לכבוד החורף: מהו אורך החיים של מצבר, איך לשמור עליו ומתי צריך להחליף?

מהו אורך החיים של מצבר, איך לשמור עליו ומתי צריך להחליף, כמה זמן מחזיק מצבר באופן ממוצע ומתי הגיע הזמן להחליף? כל מה שרציתם לדעת על המצבר שברכב שלכם במאמר הבא

מדור שיווקי 12 בדצמ, 2023
מצבר לרכב

החורף ידוע כעונה החמה ביותר בשוק המצברים, ונחשבת לתקופה בה מוחלפים הכי הרבה מצברים לאורך השנה. אז רגע לפני שגם הרכב שלכם מסרב להניע בבוקר, ורגע לפני שסתם תחליפו אותו בחדש, הנה כמה דברים שחשוב שתדעו על המצבר במכונית שלכם.

מהו אורך החיים של מצבר, איך לשמור עליו ומתי צריך להחליף?

מצבר הרכב אחראי על התנעת הרכב והפעלת כל הפונקציות החשמליות שבו. מכך ניתן להבין שבמידה והמצבר לא תקין, הרכב פשוט יהיה חסר תועלת.

רוצים לדעת יותר על המצבר של הרכב שלכם? מהו אורך החיים של מצבר בממוצע ואיך ניתן להאריך אותו ככל שניתן וגם מתי יודעים שהוא זקוק להחלפה? כל התשובות בשורות הבאות.


כמה זמן מחזיק מצבר באופן ממוצע?

המצבר הוא אחד מהחלקים ברכב שאותו יש להחליף לגמרי באחר אחת למספר שנים. כיום לא מקובל לתקן או לשפץ מצברים ומאחר ולא מדובר בעלות גבוהה מדי, כאשר המצבר נגמר או מת פשוט מחליפים אותו.

כל כמה זמן זה קורה? אין לכך ערך מוחלט, אך מצבר יחזיק בממוצע כ-3 שנים בערך, כאשר ישנם מצברים שמחזיקים הרבה פחות ואחרים גם הרבה יותר.

הדבר תלוי בעיקר באיכות המותג של המצבר, אך ישנן גם מספר פעולות שניתן לבצע על מנת להאריך את חיי המצבר.

איך שומרים על מצבר הרכב?

חשוב מאוד לדעת איך לשמור על המצבר, שכן הדבר יאריך את פרק הזמן של השימוש בו, ימנע הוצאות כספיות מיותרות וגם ימנע מצב בו המצבר מת ביום אחד בהפתעה גמורה, ללא אזהרות מקדימות.

מצברים מתוחזקים ושמורים היטב פשוט מראים סימנים לפני שהם נגמרים ואילו אחרים מפסיקים לפעול ללא סימנים מקדימים ומותירים את בעליהם חסרי אונים. אז איך שומרים על מצבר הרכב לאורך זמן? 

הנה מספר פעולות שיש לבצע:

  • להימנע מכיבוי והדלקה תכופים – רכב שמונע, מכובה, שוב מונע ושוב מכובה תוך זמן קצר הוא רכב שמחסל את המצבר במהירות. לכן, אם הדבר הוא חלק בלתי נפרד מאופי עבודתכם (למשל, אם אתם עובדים כשליחים), כדאי לכם לשקול שימוש במצברים מיוחדים שמתאימים לכך, כגון מצברי Start-Stop.
  • להקפיד על תחזוקה של המצבר – פעולות תחזוקה למצברים הם דבר חשוב מאוד על מנת לשמור עליהם תקינים לאורך זמן. כיצד עושים זאת? מעת לעת, נקו באמצעות מטלית לחה את המצבר. תוכלו גם להשתמש עם מברשת שיניים עדינה על מנת לנקות את החיבורים שלו לרכב ולסלק סימני קורוזיה. בטיפול הרכב הבא שלכם, בקשו גם שינקו את המצבר, זה לא אמור לעלות לכם כסף.
  • פעולות נוספות שחשוב לבצע – אם אתם מתכננים נסיעה לחו"ל לכמה ימים או לא להשתמש ברכב יותר משבוע, נתקו את המצבר מהרכב. אם מדובר בתקופה ארוכה יותר, נתקו את המצבר ואחסנו אותו במקום קריר ויבש. כמו כן, מומלץ להשתדל שלא להחנות את הרכב תחת קרני השמש הלוהטות מאחר הדבר פוגע מאוד בתקינות המצבר לאורך זמן. אם ישנה האפשרות, תחנו בצל, גם אם זה אומר ללכת עוד מרחק ברגל, זה יעזור מאוד למצבר שלכם.

איך יודעים שצריך להחליף מצבר באוטו?

