חתול עירוני: נחשף פורד פומה החדש

פורד פומה החדש זוכה למרכב קרוסאובר קומפקטי מודרני (במקום מכונית קופה) , מנוע טורבו 1.0 ליטר המפיק 125-155 כ"ס ומפרט עשיר, אך צפוי לגיע לארץ רק בעוד שנה וחצי.

ששי כהן 27 ביונ, 2019
פורד פומה החדש

פורד פומה היתה מכונית קטנה בתצורת קופה שפותחה על שלדת הפיאסטה ושווקה בעולם בשנים 1997-2002. לארץ היא לא זכתה להגיע, למעט כמה יחידות בודדות שהגיעו דרך סוכני היבוא האישי. כעת, מודיעה רשמית פורד על חזרתה של הפומה לשוק, אך בהתאם לדרישות השוק הנוכחיות, תחת מרכב קרוסאובר קומפקטי שעתיד לספק לה מכירות נאות.


לצד עיצוב קרוסאוברי מודרני טיפוסי וללא ספק גם נאה, הפומה החדש צפוי להתחרות בקטגוריית הג'יפונים הקומפקטים (B-SUV) כמתחרה לדגמים כמו סיאט ארונה ויונדאי קונה, כאשר לעת עתה היצרן לא מספק ממדים של הרכב למעט את נפח תא המטען שעומד על 456 ליטר מכובדים.

פורד פומה החדש

הדגם יצויד במנוע טורבו 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר מסדרת ה-EcoBoost, המפיק 125 כ"ס בגרסתו הבסיסית או 155 כ"ס בגרסת הבכירה, כאשר צמד הדגמים מצוידים גם במערכת היברידית קטנה "mild-hybrid" המשדרגת את המומנט של המנוע בסל"ד נמוך ומסייעת לביצועים טובים יותר לצד צריכת דלק נמוכה יותר, אך ללא אפשרות לנסוע על חשמל בלבד. צריכת הדלק של הדגם עומדת על 18.5 ק"מ לליטר בדגם ה-125 כ"ס או 17.85 ק"מ לליטר בגרסת ה-155 כ"ס. הדגמים יוצעו בשילוב לתיבת הילוכים ידנית עם 6 הילוכים או אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים בשלב הראשון, כאשר מאוחר יותר ב-2020 תוצג גם גרסה אוטומטית פלנטרית.

פורד פומה החדש

הפומה החדש יוצע עם שלל אפשרויות אבזור, הכוללות בין השאר: לוח שעונים דיגיטלי "12.3, גג זכוכית פנוראמי נפתח חשמלי, מצלמה אחורית עם זווית רחבה של 180 מעלות, מולטימדיה מקורית עם מסך "8 "צף", התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, התרעת שטח מת במראות עם בלימה ברוורס ושלל מערכות בטיחות נוספות.

בשל היעדר תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בהיצע הדגמים בתחילת הדרך, יבואנית פורד בישראל בוחרת שלא לייבא את הדגם לארץ עם תיבת ההילוכים האוטומטית כפולת המצמדים ומודיעה על הגעתו של פורד פומה החדש לארץ רק בסוף 2020.



עוד מחדשות רכב