כבר לא הנמכרת ביותר בעולם? טויוטה קורולה החדשה במבחן

לאחר היעדרות קלה מהשוק, הגיעה לארץ טויוטה קורולה המחודשת ל-2023, עם עדכונים קלילים מבחוץ, אך משמעותיים מתחת למכסה המנוע. אך האם במחירון חדש שהתייקר משמעותית היא תמשיך להימכר כאן כמו לחמניות טריות? יצאנו לבדוק.

ששי כהן 07 ביונ, 2023
טויוטה קורולה החדשה 2023

טויוטה קורולה היא אחת המכוניות החשובות ביותר בישראל ואחת הנמכרות ביותר כאן בכל הזמנים. כשהוצג הדור הנוכחי וה-12 שלה בנובמבר 2018, בחר היצרן לעשות כבוד לשוק הישראלי, והדגם הגיע לארץ בחשאי לחשיפה ראשונה לעיתונאי הרכב בישראל, טרם נחשפה המכונית בבכורה עולמית בסין. כאשר החל השיווק בארץ בחודש פברואר 2019, רשמה הקורולה החדשה שיא של כל הזמנים בישראל כאשר קרוב ל- 6,000 הזמנות נרשמו במסגרת המכירה המוקדמת. אבל, מאז השתנה משמעותית שוק הרכב, הלקוחות ביצעו מעבר חד לעבר הג'יפונים, וסגמנט המשפחתיות סדאן שהיה בזמנו החזק בישראל נחלש דרמטית בשנים האחרונות. יחד עם זאת, הקורולה המשיכה לשמור על כוחה בשוק הישראלי, ובשנה שעברה אף מסרה כאן 10,751 מכוניות שהציבו אותה במקום השני במכירות. מתחילת השנה, נרשמה צניחה דרמטית במכירות הדגם בארץ בשל סיום המלאי של הדגם היוצא והמתנה לדגם החדש. עכשיו הוא כבר כאן. מה הסיכויים שלו להמשיך להימכר כאן כמו לחמניות טריות? יצאנו לבדוק.


מבחוץ

מפגש במציאות עם הקורולה המחודשת לא רומז דבר על הדגם החדש. העיצוב נותר זהה ורק חדי עין שכנראה מכירים היטב את המכונית יחושו בעדכוני העיצוב הקלילים שמתרכזים בעיקר בחזית הרכב. יחד עם זאת, למרות שמדובר באחת המכוניות הפופולריות ביותר על הכביש, שכבר כמה עשרות אלפי עותקים שלה נעים מהדור הנוכחי, עדיין מדובר במכונית נאה ואלגנטית, גם עם לא מסובבת ראשים. גם הממדים החיצוניים שלה מאפיינים עדיין את המקובל בקטגוריית המשפחתיות כיום. בשונה מהדגם היוצא, הדגם המחודש מגיע לכאן רק בגרסת הסדאן ורק עם יחידת הנעה היברידית וב-3 רמות גימור. האבזור החיצוני כולל כסטנדרט כניסה והנעה ללא מפתח, קיפול מראות חשמלי וחישוקי "16 קלים, אך באופן די מוזר, גם ברמת הגימור הבכירה לא תמצאו יחידות תאורה ראשיות מסוג LED וחבל. מה שכן תמצאו שם, זה תוספת של חישוקי "17 וגג שמש חשמלי.

תא נוסעים

עם בסיס גלגלים של 270 ס"מ, מדובר עדיין במכונית מרווחת בדומה לטובות שבקטגוריה. העיצוב הפנימי הכללי נותר ללא שינוי, אך הרכב זוכה ללוח שעונים דיגיטלי "12.3 דובר עברית כסטנדרט והחל מרמת הגימור השניה (לא ללקוחות הליסינג), תקבלו גם מולטימדיה מקורית חדשה עם מסך מגע "10.5, קישוריות לקארפליי אלחוטית ולאנדרואיד אוטו עם כבל. איכות החומרים וההרכבה טובים, ויאמר לזכותו של רכב המבחן שהגיע ברמת הגימור הגבוהה, ששילוב הצבעים הדו-גווני של תא הנוסעים וריפודי המושבים המשודרגים סיפקו אווירה מאוד נעימה. האבזור הסטנדרטי כולל גם בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, בלם יד חשמלי והתנעה בכפתור, ורכב המבחן צויד גם במשטח טעינה אלחוטי לנייד ותאורת אווירה. מפרט הבטיחות כולל את מרבית מערכות הבטיחות הפופולריות כיום בשוק, אך התרעה על שטח מת במראות הצד ותנועה חוצה מאחור עם בלימה אוט' ברוורס תקבלו רק ברמת הגימור הגבוהה וחבל.

טויוטה קורולה החדשה 2023

יחידה היברידית מדור 5

השינוי המרכזי בדגם המחודש הוא מעבר ליחידה היברידית חדשה מדור 5, המבטיחה לצד שמירה על ידידותיות לסביבה וצריכת דלק נמוכה גם שדרוג משמעותי בסעיף הביצועים. הספק המנוע הכולל עלה ב-18 כ"ס ל-140, והתאוצה התקצרה ב-1.7 שניות ל-9.3 שניות זריזות למדי. אז נכון שמכונית ספורטיבית היא עדיין לא, וכל מאמץ לסחוט ביצועים יספק גם רעש משמעותי יחסית בתא הנוסעים בשל השידוך לתיבת הילוכים אוט' רציפה, אולם הקורולה בהחלט מספקת כיום ביצועים טובים לקטגוריה, מאפשרת אחוז גבוה יותר של נסיעה חשמלית עירונית (לרוב מעל 50%) ומי שינהג בה רגוע יגלה גם מכונית די שקטה ואף נוחה יחסית. את היתרון הגדול של המכונית תגלו כצפוי בסעיף הדלק, עם צריכת דלק שהסתכמה אחרי יותר מ-800 ק"מ על 19.2 ק"מ לליטר בממוצע. מרשים מאוד.

טויוטה קורולה החדשה 2023

היתה ונותרה מכונית מאוד חסכונית בדלק

החל מ-160,000 שקל!

בסיכומו של מבחן, הקורולה המחודשת היא אותה קורולה מוכרת מה-4 שנים האחרונות, הנהנית מעיצוב אלגנטי, יחידת כח חסכונית ביותר בדלק, בטיחות גבוהה, ומוניטין מהטובים ביותר בארץ של סחירות, אמינות ושמירת ערך, הזוכים בדגם המחודש לביצועי כביש משופרים ושדרוג קל של הבטיחות ותא הנוסעים. נקודת התורפה העיקרית מגיעה בסעיף המחיר: עם תג מחיר התחלתי של 158,000 שקלים לגרסה המיועדת לליסינג, כ-160,000 שקלים לגרסת הלקוחות הפרטיים ועד 168,000 שקלים לגרסה הבכירה שנבחנת כאן, מדובר בתמחור יקר לרכב משפחתי (בעוד 2,000 שקל מגרסת המבחן תוכלו לרכוש כבר את הקורולה קרוס…). בשורה התחתונה, הקורולה כנראה תמשיך להימכר היטב בארץ, אך ככל הנראה תתקשה לשחזר את נתוני העבר המעולים.

מעוניינים בנסיעת מבחן לטויוטה החשמלית + הצעת מחיר כולל מימון וטרייד אין? השאירו פרטים כאן (מדור שיווקי)

לייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים ונציגנו יחזור אליכם

    עוד ממבחני דרכים