טויוטה BZ4X החשמלית נחשפה רשמית

טויוטה חושפת רשמית את ה-BZ4X , הרכב החשמלי הראשון שלה, שיוצע עם מרכב קרוסאובר אופנתי עם מנועי 204-217 כ"ס, אופציה להנעה כפולה, טווח נסיעה של 450 ק"מ והבטחה שגם אחרי 10 שנות נסיעה הסוללה תספק 90% מהביצועים המקוריים שלה.

ששי כהן 29 באוק, 2021
טויוטה BZ4X

מספר חודשים לאחר שחשפה טויוטה את ה-BZ4X כדגם קונספט, חושפת החברה את הרכב החשמלי הראשון שלה בגרסת הייצור שלו, המהווה את כניסתה של טויוטה לעידן המכוניות ה-100% חשמליות (BEVs), והראשון מבין משפחת דגמים חדשה תחת הקונספט BZ המהווה ראשי תיבות של beyond Zero.

החשמלית הראשונה של היצרן תוצע כצפוי עם מרכב קרוסאובר קומפקטי, שימושי ואופנתי, אשר כולל את פלטפורמת ה-e-TNGA החדשה המיועדת לרכבים חשמליים אשר פותחה בשיתוף פעולה עם סובארו. הסוללה הנמצאת ברצפת הרכב תהיה חלק משלדת המכונית ומבטיחה מרכז כובד נמוך ותרומה לתא נוסעים מרווח הכולל גם רצפה שטוחה.

טויוטה BZ4X

הדגם יוצע עם אופציה לגרסת הנעה כפולה הכוללת צמד מנועים חשמליים (קדמי ואחורי) ולדברי היצרן יספק יכולות שטח ואחיזה הטובות בקטגוריה. טווח הנסיעה עומד על קצת יותר מ-450 ק"מ בין טעינות, והחברה מבטיחה שניסיון ומוניטין של 25 שנה בפיתוח סוללות, מבטיחים שגם לאחר 10 שנים של שימוש ביצועי סוללת הליתיום-יון בהספק של 71.4 kWh יעמדו על כ-90% מהביצועים המקוריים, המבטיחים אחריות ללפחות 240,000 ק"מ. כאופציה יוצע גם גג סולארי אשר יוכל לספק טעינה לסוללה גם כאשר הרכב חונה בשעות השמש. הדגם תומל גם בטעינה מהירה המבטיחה טעינה של 80% תוך כ-30 דקות עם מערכת טעינה מהירה של 150 קילוואט (CCS2).

לצד עיצוב המזוהה עם דגמי טויוטה ואף מזכיר גם את לקסוס UX החשמלית, מדובר ברכב שיהיה אווירודינמי ביחס למקובל, נמוך ב-8.5 ס"מ לעומדת הראב 4 לדוגמה, אך בעל בסיס גלגלים ארוך יותר ב-16 ס"מ משמעותיים, המבטיחים ככל הנראה תא נוסעים מרווח למדי למשפחה. בטויוטה מבטיחים גם רכב קליל לנהיגה עם רדיוס סיבוב של 5.7 מטר בלבד, העושה אותו לרכב קל מאוד וזריז לתנועה ברחובות צפופים.

טויוטה BZ4X

הדגם יוצע ב-2 גרסאות לבחירה: גרסת הנעה קדמית המצוידת במנוע חשמלי המפיק 204 כ"ס המאפשר זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.4 שניות ומהירות מרבית של 160 קמ"ש, ולצידה גרסת הנעה כפולה הכוללת צמד מנועים חשמליים המפיקים הספק משולב של 217 כ"ס ומאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-7.7 שניות לצד מהירות מרבית של 160 קמ"ש. בשני הדגמים תוכלו לנהוג גם במצב של “single pedal drive” המאפשר נהיגה כמעט ללא שימוש בדוושת הבלם.

טויוטה BZ4X

בסעיף החידושים תציע בהמשך ה-BZ4X גם הגה "steer-by-wire" הכולל מערכת אלקטרונית המונעת את החיבור המכני בין ההגה לגלגלים הקדמיים, מתאימה את זווית הצמיג בדיוק לפי כוונת הנהג, ומספקת יותר מרווח לרגליים, משפרת את חופש תנוחת הנהיגה וקלות הכניסה והיציאה מהרכב. בנוסף יוצע בהמשך גם הגה ספורטיבי "חתוך" בסגנון טסלה מודל S החדשה המאפשר נעילה מלאה בסיבוב של 150 מעלות בלבד. אל אלו יצטרף הדור החדש והשלישי של מערכות הבטיחות המתקדמות של טויוטה TSS הכולל את מרבית מערכות הבטיחות הפופולריות כיום בשוק.

טויוטה BZ4X החשמלית תיחשף רשמית לציבור באירופה ב-2 בדצמבר 2021 והזמנות ראשונות שלה יעשו תחילה דרך האינטרנט בלבד. מיבואנית טויוטה נמסר שהדגם יגיע לארץ במהלך המחצית השניה של  2022. 

 

עוד מחדשות רכב