לינק אנד קו 01 במבחן. פלאג-אין במחיר תחרותי לשם שינוי

בימים בהם מחירי דגמי הפלאג-אין העממיים מרקיעי שחקים, מצטרף לחבורה לינק 01 עם עיצוב ומכלולים מבית וולוו השבדית והבטחה לרכב פרמיום אמיתי במחיר הנמוך משל מתחרים ממותגים עממיים. האם אכן מדובר באחת העסקאות האטרקטיביות כיום בשוק ?

ששי כהן 19 בינו, 2023
לינק אנד קו 01

השבוע הושק כאן מותג רכב סיני נוסף העונה לשם Link&co, שם חריג בענף המתאים יותר לחברת הייטק, משרד רו"ח או אולי בכלל למותג אופנה, וכך גם אולם התצוגה הראשון שלו שנפתח בתל-אביב מריח ומעוצב כחנות אופנה. בסה"כ מדובר במהלך שיווקי של מותג חדש שינסה לבלוט בין יותר מ-60 מותגי רכב שמשווקים כיום בארץ, אך בחברה הנמצאת בבעלות וולוו וג'ילי הסינית, מספרים על מותג חדש שפונה לדור חדש של אנשים המחפשים מכוניות חדשות ולא ממש אכפת להם ממורשת או מוניטין של מותג וותיק. הדגם הראשון שמגיע לארץ הוא ה-"לינק 01" המביא עימוה גם בשורה לשוק עם הבטחה למותג פרימיום אמיתי במחיר הנמוך מדגמים מתחרים ממותגים עממיים. מבטיח ומקיים?

הלינק 01 מצטרף לקטגוריית רכבי הפנאי המשפחתיים בתצורת הנעת פלאג-אין (PHEV) ובחברה מתגאים ביותר מ-200 מעצבים שעמלו על העיצוב, שמתבטא בסופו של דבר במראה נאה אך שגרתי לדגמים מהמזרח, למעט החזית הייחודית והקרבית משהו למראה. עם 4.54 מטרים לאורך, 1.85 מטר רוחב וגובה של 1.69 מטר, הוא ארוך וגבוה לא רק ביחס לאחות החורגת וולוו XC40 עימה הוא חולק מכלולים משותפים רבים, אלא גם ביחס לפיג'ו 3008 וקיה ספורטאז'.


תא נוסעים

סביבת הנהג והנוסעים כוללת שימוש נרחב בחומרים רכים ואיכותיים המסייעים לא רק לתחושה נעימה יותר, אלא גם לבידוד מוצלח יותר של רעשי חוץ. העיצוב מודרני ונטול הצטעצעויות המאפיינות לעתים דגמים סינים, ופה ושם מצאנו גם כמה מתגים שמוכרים לנו מוולוו. המושבים הקדמיים ספורטיביים ונוחים, ריפודי עור נעדרים מהתפריט (גם לא כאופציה), ובמקומם תקבלו ריפודי מושבים ידידותיים לסביבה שפותחו מפלסטיק ממוחזר מרשתות דיג לשעבר ועוד. בסיס הגלגלים נדיב ועומד על 273 ס"מ, אך מכיוון שהרכב פותח על פלטפורמת ה-CMA של וולוו שאינה ייעודית לדגמים חשמליים, המרווח לנוסעים מאחור מעט מצומצם והנוסע האמצעי סובל ממיקום מצומצם לרגליים. לפחות יש להם גם פתחי מיזוג אחוריים ושקע טעינה לטלפון.

לינק אנד קו 01

האבזור עשיר כסטנדרט וכולל מושב נהג חשמלי, מפתח חכם, לוח מחוונים דיגיטלי "12.3, מולטימדיה עם מסך "12.7, קישוריות אלחוטית לסמארטפונים, חימום מושבים קדמיים, גג זכוכית פנורמי חשמלי, מערכת שמע יוקרתית של Infinity עם 10 רמקולים, טעינה אלחוטית לנייד, דלת תא מטען חשמלית ועוד, ובסעיף הבטיחות תמצאו מפרט עשיר וציון מלא של 5 כוכבים בריסוק במבחן האירופאי.

