חשמל להמונים: יונדאי קונה חשמלית בישראל במחיר אטרקטיבי

יבואנית יונדאי משיקה בארץ את התשובה שלה לג'יפונים החשמליים הסינים, עם הקונה EV החשמלית המצוידת במנוע חשמלי 134 כ"ס, הבטחה לטווח נסיעה של 305 ק"מ בין טעינות וחבילת אבזור עשירה כסטנדרט. המחיר נקבע על 142,900 שקל.

ששי כהן 28 ביול, 2021
יונדאי קונה חשמלית

חברת כלמוביל, יבואנית יונדאי, מרחיבה את משפחת הקונה עם עם התחלת שיווק הגרסה ה- 100% חשמלית של הדגם, המצטרפת לקטגוריית הג'יפונים החשמליים הקומפקטיים, ומהווה תשובה לשלל הדגמים הסינים ששולטים כרגע בשוק.

הקונה החשמלית זוכה לעיצוב שונה בחזית, הכולל גריל אטום, פגוש ויחידות תאורה בעיצוב שונה. בצידי הרכב תמצאו חישוקי גלגלים קלים "17 בעיצוב חדש ובחלקה האחורי של המכונית נרשמים עדכונים קוסמטיים קלים.

הדגם ישווק עם מנוע חשמלי המפיק 136 כ"ס ומומנט של 40.2 קג"מ, המבטיח תאוצה ל-100 קמ"ש ב-9.9 שניות ומהירות מרבית של 155 קמ"ש, ויחד עם סוללת ליתיום יון בקיבולת של 39.2 קוט"ש מבטיח טווח נסיעה של 305 ק"מ, שלדברי היצרן, מגיע גם לנתונים קרובים ביותר להצהרת היצרן ואף עובר אותם בנהיגה חסכונית ומחושבת.

הדגם ישווק בארץ ברמת גימור אחת ועשירה הכוללת: לוח שעונים דיגיטלי "10.25, מולטימדיה מקורית עם מסך "8 ותמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, קיפול מראות חשמלי, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים, מצלמת רוורס, בורר מצבי נהיגה, שמשות אחוריות מושחרות, חיישני אורות וגשם, חיישני נסיעה קדמיים ואחוריים, כניסה והנעה ללא מפתח ועוד. נפח תא המטען שלה עומד על 332 ליטר.

אבזור הבטיחות כולל התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית הכוללת זיהוי הולכי רגל וכלי רכב, תיקון סטייה מנתיב כולל שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, התרעת שטח מת במראות הצד, התרעה על תנועה חוצה מאחור, מערכת התרעה על עירנות הנהג, חיווי תזכורת למניעת שכחה במושב האחורי, 6 כריות אוויר ועוד.

מחיר יונדאי קונה החשמלית אטרקטיבי ונקבע על 142,900 שקל, כולל עמדת טעינה והתקנה בסיסית במתנה, טיפולים ל-3 שנים או עד 45,000 ק"מ כלולים במחיר, 5 שנות אחריות על הרכב ו-7 שנות אחריות על הסוללה החשמלית (או עד 150,000 ק"מ). לדברי היבואן, המשלוח הראשון שכלל 150 מכוניות, נמכר כולו מראש. 

במקביל להשקת הקונה החשמלית והאיוניק 5, הקימה כלמוביל ללקוחות את ה- The Electric Experience showroom- מתחם פופ-אפ חוויתי של רכבים חשמליים באולם התצוגה של יונדאי בתל אביב. מתחם הפופ-אפ החדש כולל מיצג חשמלי סביב רכבי החשמל, סרטוני מידע ופרטים שכדאי להכיר ולדעת על רכבים חשמליים בכלל ורכבי יונדאי החשמליים בפרט, שולחנות משחקים אינטראקטיביים ללמידה והתנסות הכוללים מחשבון לחישוב נסיעה, שאלות ותשובות ומחולל ממוחשב להכרת האיוניק 5 והקונה החשמלית. 

המתחם יהיה פתוח לקהל הרחב לחודשיים בין התאריכים 29 ליולי ועד ה- 29 לספטמבר כולל בתקופת החגים בחול המועד בסניף יגאל אלון תל אביב.

עוד מחדשות רכב