תענוג לקום לעבודה: טויוטה היילקס GR במבחן

טויוטה לקחו את יכולות העבודה המשובחות של טנדר העבודה הפופולרי שלהם והלבישו עליו חליפה ספורטיבית מבית סדנת המרוצים שלהם Gazoo Racing שהפכה אותו לחיית כביש ושטח נחשקת. אבל האם זה שווה תוספת של כמעט 100,000 שקל?

ששי כהן 03 בספט, 2023
טויוטה היילקס GR במבחן

55 שנה לאחר שהוצג טויוטה היילקס לראשונה, אחד מהטנדרים הפופולרים ביותר בעולם וסוס עבודה שכמעט ואינו נגמר, החלה יבואנית טויוטה ביבוא גרסת ה-GR הספורטיבית של הדור השמיני של הדגם, שמבטיחה את הטנדר הטוב ביותר שהם ייצרו בעולם לנסיעה על הכביש וגם בשטח. ה-GR – ר"ת של חטיבת המרוצים של היצרן "Gazoo Racing" לא רק משדרג את משמעותית יכולותיו הטכניות של ההיילקס, אלא גם כולל חליפת מעצבים חיצונית שהופכת אותו פתאום לנחשק ותא נוסעים מאובזר יותר. אבל האם הוא שווה מחיר התחלתי של 370,000 שקל לפני תוספות ושפצורים?


טויוטה העמידה למבחן שלנו את הטנדר בצבע אדום לוהט, הכי רחוק מאותם היילקסים לבנים ומשעממים שהציפו את כבישי ישראל (מעל 27,000 יחידות מאז תחילת שנות ה-90), ונדמה שמעולם לא סחטנו כ"כ הרבה מחמאות מעוברים ושבים במבחן של טנדר. לצד חזית קשוחה וקרבית יותר למראה, מצויד הדגם במרכב מוגבה, קשתות גלגלים מודגשות, חישוקי "17 וצמיגי שטח, מערכת בלימה ספורטיבית עם קליפרים בצבע אדום, קפיצי סליל אדומים מלפנים, בולמי מונוטיוב אדומים מאחור, קשת ספורטיבית ואוירודינמית מאחור, ומיתוג GR הכולל גם סמלים מושחרים וכיתוב "TOYOTA" גדול בחזית בסגנון רכבי השטח הקלאסים של היצרן לחידוד האווירה. התוצאה מרשימה ועושה אותו לקרבי ונחשק ומבלי להיות מצועצע.

תא נוסעים

גם בתא הנוסעים משתדרג הדגם בחבילת עיצוב ספורטיבית, הכוללת תקרה בצבע שחור, מושבים ספורטיביים קדמיים עם לוגו GR במשענות הראש, דוושות ספורטיביות, מיתוג GR להגה, ריפודי עור משולב למושבים, מושב נהג חשמלי, חימום מושבים קדמיים, חימום הגה, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים ועוד המצטרפים לאבזור המוכר של הדגם הכולל בין השאר גם מולטימדיה מקורית עם מסך מגע "8 דובר עברית, עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי (לא אלחוטית), ומצלמות 360 מעלות. בסעיף השלילה: איכות החומרים פשוטה יחסית וכוללת שימוש נרחב בפלסטיק קשיח (אך מהסוג שכנראה יראה חדש גם בעוד 20 או 30 שנה), ובמחיר כזה של הרכב ציפינו לפגוש גם גג שמש חשמלי, תאורת LED פנימית ומערכת שמע יוקרתית יותר.

טויוטה היילקס GR במבחן

האבזור הבטיחותי כולל 7 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, הקרנת תמרורי מהירות בלוח המחוונים ועוד, אך היה חסר לנו מערכת לזיהוי שטח מת במראות הצד.

