יונדאי מציגה: כניסה לרכב והתנעה באמצעות טביעת אצבע

אחרי שהתרגלתם לכניסה והתנעה ללא מפתח, אך עדיין עם שלט בכיס או בתיק, חושפת יונדאי את הדור הבא: כניסה והתנעת הרכב באמצעות טביעת אצבע בלבד !

ששי כהן 26 בדצמ, 2018
כניסה לרכב והתנעה באמצעות טביעת אצבע

יונדאי חשפה היום את טכנולוגיית טביעת אצבע ראשונה בעולם, המאפשרת לנהגים לא רק לפתוח דלתות אלא גם להפעיל את הרכב, ללא צורך בשימוש במפתח או בשלט. הטכנולוגיה החדשה תיושם כבר בשנת 2019, כאשר הרכב הראשון שיזכה למערכת החדישה הוא יונדאי סנטה פה החדש.


כך למשל, כדי לפתוח את הרכב, הנהגת או הנהג צריכים לשים את האצבע על החיישן הממוקם על ידית הדלת. טביעת האצבע המוצפנת תזוהה ותועבר לבקר טביעות האצבע בתוך הרכב. הנהגים יוכלו בקלות גם להפעיל את הרכב על ידי נגיעה בכפתור הצתה כי גם הוא מצויד בחיישן טביעת אצבע. מעבר לכך הטכנולוגיה תספק גם פרסונליזציה לנהגים השונים ותאפשר סביבת נהיגה מותאמת אישית. הרכב מתאים את עצמו באופן אוטומטי: את תנוחת הישיבה, את תכונות הקישוריות המועדפות וזוויות מראות הצד. כל זה בעזרת התאמת המידע של העדפת הנהג עם נתוני טביעת האצבע שלו.
כניסה לרכב והתנעה באמצעות טביעת אצבע

עד כמה זה בטוח? לדברי יונדאי מבחינת אבטחת המידע, שיטה זו בטוחה פי 5 ממפתחות רגילים כולל מפתחות חכמים ויכולה לטעות בזיהוי ביחס של 1 ל- 50,000.

המערכת החדשה עשויה אף להפחית משמעותית את סיכויי גניבת הרכב, עם פיתרון לשניים מסוגי גניבת הרכב הפופולרים בעולם בשנים האחרונות, הכוללים פריצה לבית וגניבת מפתח הרכב, או שכפול המפתח במוסך.

שיווק המערכת החדשה יחל כאמור בשנת 2019 בשווקים נבחרים ברחבי העולם, ובהמשך יתפשט לכלל השווקים. בשלב הזה לא נמסר אם המערכת תגיע בקרוב גם לישראל.



עוד מחדשות רכב