טויוטה תחשוף בקרוב ג'יפון קומפקטי חדש (B-SUV)

ג'יפון טויוטה עד 120,000 שקל? טויוטה מצטרפת לשוק הקרוסאוברים הקומפקטים (B-SUV) ותחשוף בקרוב ג'יפון חדש המבוסס על היאריס החדשה, העשוי לענוד תג כניסה מעניין לשוק רכבי הפנאי של החברה.

ששי כהן 14 בינו, 2020
טויוטה B-SUV

במסיבת עיתונאים שערכה טויוטה אמש באמסטרדם, חשפה החברה שבכוונותיה להצטרף לסגמנט הקרוסאוברים הקומפקטים (B-SUV) הצומח, ולהציג בקרוב מתחרה ראשונה של היצרן בקטגוריה החמה, שיתחרה בדגמים כמו יונדאי קונה, סיאט ארונה, פולקסווגן טי קרוס ואחרים. בהיצע דגמי הפנאי של טויוטה, יהיה מדובר בגרסת הכניסה לעולם הקרוסאוברים של החברה, שתמוקם מתחת ל-C-HR.


בטויוטה לא מפרטים יותר מדי אודות הרכב (ואפילו לא את שמו) ומסתפקים בהצהרה שמדובר יהיה בג'יפון חדש שפותח על שלדת היאריס החדשה ( פלטפורמת GA-B ), האמורה לשרת גם דגמים קטנים נוספים של היצרן. בחברה מבטיחים שלא יהיה מדובר ביאריס שעברה הגבהה של כמה ס"מ, אלא ג'יפון קומפקטי עם עיצוב מקורי. בהתאם לאסטרטגיית היצרן, סביר מאוד להניח שהדגם החדש יוצע גם בגרסה היברידית לצד גרסת בנזין.

הג'יפון החדש יוצע ככל הנראה גם עם סדרת המנועים של היאריס החדשה, הכוללת מנוע בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר, המפיק 120 כ"ס וישודך לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית ועם אופציה להנעה כפולה. הגרסה ההיברידית תכלול כנראה את היחידה ההיברידית החדשה של היצרן, הכוללת מנוע בנזין 1.5 ליטר ומנוע חשמלי (צמד מנועים חשמליים בגרסאות ההנעה הכפולה) שמפיק הספק משולב של 115 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה.

בטויוטה תולים תקוות רבות בג'יפון החדש שיצטרף לאחת הקטגוריות הלוהטות כיום בעולם הרכב, ומעריכים שמכירות הרכב יחד עם היאריס החדשה שתיוצר לצידו במפעל החברה בצרפת, יחזיקו כשליש ממכירות המותג באירופה בשנים הקרובות.

האם נזכה לראות כאן ג'יפון של טויוטה במחיר שינוע סביב ה-120,000 שקל? נחכה בסבלנות. חשיפה של הדגם תהיה ככל הנראה בחודשים הקרובים. 




עוד מחדשות רכב