על הכביש

ההיילקס GR משווק עם מנוע הטורבו דיזל 2.8 ליטר המוכר של היצרן, אותו מנוע שמותקן גם בגרסה הבכירה של הדגם בארץ וגם בלנד קרוזר. למנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים אך חבילת האבזור הספורטיבית איננה כוללת שדרוג המנוע שהספקו נותר על 204 כ"ס, אולם עם מומנט של 51 קג"מ, מדובר במנוע חזק שאמנם אינו מצטיין בביצועים מיוחדים על הכביש (10.7 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 175 קמ"ש) אך נהנה ממספיק כח ומומנט בשטח ומיכולות עבודה משובחות הכוללות כושר העמסה של עד 1 טון, לצד כושר גרירה עד 3.5 טון לנגרר המצויד בבלמים. הודות למערכת מתלים משודרגת הכוללת בולמי זעזועים מסוג מונוטיוב, הנסיעה על הכביש חלקה ויציבה יותר ועם פחות קפיצות המאפיינות טנדרים בקטגוריה הזו (ובמיוחד כאשר אינם מועמסים). נקודת התורפה העיקרית בנסיעה מגיעה מבידוד הרכב מרעשי חוץ ומנוע, אשר אינם מהמוצלחים. בימי המבחן ותחת נסיעה שגרתית על הכביש וללא העמסה, עמדה צריכת הדלק סביב ה-9 ק"מ לליטר בממוצע. מעבר לכך, תנוחת הישיבה מאוד גבוהה (כדאי להתקין מדרגות צד לכניסה נוחה יותר לרכב), הראות מצוינת לצדדים ומגובה במצלמות 360 מעלות לבטיחות טובה יותר בתמרוני חניה למשל, ואם תצטרכו לדלג על איזו מדרכה הוא יעשה את זה בקלילות מרשימה.

טויוטה היילקס GR במבחן

טויוטה היילקס GR וטויוטה היילקס מהדור הראשון שהגיע לארץ בשנות ה-90

נבנה לשעשועי שטח

את הבונוס העיקרי שלו תקבלו בזמנכם החופשי, כאשר תרדו מהאספלט הסלול אל השטח. המפרט כולל הנעה כפולה לפי בחירה עם הילוך כח, נעילת דיפרנציאל אחורי, בקרת ירידה במדרון, מרווח גחון שצמח ל-32.3 ס"מ, זווית גישה שגדלה ל-30 מעלות והרחבת המרחק הצידי בין הגלגלים ב-135 מ"מ עבור הגלגלים הקדמיים וב-155 מ"מ בין הגלגלים האחוריים (לעומת טויוטה היילקס הסטנדרטי). התוצאה: טנדר ספורטיבי בשטח שמסוגל לבצע נסיעות מהירות בבטיחות מוגברת, ומצד שני נהיגה איטית ומדויקת בשטח טכני, עם יכולות מהגבוהות ביותר שתמצאו בעולם רכבי השט המצטמצם שיש לנו כיום בארץ. על המסלול שלנו שכלל בעיקר שבילים ושטח טכני קל, הוא דילג בזלזול מבלי להתרגש ומבלי להפעיל את הבקרות האלקטרוניות, וככל שאתם מנוסים יותר בשטח, כך תגיעו איתו רחוק, אפילו רחוק מאוד.

טויוטה היילקס GR במבחן

שווה את הכסף?

מחירו של טויוטה היילקס GR מתחיל ב-370,000 שקל ומדובר כאמור בתוספת של קרוב ל-100 אלף שקל ביחס לגרסת ה-4X4 האוטומטית הבסיסית. בתמורה לתוספת המחיר הנ"ל, מציע הטנדר הופעה חיצונית מוחצנת ומפתה, בסגנון המזכיר יותר פיק אפים שריריים אמריקאים, נוחות נסיעה משודרגת על הכביש, אבזור עשיר יותר בתא הנוסעים וחבילת שטח אשר תספק לכם חוויות רבות בזמנכם הפנוי. המתחרים הישירים שלו אגב בארץ הם פולקסווגן אמארוק החדש שנמכר במחיר דומה ופורד ריינג'ר רפטור שיקר משמעותית ועולה מ-475,000 שקל. בשורה התחתונה: בהתחשב גם במוניטין האמינות הבלתי מעורער של ההיילקס, והצפי לשמירת ערך וסחירות עתידים גבוהים, מדובר כאן בעסקה מפתה בהחלט עבור מי שיכולותיו הכלכליות מאפשרות לו.

עוד ממבחני דרכים