8 שנים לאחר שהוצג הדור הנוכחי, ולאחר מספר טיזרים שהופצו לתקשורת בחודשים האחרונים, נחשפה בסוף השבוע האחרון סקודה סופרב 2024 החדשה, דור רביעי למכונית המנהלים המצליחה, שגם בארץ נהנתה ממכירות מרשימות גם בשנים האחרונות ולמרות המעבר של חלק גדול מרוכשי מכוניות המנהלים לעבר רכבי הפנאי השונים. מאז שהוצג הדור הראשון של הסופרב ב-2001, נמכרו בעולם יותר מ-1.6 מיליון עותקים שלו, מהם 845,000 מהדור השלישי והנוכחי. המכירות הגבוהות ביותר שלו הן במידות גרמניה, צ'כיה ובריטניה וגם בארץ הוא חלק את המקום הראשון בסגמנט בשנים האחרונות לסירוגין עם יונדאי סונטה.
בדומה לסקודה קודיאק החדשה שהוצגה בחודש החולף, גם בסופרב החדשה בחר היצרן להיות שמרני ולקחת את העיצוב המוצלח של הדור היוצא ולעדכן אותו קלות במטרה להקנות לו מראה מודרני יותר. התוצאה לפי התמונות בסה"כ נאה ומרשימה, אך באמת שציפינו למשהו קצת יותר חדשני, ובמיוחד שבכל מעבר דור בסופרב עד כה, נרשמה קפיצת מדרגה משמעותית בכל הקשור לעיצוב החיצוני. מעבר לכך, הדגם החדש צומח קלות באורך עם נתון של 4.91 מטר (4.3+ ס"מ), אך מקצץ 1.5 ס"מ ברוחב המכונית ל-1.85 מטר, מוסיף 1.2 ס"מ בנתון הגובה ל-1.48 מטר ושומר על בסיס גלגלים זהה שנמתח על 284 ס"מ. נפח תא המטען צומח קלות ועומד מעתה על 645 ליטר בגרסת הסדאן ו-690 ליטר בגרסת הסטיישן. הדגם פותח על שלדת ה-MQB EVO המהווה שדרוג של הפלטפורמה היוצאת, שבעיקר כוללת מרכב חזק יותר ותמיכה בסוגי הנעה חשמליים מתקדמת יותר.
בניגוד לעיצוב החיצוני השמרני יחסית, בתא הנוסעים מדובר כבר בעיצוב חדש לחלוטין, המשלב באופן מיטבי בין תחושה טכנולוגית, לאווירה מהודרת ונעימה, שימוש נרחב מבעבר בחומרים ממוחזרים וידידותיים יותר לסביבה, שדרוג האבזור וכמובן עם שימושיות משופרת ושלל תאי אחסון חכמים כמיטב מסורת היצרן. לצד העיצוב החדש, ידית ההילוכים הועברה למיקום מאחורי ההגה וכמו בקודיאק החדש, גם כאן נעשה שימוש בחוגות חכמות השולטות על מיזוג האוויר ומערכות נוספות ברכב, לצד התפעול המוכר דרך מסך המולטימדיה החדש שצמח לגודל של "13. אל אלו מצטרפים גם פנסי מטריקס LED מתקדמים יותר עם יכולת תאורה הגבוהה ב-40% מהדגם היוצא, שקעי USB TYPE C מלפנים ומאחור עם טעינה מהירה 45W, משטח טעינה אלחוטי 15W, מערכת שמע מתוצרת Canton עם 14 רמקולים, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, עדכוני תוכנה מהאוויר (OTA) אפליקציה טלפונית לשליטה חלקית על מערכות הרכב ועוד. גם מפרט הבטיחות של הדגם שודרג וכולל לראשונה גם מערכת ליציאה בטוחה מהרכב, ניטור תנועה חוצה מלפנים עם בלימה אוטונומית, בקרת שיוט חכמה יותר ועוד.
היצע מנועי בנזין/דיזל נותר כמעט ללא שינוי וכולל בבסיס את מנועי הטורבו בנזין 1.5 ליטר 150 כ"ס, 2.0 ליטר 204 כ"ס (במקום 190) ו-2.0 ליטר 265 כ"ס עם הנעה כפולה. בחטיבת הדיזל יוצעו מנועי טורבו-דיזל 2.0 ליטר בהספקים של 150 כ"ס או 193 כ"ס בדגמי ה-4X4. גם בסעיף הנוחות צפויה המכונית להיות נוחה יותר עם בולמים אדפטיביים חדשים.
החידוש העיקרי מגיע דווקא בגרסת הפלאג-אין הייבריד (סופרב iV) שעוברת ליחידת הכח החדשה של היצרן הכוללת מנוע טורבו 1.5 ליטר (במקום 1.4 ליטר) שיחד עם מנוע חשמלי מפיק 204 כ"ס ומומנט מרבי של 36.5 קג"מ. לצד סוללה חדשה בקיבולת של 25.7 קוט"ש מבטיחה סקודה טווח נסיעה חשמלי של מעל ל-100 ק"מ וטעינה מהירה בהספק של עד 50kW. גרסה זו לא צפויה הפעם להגיע לארץ, בעיקר משום שהיא תוצע רק בגרסת הסטיישן שאין לה ביקוש בארץ.
סקודה סופרב החדשה צפויה להגיע לארץ במהלך 2024.