות !

עם תג מחיר התחלתי בסין שמתחיל קצת פחות מ-$4,200, מציעה וולינג הונגואנג מכונית מיני עירונית יעילה ושימושית להפליא במחיר שובר שוק (גם בשוק הסיני). הסוד למחיר כה נגיש לרכב חשמלי שידוע בבעיית המחיר של הסוללות נעוץ בשימוש בסוללות זולות מסוג cobalt-free LFP הנחשבות לעמידות, בטוחות וזולות לייצור. מאז שהחל הייצור בסוף מאי 2020 רושמת החברה יותר מ-50,000 הזמנות לדגם ובחודש שעבר זינקה המכונית למקום השני במסירות רכב חשמלי בסין עם 9,150 מסירות, אחרי טסלה מודל 3 שמסרה 11,811 עותקים ולפני GAC איון S שמסרה 4,071 עותקים.



עוד מחדשות רכב