יבואנית טויוטה מסכמת שנה וחושפת את הדגמים שבדרך לארץ

בסיום שנה בה פחתו מכירות טויוטה בישראל בשל בעיות מלאי, נערכת היבואנית ל-2024 בה יגיעו לארץ הלנד קרוזר החדש, הקאמרי החדשה וגם כניסה ראשונה לשוק המסחריות הגדולות עם הפרואייס מקס. ומה לגבי הפריוס החדשה שהיתה אמורה להיות כבר כאן?

ששי כהן 03 בדצמ, 2023
טויוטה CHR החדשה

תמונה ראשית: אריאל זנדברג



חברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, ערכה הבוקר מסיבת עיתונאים בה סיכמה את שנת 2023 והציגה את תכניותיה לשנה הקרובה, לצד פעילויות של חברות הבת שלה.

את שנת 2023 צפויה טויוטה לסיים עם מכירה של 32,700 מכוניות בישראל ומקום שלישי בדירוג המותגים הנמכרים ביותר, אך מדובר בירידה משמעותית במכירות מול אשתקד בה סיימה היבואנית את השנה עם 38,059 מסירות. את הסיבה לירידה במכירות מייחסים בחברה לבעיות המלאי שליוו את היבואן במחצית הראשונה של השנה ובעיקר בדגמי מפתח כמו דגמי הקורולה, הראב-4 והיאריס. "היה לנו ביקוש לעוד 4,500 קורולות ו-2,500 ראב 4 שלא יכולנו לספק עקב בעיות מלאי" מציינים בטויוטה.

בשנה החולפת התמקדה טויוטה ביעד האסטרטגי שלה "בטיחות מעל הכל", עם הטמעה של מערכות בטיחות אוטונומיות מובנות ב- 100% מגרסאות המוצר המשווקות בארץ, מרכבים קלים ועד מסחריים. בנוסף, ביצעה החברה 3 השקות משמעותיות בישראל: ברבעון הראשון הגיעה לישראל טויוטה קורולה סדאן המחודשת, שמסירותיה החלו רק בקיץ, ומסתבר שהמשפחתית הפופולרית בעולם לאורך ההיסטוריה, מצליחה למצוא לקוחות רבים בישראל גם בעידן הג'יפונים והחשמליות. כ-9,200 מדגמי הקורולה עלו השנה לכביש.

השקה חשובה נוספת הייתה של רכב השטח האייקוני היילקס GR ספורט, המציג סטנדרט חדש של ביצועים, קשיחות, עבירות ומראה קרבי של הדור השמיני של הרכב, עם פניה לקהל לקוחות אמיד יותר שמחפש אחר חיית שטח 4X4 אמינה ועם מפרט ייחודי ומקורי של היצרן לשטח. אם כבר דיברנו על אמינות, אז היבואן מספר שכ- 90% מהכלים שעלו על הכביש ב-20 השנים האחרונות עדיין פעילים.

את השנה הנוכחית מסיימת טויוטה עם השקת הדור השני של ה-C-HR, רכב הפנאי הקומפקטי, המעוצב והסטייליסטי של היצרן, שמגיע לארץ בדור חדש, ולראשונה כדגם היברידי של היצרן שיוצע בארץ עם 2 יחידות כח לבחירה, החל יחידת הכח ההיברידית מדור 5 של יצרן הכוללת מנוע בנזין 1.8 ליטר ומנוע חשמלי המפיקים 140 כ"ס שתוצע לראשונה בדגם, וכן גרסת GR ספורטיבית המצוידת במנוע היברידי 2.0 ליטר 197 כ"ס המספק ביצועים משופרים לצד אבזור עשיר במיוחד. חבל רק שהמחיר ממשיך להתייקר ומתחיל כיום מ-170 אלף שקל לגרסת הבסיס ועד 220 אלף שקל לגרסה הבכירה.

