לא רק לסינים: נחשפה פיג'ו 408 גם לשאר העולם

מספר חודשים לאחר שנחשפה פיג'ו 408 כמשפחתית בסיסית עבור השוק הסיני ומדינות מתפתחות, חושפת פיג'ו 408 נוספת ומודרנית עבור שאר העולם, הפעם עם עיצוב דמוי קרוסאובר קופה, ויחידות הנעה מודרניות.

ששי כהן 22 ביונ, 2022
פיג'ו 408

מספר חודשים לאחר שחשפה פיג'ו את דגם ה-408, משפחתית בסיסית יחסית שפותחה בשילוב דונגפנג הסינית ומיועדת לשוק הסיני, לכמה מדינות בדרום אמריקה, לרוסיה ומדינות מתפתחות נוספות, חשפה היום החברה פיג'ו 408 נוספת, המצוידת במכלולים מודרניים ומיועדת לשיווק בכל רחבי העולם.


ה-408 החדשה פותחה על שלדת ה- EMP2 של היצרן, ומציעה מרכב משפחתי עם עיצוב בסגנון רכב פנאי דמוי קופה 5 דלתות (פאסטבק), וככל הנראה מדובר באחות חורגת לסיטרואן C5X שהוצגה לפני כשנה. למרות הדמיון הכללי בעיצוב, בפיג'ו לקחו את המשפחתית החדשה צעד אחד קדימה עם עיצוב שרירי ונועז יחסית ומראה שללא ספק יבלוט בקרב סגמנט המשפחתיות. מעבר לכך, מדובר במשפחתית גדולה יחסית ומרווחת עם אורך של 4.68 מטר, רוחב של 1.85 מטר, גובה של 1.48 מטר ובסיס גלגלים של 278 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 536 ליטר מכובדים (471 ליטר בדגמי ה-PHEV) למדי וצומח עד 1,611 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים (1,545 ליטר ב-PHEV).

פיג'ו 408

בפיתוח תא הנוסעים העדיפה פיג'ו לקזז בהוצאות ופשוט אימצה את העיצוב של תא הנוסעים של ה-308 החדשה (שטרם הגיעה לארץ), עם עיצוב בסגנון נקי, לוח מחוונים דיגיטלי "10 ומולטימדיה מרכזית "10 השולטים על מרבית מערכות הרכב. רשימת האבזור שתוצע בדגם ארוכה מתמיד ולא היתה מביישת אפילו דגמי יוקרה, ומעניין יהיה לראות מה מתוך זה יגיע בעתיד בגרסאות שיבחרו לשיווק בארץ. גם בסעיף הבטיחות מבטיחים בפיג'ו מערכות בטיחות מתקדמות מהמקובל, לרבות ראיית לילה שתוקרן על לוח השעונים ותזהיר מפני התנגשות במכוניות, דו-גלגלי, אנשים ואפילו בעלי חיים גדולים,  התרעת שטח מת במראות הצד משופרת עד 75 מטר לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית משודרגת ועוד.

פיג'ו 408

היצע הדגמים כולל את מבחר יחידות הכח הפופולריות של היצרן מהשנים האחרונות ויחל עם גרסת טורבו בנזין 1.2 ליטר שמפיקה 130 כ"ס ומשודכת לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים. מעליו תוצע גרסת פלאג-אין הייבריד (PHEV) המצוידת בסוללה בקיבולת של 12.4kWh ומנוע 1.6 ליטר טורבו המפיק 150 כ"ס ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ וההספק הכולל עומד על 180 כ"ס ומומנט מרבי של 36.7 קג"מ. מעליו תוצע גרסת פלאג-אין חזקה יותר המפיקה הספק משולב של 225 כ"ס ומציעה ביצועים משופרים. לעת עתה היצרן לא חושף נתוני ביצועים רשמיים, צריכת דלק וטווח נסיעה על חשמל בלבד.

פיג'ו 408

פיג'ו 408 תיוצר במפעל פיג'ו בצרפת ותגיע לשווקים ראשונים באירופה כבר בתחילת 2023. מאוחר יותר יחל ייצור הדגם גם במפעל בסין. לעת עתה, לא ידוע מתי תגיע המכונית גם לארץ. 

עוד מחדשות רכב