יורשת לפיאט פונטו? פיאט 600 החדשה יוצאת לדרך

פיאט 600 החדשה הושקה רשמית באירופה ולדברי היצרן אמורה להיות יורשת ראויה לפונטו המצליחה ממנה נמכרו מיליוני עותקים בעולם. הדגם יחל את דרכו בגרסה חשמלית בעלת עיצוב מוצלח וטווח ראוי וצפוי להגיע בקרוב גם לישראל.

ששי כהן 05 ביול, 2023
פיאט 600 החדשה

שלושה שבועות לאחר שפרסמה טיזר ברשת אודות פיאט 600 החדשה, חשפה רשמית פיאט את הדגם החדש, שחוזר לחיים בגרסת ג'יפון קומפקטי חשמלי ומהווה לדברי היצרן מענה ל-8 מיליון לקוחות שרכשו בעבר פיאט פונטו, וחלקם ישמחו לשוב לדגם חדש של פיאט. עבור היצרן, מדובר בתוספת חיונית במיוחד להיצע הדגמים המצומצם שלו, שעשוי אולי להציל את פיאט לאחר שבחודש החולף צנחו מכירותיה שוב בשוק הביתי האיטלקי, ונרשם שפל בנתח השוק של פיאט שעמד על 9.4% בלבד משוק הרכב החדש וצמוד מדי לפולקסווגן שממשיכה לצמוח שם והגיעה לנתח שוק של 8.2%.


ה-600 החדשה פותחה על פלטפורמת ה-CMP של קונצרן סטלנטיס המשרתת גם את פיג'ו 2008 ודגמים נוספים של היצרן, ומציעה רכב פנאי קומפקטי (מסגמנט ה-B-SUV), בעל עיצוב חמוד למדי הכולל קריצות עיצוביות לדגם המקורי מהמאה הקודמת, לרבות פנסי החזית העגולים והכיתוב 600 שמופיע בחזית, בצדדים, מאחור ועל ההגה. יחד עם זאת, הממדים קומפקטיים מהמקובל עם אורך של 4.17 מטרים, ועם גובה של 1.52 מטר, היא זהה בגובהה למשל לקיה סטוניק, אך לדברי היצרן, לא מדובר בנתון בעייתי, משום שמרבית הלקוחות שצפויים לעבור לדגם החדש, יעברו ממכוניות מיני או סופרמיני נמוכות עוד יותר. גם בסיס הגלגלים לא מהנדיבים בסגמנט ועומד על 256 ס"מ, מה שמבטיח תא נוסעים מרווח בעיקר לארבעה נוסעים.

פיאט 600 החדשה

בשלב הראשון תוצע ה-600 רק בגרסה חשמלית (600e), הכוללת את יחידת הכח המוכרת של דגמי החשמליות של פיג'ו-סיטרואן, הכוללת מנוע חשמלי המפיק 156 כ"ס ויחד עם סוללת 54 קוט"ש מספק תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-9 שניות, לצד טווח נסיעה משולב עד 400 ק"מ, או עד 600 ק"מ בנהיגה עירונית במהירות נמוכה לדברי פיאט. הדגם תומך גם בטעינת DC מהירה עד 100 קוט"ש.

פיאט 600 החדשה

בתא הנוסעים מציעה המכונית לוח מחוונים דיגיטלי "7 ומסך מולטימדיה צף "10.25, הכולל קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ויחד עם זאת גם "פסנתר" מתגים פיזיים לגישה מהירה למערכות הרכב החיוניות לנהיגה, שהופך את הנהיגה לקלה ונוחה יותר. אבזור הרכב צפוי לכלול את כל הצעצועים החשמליים, כאשר הגרסאות הבכירות יציעו גם דלת תא מטען חשמלית, חימום מושבים קדמיים ופונקציה של מסאז' למושב הנהג.

פיאט 600e תגיע בקרוב מאוד לשווקים ראשונים באירופה, ולארץ היא צפויה להגיע בסוף השנה הנוכחית, עם תג מחיר משוער שינוע סביב ה-160,000 שקל, מחיר תחרותי יחסית לפיאט בהתחשב בכך שלא מעט גרסאות של ה-500 הקטנה מגיעות לרף המחיר הנ"ל. 

עוד מחדשות רכב