חשמל זורם: פרטים ראשונים על קיה EV5 קונספט

שבוע בלבד לאחר שנחשפה קיה EV9, חושף היצרן גם את ה-EV5 קונספט, רכב פנאי חשמלי נוסף שנראה לעת עתה כגרסת 5 מושבים של האח הגדול. תחילת השיווק שלו בעולם, צפויה עוד השנה.

ששי כהן 21 במרץ, 2023
קיה EV5 קונספט

יצרנית הרכב קיה ממשיכה לחדש ולהרחיב את משפחת הדגמים החשמליים שלה, וקצת יותר משבוע לאחר שחשפה את ה-EV9, רכב פנאי גדול וקשוח למראה המצויד ב-7 מושבים, חושפת כעת החברה גם את ה-EV5 קונספט, המרמזת כנראה על גרסת ה-5 מושבים שלו.


הדגם החדש זוכה לשפת העיצוב החדשה של היצרן ומציג דמיון גדול ל-EV9, אך עדיין כולל מספיק אלמנטים עיצוביים המקנים לו זהות משל עצמו. כמו שאר דגמי החשמליות החדשים של היצרן, גם כאן תפגשו את פלטפורמת ה-E-GMP הייעודית לדגמים חשמליים, אך בקיה לא משחררים לעת עתה פרטים טכניים אודות מידות הרכב, יחידות הכח החשמליות ונתוני הביצועים.

קיה EV5 קונספט

תא הנוסעים מציע עיצוב חדש בסגנון נקי, עם לוח מחוונים ומסך מולטימדיה השולטים כמעט על על מערכות הרכב, לצד סרגל מתגים צנוע לגישה מהירה למערכות רכב חיוניות לנהיגה והגה בעיצוב ייחודי התורמים למראה המתקדם. כמו אצל האח הגדול, כנראה גם כאן יוצעו מושבים המסתובבים על ציר ומאפשרים צפיה נוחה יותר על נוף בזמן עצירה או קמפינג לדוגמה.

 קיה EV5 קונספט

ה-EV5 צפויה להיות קצת יותר קומפקטית מה-EV9 ולהשתלב לצידה של ה-EV6 כדגם שימושי ומרווח יותר, בניגוד לסגנון הספורטיבי של השני. עבור היצרן מדובר בצעד נוסף בדרך להפוך ליצרן חשמלי מלא בשנים הקרובות, תהליך אותו החל בעדינות עם הסול EV בשנת 2014, התחזק עם גרסאות החשמל של הנירו וה-EV6 וכעת עולה שלב עם צמד הדגמים החדשים אך בהחלט לא אחרונים.

קיה EV5 קונספט

כסאות מסתובבים לטובת נוחיות בפיקניקים למשל

קיה EV5 תיחשף בגרסת הייצור שלה כבר בחודשים הקרובים וצפויה להגיע כבר בסוף השנה הנוכחית לשוק הסיני תחילה, כאשר בשנה הבאה תגיע לשווקים נוספים בעולם וכנראה גם אלינו.

עוד מחדשות רכב