דגמי 2024 שבדרך…

טויוטה לנד קרוזר החדש

בשנה הקרובה צפויה החברה להשיק כמה דגמים נוספים שרובם יגיעו לכאן במחצית השניה של השנה. הדגם המעניין ביותר הוא הדור החדש של הלנד קרוזר – דור 8 לרכב השטח האגדי של היצרן, שיגיע לכאן בגרסת ה-"250" עם עיצוב חדש, קרבי ומפתה משמעותית משל הדור הנוכחי והבטחה לשמירה על מסורת יכולות השטח המופלגות של הדגם, בתקופה בה מרבית המתחרים זנחו את יכולות השטח האמיתיות. גם כאן מציינים בגאווה בטויוטה את שרידותו של הדגם ש-93% מהרכבים שנמכרו כאן ב-20 שנה האחרונות עדיין נוסעים על הכביש (למעט אלו שנגנבו או הושבתו עקב תאונה) והדור החדש צפוי להמשיך את מסורת האמינות גם הלאה, אך לצערם של הלקוחות, גם הוא צפוי לספוג התייקרות לא קטנה. 

טויוטה לנד קרוזר החדש

טויוטה לנד קרוזר החדש

טויוטה קאמרי החדשה

במקביל צפוי להגיע גם הדור התשיעי של הקאמרי, מכונית המנהלים הנמכרת בארצות הברית שזוכה לעיצוב חדש ויוקרתי המשלב היטב בין אלגנטיות לספורטיביות. הרכב, שיושק במחצית השניה של 2024 יגיע עם מערכת ההנעה החדשה והמתקדמת ביותר של טויוטה מהדור ה-5 והדור החדש של מערכת הבטיחות TSS3. בטויוטה מעריכים שבסגמנט מכוניות המנהלים המצטמצם תוכל הקאמרי החדשה לשפר עמדות ונחשקות מול המתחרות.

טויוטה קאמרי החדשה

טויוטה קאמרי החדשה

טויוטה פרואייס מקס

בחברה מתכננים גם להעמיק את אחיזתם בשוק המסחריות, עם כניסה ראשונה לשוק המסחריות 3.5 טון באמצעות שיתוף פעולה עם קונצרן סטלנטיס (בדומה לדגמי המסחריות האחרים של היצרן), והשקתו של הפרואייס מקס, וואן גדול שיגיע לכאן לקראת סוף השנה.

טויוטה אורבן קונספט

טויוטה אורבן קונספט – גרסת הייצור תגיע כבר בשנה הבאה לארץ כדגם B-SUV חשמלי

ג'יפון חשמלי נוסף

גם חטיבת החשמליות של היצרן צפויה להתעדכן בדגם נוסף, רכב פנאי קומפקטי מקטגוריית ה-B-SUV שיוצג רשמית בעולם בקרוב ועתיד להגיע אלינו עוד ב-2024. הרבה פרטים אין עדיין על הדגם ואפילו לא שם, אך הוא בהחלט יכול בתמחור תחרותי לשפר משמעותית את מכירות החשמליות של היצרן שלא ממש התרוממו עד כה בארץ., בדרך ל-6 דגמים חשמליים חדשים שיגיעו לכאן בשנתיים הקרובות.

טויוטה פריוס 2023 החדשה

טויוטה פריוס החדשה

ומה לגבי הפריוס החדשה? הדור החדש של הפריוס היה כבר אמור להיות כאן לפני כמה חודשים ואף רכב ראשון הגיע לתקינה ומשרת את היבואנית, אך ההמחיר שדורש עבורה היצרן יחד עם המיסוי החדש על דגמי הפלאג-אין שמאבד את הטבות המס מינואר הקרוב, הפכו את הפריוס החדשה ללא רלוונטית עבור השוק המקומי, עם תג מחיר שהיה אמור להיות סביב ה-225,000 שקל, מה שהיה משאיר אותה ללקוחות מורעלי פריוס בודדים בלבד. חבל.