ציינו שיש צורך להחליף את המצבר בכל מספר שנים, אך איך יודעים שצריך שצריך להתקין מצבר חדש באוטו ולא ניתן כבר להשתמש במצבר הקיים? ישנם מספר סימנים לכך:

  • הרכב לא מניע בכלל – זה הסימפטום הכי מרגיז שיכול להתרחש עם מצבר הרכב. הוא פשוט לא מניע! יש רעש של תקתוקים בעת ניסיונות ההתנעה אבל אין את רעש ההתנעה הסופי. זהו מקרה קלאסי שמצביע על כך שהמצבר פשוט גמור וצריך להחליף אותו. יש לציין כי לא בכל פעם שהרכב אינו מניע הדבר אומר שהמצבר גמור. לכן, לפני הפנייה למוסך מומלץ כדאי לשקול פנייה לספק שנותן שירות מצברים עד בית הלקוח והוא כבר ידע לבדוק ולהחליט האם מדובר בבעיית מצבר או בעיה אחרת כגון בעיה חשמלית.
  • הרכב לא פועל בתקינות מלאה – למה הכוונה? אם למשל החלונות החשמליים עולים לאט כאשר לוחצים על השלט על מנת לנעול את הרכב, אם האורות מהבהבים, מתחזקים ונחלשים בזמן נסיעה או שהמזגן לא עובד כמו שצריך – כל אלו סימנים שיכולים להעיד על בעיה חשמלית כלשהי ברכב, אבל בעיקר על כך שהמצבר כבר מאוד חלש וזקוק להחלפה.
  • נדלקת נורת האזהרה ברכב – ברוב המקרים ובעיקר ברכבים מדגמים חדשים, קיימת גם נורת אזהרה שנראית כמו סוללה אדומה וכאשר היא נדלקת הדבר אומר שיש בעיה במצבר שמחייבת בדיקה והחלפה במקרה הצורך.

כלל האצבע אומר: אם חלפו כבר 3 שנים מהיום בו רכשתם את המצבר שלכם, כדאי להקדים תרופה למכה ולהחליפו מראש.

התנהלות זו מבטיחה שלא תיתקעו עם הרכב שלכם. אמנם יש מצברים שיכולים להחזיק גם 5 שנים, אך זכרו שהממוצע הוא 3 שנים וכדאי להתכונן לכך בהתאם, במיוחד אם מלכתחילה לא קניתם מצבר מאחד המותגים המובילים.

למדריכים נוספים בנושא ולהזמנת החלפת מצבר עד הבית, מוזמנים להתקשר לטלפון: 055-9703783 או לבקר באתר תותח המצברים: https://carbatteries.co.il

אילו מצברים מחזיקים יותר ואילו פחות?

כעת כשאתם יודעים כל כמה שנים צריך להחליף מצבר ומהם הסימנים המעידים על כך, אתם צריכים גם לדעת מהם מותגי המצברים המובילים ומדוע חשוב כי תרכשו אחד מהם.

ובכן, מצברים איכותיים של מותגים מובילים יחזיקו לכם כמעט באופן ודאי את פרק הזמן הממוצע של 3 שנים אם לא יותר מכך, ובכך יספקו לכם שנים רבות של שקט מהתעסקות בהחלפת המצבר ובעיות מצברים.

המצברים שמראש מחזיקים פחות זמן הם של כל מיני מותגי מצברים פחות ידועים, הם גם זולים מאוד ומגיעים עם אחריות קצרת טווח. אלו הם מותגים סינים או קוריאנים שבדרך כלל בעלי רכבים רוכשים אותם אם אין ברירה כי הלך המצבר, אך הם עומדים למכור את הרכב בקרוב.

בראייה ארוכת טווח, מומלץ תמיד לרכוש מותגים מובילים כגון שנפ, ורטה, סטארט-אפ או בוש. אלה הם מצברים עמידים בחום ולכן מותאמים לאקלים הים תיכוני בישראל, הם מגיעים עם אחריות ארוכה ונדיר שמצבר של מותגים אלו מתקלקל. תוספת העלות היא מאוד נמוכה בהשוואה למותגים הזולים, במיוחד אם מסתכלים על שימוש של 3 שנים לפחות.

כמובן שמעבר לעניין המותגים, מצבר שמחזיק מעמד זמן רב ברכב הוא כזה שהותאם אליו מראש לפי כל המאפיינים החשמליים הספציפיים של הרכב.

לכן חשוב מאוד לרכוש את המצבר מספק מצברים מקצועי שיודע לבצע את ההתאמה וכמו כן, להתקין את המצבר בצורה מיטבית כך שימנעו תזוזות, פגיעות, סדקים ושברים שיקצרו משמעותית את משך השימוש בו. בהצלחה.

עוד מחדשות רכב