יונדאי i10 החדשה 2020 נחשפת בפרטים ראשונים

בניגוד לגרסת הקונספט הראוותנית, יונדאי i10 החדשה מציגה עיצוב שגרתי יותר, צמיחה קלה במידות ואכזבה לעת עתה ללקוחות בישראל, עם וויתור על תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית ומעבר לגיר רובוטי חד מצמדי בדומה למרבית המתחרות.

ששי כהן 04 בספט, 2019
יונדאי i10 החדשה 2020

יונדאי חושפת תמונות רשמיות ראשונות ופרטים ראשונים על ה-i10 החדשה שתוצג בתערוכת פרקנפורט הקרובה, המציעה עיצוב חדש, שדרוג משמעותי של חבילת הבטיחות והבטחה לצריכת דלק ופליטת מזהמים נמוכים יותר, אך בדרך שלא תקסום ככל הנראה ללקוחות בישראל. בדומה לדור היוצא, גם הדור החדש של המכונית פותח ומיוצר באירופה, על-מנת להמשיך ולקלוע לטעמם של האירופאים ולשמר את הצלחת הדגם במדינות אירופה. גם בישראל ה-i10 נחשבת לפופולרית במיוחד, וממוקמת במקום השני במכירות בקטגוריית המיני, עם אלפי יחידות שעולות כאן לכביש מדי שנה.


הדור השלישי של ה-i10 זוכה לעיצוב חדש, הנשען במידה מסוימת על קווי העיצוב המוכרים של הדור הנוכחי, ורחוק מאוד מאותו איור של דגם קונספט שפורסם ע"י החברה בחודש החולף, ויציע מרכב מיני 5 דלתות מרווח מהמקובל, מודרני יותר למראה וקצת יותר גדול עם צמיחה של 2 ס"מ לרוחב וחצי ס"מ לאורך המכונית, בשעה שגובה המכונית דווקא מצטמצם ב-2 ס"מ לטובת התנהגות כביש וצריכת דלק טובים יותר. בסיס הגלגלים צומח אף הוא ב-4 ס"מ, מה שמבטיח כנראה תא נוסעים מרווח יותר, ונפח תא המטען לא השתנה ונותר על 252 ליטר.

יונדאי i10 החדשה 2020

בתוך תא הנוסעים רושמת ה-i10 החדשה עיצוב חדש לחלוטין, עם קווי דימיון המזכירים דגמים חדשים של היצרן והבטחה לאיכות חומרים גבוהה מבעבר. הדגם יוצע לראשונה עם מערכת מולטימדיה מקורית של היצרן, אופציה להתנעה בכפתור, טעינה אלחוטית לסלולארי ובקרת אקלים דיגיטלית. בסעיף הבטיחות, רושם הדגם קפיצת מדרגה עם ציודו לראשונה של הדגם בחבילת בטיחות מקורית מתקדמת, הכוללת התראת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, התראת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי של ההגה, החלפת אורות אוטומטית והתראת ערנות הנהג.

יונדאי i10 החדשה 2020

מתחת למכסה המנוע, החידושים פחות משמעותיים וכוללים את מנועי הבנזין 1.0 ליטר 67 כ"ס ו-1.2 ליטר 84 כ"ס של הדור הנוכחי, ולצערנו ללא מנוע הטורבו 1.0 ליטר שציפינו שיגיע בדור החדש. חדשות לא טובות רושם הדגם בסיף תיבת ההילוכים, עם וויתור על תיבת ההילוכים האוטומטית הפלנטרית 4 הילוכים של הדור הנוכחי (אחד היתרונות המובהקים של הרכב מול מרבית המתחרים בשוק), והחלפתו בתיבת הילוכים אוטומטית רובוטית עם מצמד בודד, המספקת נסיעה קופצנית יותר ופחות חלקה, אך מנגד תורמת משמעותית לחיסכון בדלק ובפליטת מזהמים, בדומה למרבית המתחרות שלה בקטגוריה כיום.

בכלמוביל היבואנית, עובדים על מציאת פיתרון לבעיה, ומעריכים שקיים סיכוי שהדגם ישווק בישראל עם תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בסופו של דבר.

יונדאי i10 החדשה תגיע לארץ במהלך השנה הבאה.



עוד מחדשות רכב