לינק אנד קו 01

חווית נהיגה חשמלית כמעט מלאה לנוסעים עד 100 ק"מ ביום

יחידת הכח מסוג פלאג-אין הייבריד מגיעה גם היא מוולוו בשינויים קלים וכוללת מנוע טורבו 3 צילינדרים ומנוע חשמלי, המשודכים לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים והנעה קדמית. ההספק הכולל עומד על 261 כ"ס ו-27 קג"מ, והביצועים זריזים עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-8 שניות ומהירות מרבית של 210 קמ"ש, אך ביחס לאחות החורגת מוולוו, הדגם מתפשר קלות בסעיף הביצועים לטובת חווית נהיגה חשמלית משודרגת וצריכת דלק נמוכה יותר, המועדפים יותר לטענת החברה על מרבית הלקוחות כיום. יחד עם סוללה גדולה יותר בקיבולת של 17.6 קוט"ש, טווח הנסיעה החשמלי גדול מהמקובל ועומד על 75 ק"מ (לעומת 44 ק"מ בלבד בוולוו), שתורגם במציאות ל-69 ק"מ שקטים, מהנים לנהיגה ונטולי ויברציות. לאחר שהסתיים החשמל עברנו לנהיגה היברידית רגילה והרבה פחות חסכונית (סביב ה-13 ק"מ לליטר בממוצע) ובכל לחיצה בריאה על דוושת הגז, שמענו גם את רעש המנוע חודר לתא הנוסעים. מה פחות אהבנו? תפקוד תיבת ההילוכים הרובוטית מעט גס, עם השהיות שונות בהעברת ההילוכים בעיקר תחת נהיגה בסגנון ספורטיבי, אך לרוב מדובר במכונית נוחה למדי שמצוידת במתלים רכים יחסית.

לינק אנד קו 01

תמורה טובה למחיר

בסיכומו של מבחן, לינק אנד קו היא תוספת מרעננת וראויה לשוק רכבי הפנאי PHEV. העיצוב נאה, תא הנוסעים איכותי ומאובזר מאוד וכל מי שנוסע עד 100 ק"מ ביום ייהנה מחווית נהיגה חשמלית שקטה ומפנקת המלווה בביצועים טובים, בטיחות מושלמת ועלות נסיעה לק"מ מצחיקה, המלווה גם באחריות יצרן ל-4 שנים או עד 100,000 ק"מ. בסעיף הנהיגה היא עדיין לא מיישרת קו עם מותגי היוקרה המובילים, אך בהחלט מצביעה על ההתקדמות הענקית שעושים מותגי הרכב החדשים מסין. ומה לגבי הבטחת מותג פרימיום במחיר של מותגים עממיים? עם התייקרות דגמי ה-PHEV האחרונה בתחילת ינואר, הפכו מחירי מרבית הדגמים ללא רלוונטים בארץ וכאן ללינק 01 יש בשורה: במחיר של 229,000 שקלים אתם מקבלים מותג שמוגדר כפרימיום (לפחות לפי היצרן), מחיר הזול ב-56,000 שקל מהאחות החורגת וולוו XC40 ואף יותר מדגמי PHEV של מותגי יוקרה אחרים, אך גם מול דגמי PHEV ממותגים עממיים תקבלו עודף יפה, כאשר קיה ספורטאז' ופיג'ו 3008 עולות כבר 250,000 שקל ומיצובישי אקליפס קרוס ברמת גימור דומה ב-239,900 שקל, מה שהופך את הלינק 01 לאחת העסקאות הטובות כיום בשוק הפלאג-אין המקומי.

עוד מחדשות רכב