זוהר שמשי זכה באליפות מירוצי פיג'ו 208 קאפ

חצי שנה לאחר שיצאה לדרך סדרת מירוצי פיג'ו 208 קאפ, ולאחר 9 מירוצים, הוכתר אתמול זוהר שמשי כאלוף ליגת 208 קאפ, תוך כדי שהוא עוקף במפתיע את שלומי בקיש שהוביל את האליפות עד לרגע האחרון.

ששי כהן 16 בדצמ, 2018
גמר ליגת 208 קאפ צילום: אור גליקמן

בתמונה הראשית: מימין – דני שביט מנכ"ל לובינסקי, זוהר שמשי אלוף מירוצי פיג'ו 208 קאפ וראם סמואל מנכ"ל פרודרייב

חצי שנה לאחר שהושקה במסלול המירוץ בערד פיג'ו 208 רייסינג, ולאחר 9 סבבים של מירוץ שנערכו במסלולים שונים, הוכתר אמש זהר שמשי כאלוף סדרת מירוצי פיג'ו 208 קאפ, לאחר שגבר על המוביל שלומי בקיש שבלט לאורך כל העונה וסומן כפייבוריט גדול בעל יתרון משמעותי בניקוד לאליפות.


בסדרת מרוצי הגמר של אליפות ישראל במרוצי מכוניות שנערכה אתמול (שבת ה-15/12)התייצבו עשרות מתחרים ל-3 מרוצי גמר באליפות ישראל במרוצי מכוניות: גמר אליפות ישראל 208 RACING, גמר אליפות ישראל במרוצי TOURING וגמר אלוף האלופים של ליגת MDC.

ליגת 208 RACING

זה היה UNDER STATEMENT פראי, לאחר מאבקים מטורפים לאורך כל העונה, היה ברור שהגמר יהיה חם. בגמר ליגת 208 RACING הגיע שלומי בקיש כפייבוריט גדול כאשר לו יתרון משמעותי בניקוד לאליפות. אלא שהניקוד במירוץ הגמר הוא כפול וגם זוהר שמשי ואייל דוראון יכלו עדיין לנצח. המתח עלה מדרגה כשבמדידות הזמנים, הקובעות את סדר הזינוק למירוץ הגמר, ביצעו זוהר ואייל זמנים טובים יותר משלומי וכך ניקבע כי שלומי מזנק שלישי בלבד. ואם זה לא הספיק, באה נחמה בוגין ואיימה לטרוף את הקלפים בעודה מבצעת זמן הקפה מדהים: 3 מאיות השניה בלבד מזמנו של שלומי, מוביל האליפות.

גמר ליגת 208 קאפ צילום: אור גליקמן

גמר ליגת 208 קאפ צילום: אור גליקמן

בליגת ה-TOURING התייצבו 7 מתחרים במכוניות המירוץ שלהם למירוץ הגמר, מי יהיה אלוף ישראל בליגת הטורינג? במירוץ הראשון ניצח חמאדה עודה, במכונית המיצובישי, את המירוץ הראשון בפער ניכר במיצובישי אוולושן הסופר חזקה שלו וניצח את אליפות ישראל בקטגורית הטורינג, אחריו, לאחר קרבות מרתקים, הגיעו נדב ירון ומישל גדז', שניהם במכוניות סוברו טורבו, של מישל ותיקה בהרבה ושל נדב חדשה יותר. ניצן לוי, בפיג'ו 206 חלשה  יותר בהיעדר מנוע טורבו הצליח לסיים במקום הרביעי המדהים כשאחריו טוני בורשטיין מארק קרייצמן וויקטור קוזניצקי, שניהם בסוברו טורבו.

גמר ליגת ה-TOURING צילום: אור גליקמן

במירוץ השני, שהוזנק בסדר הפוך, כלומר שהמנצח של המירוץ הראשון מזנק אחרון וזה שהגיע אחרון מזנק ראשון, היו קרבות מרתקים מובנים משום שהמכוניות החזקות יותר זינקו מהחלק האחורי. חמאדה, בנהיגה מהירה ומרהיבה ניצח גם את המירוץ הזה לאחר שעקף את כל המתחרים האחרים, כשאחיו מחרים בשיניים מישל ונדב, מישל, שיהיה בן 70 בקיץ הקרוב (!!) הצליח להדוף אינספור התקפות של נדב ולסיים שני את המירוץ, נדב סיים שלישי ומארק קרייצמן רביעי לפני ניצן ואיתי בורשטיין.

ולמירוץ אלוף האלופים בליגת MDC, בה מתחרים המתחרים לכל אורך העונה במכוניותיהם הפרטיות על ביצוע זמן ההקפה המהיר ביותר בקטגוריות השונות, התייצבו 24 המתחרים הפעם לאתגר שונה בתכלית השינוי, לא עוד מירוץ חימוש והכנת המכוניות הפרטיות כך שתהיינה הטובות ביותר בקטגוריה, אלא רוצי "מרדף" (בהם רודף מתחרה אחד אחרי מתחרה אחר ממרחק קטן ותפקידו לצמצם את הפער) במכונית זהה, בה אין יתרון טכנולוגי למתחרה מסוים.

גמר ליגת 208 קאפ צילום: אור גליקמן

הנהג הטוב ביותר הוא המיועד לקחת את הגביע הגדול באלוף האלופים. השיטה הוכיחה את עצמה, הנהגים מצאו עצמם נלחמים בשיניים בעודם נוהגים במכוניות הפיג'ו 208 RACING. בשיטת "המפסיד יוצא" הפכו 24 נהגים ל.. 12, וכך לאט לאט הגענו למירוץ הגמר שהתבצע בין שלומי בקיש, אותו שלומי שהגיע שני באליפות ישראל ב 208 RACING לגיא אמודי. קרב איתנים בין השניים שבסופו ניצח שלומי בקיש ו.. זכה בפרס מטורף: השתתפות במירוץ "אמיתי" במכונית המירוץ של פיג'ו! וכך שלומי, שבדיוק סיים עונת מרוצים באליפות ה 208 RACING כבר קבע את הסיפתח של העונה הבאה.



עוד מחדשות רכב