לנד רובר דיפנדר החדש נחשף בפרנקפורט

לנד רובר חשפה הבוקר את הדור החדש של רכב השטח המיתולוגי דיפנדר, עם עיצוב מודרני וקשוח, גרסאות קצרות וארוכות והבטחה ליכולות שטח מופלגות, לצד מנועי בנזין ודיזל יעילים. הדגם צפוי להגיע לישראל בסביבות מרץ 2020.

ששי כהן 10 בספט, 2019
לנד רובר דיפנדר החדש

קרוב לארבע שנים לאחר שפסק שיווק לנד רובר דיפנדר, אחד מרכבי השטח המיתולוגים בעולם הרכב, חשפה הבוקר בתערוכת פרנקפורט JLR היצרנית את הדור החדש של הדיפנדר, אשר יגיע לשוק כבר בתחילת 2020.


הדיפנדר החדש זוכה לעיצוב חדש לחלוטין, עם מראה מודרני וקשוח, אשר יוצע ב-2 גרסאות מרכב: 90 -קצר ו-110 ארוך, כאשר עם השקת הדגם יוצע בגרסת FIRST EDITION וגרסה S, כאשר בהמשך יצטרפו 4 גרסאות עיצוב נוספות. בדומה לדורות הקודמים של הרכב, גם הדגם החדש מבטיח יכולות שטח מופלגות, עמידות וחסינות לכל אתגר, עם הצהרת היצרן שהדגם עבר למעלה מ-62,000 מבחנים הנדסיים, כשהשלדה וגוף הרכב תוכננו לעמוד בתהליך ה-Extreme Event Test של לנד רובר, הכולל מהלומות חוזרות ונשנות והוא הרבה מעל הסטנדרט בו נדרשים לעמוד רכבי פנאי ונוסעים. בזמן בדיקות הפיתוח עברו אבות טיפוס של הרכב למעלה מ-1.2 מיליון ק"מ בתנאים הנחשבים לקשים ביותר בעולם, מחום של 50 מעלות במדבר ועד מינוס 40 בחוג הארקטי ובגבהים של עד 3,000 מ' בהרי הרוקי בקולורדו. 

לנד רובר דיפנדר החדש

לנד רובר דיפנדר החדש דגם 110 הארוך

בדיפנדר החדש מושק הדור החדש של מערכת ה-Terrain Response של לנד רובר, הניתנת להתאמה אישית ומאפשרת לנהגי שטח מנוסים לכוונן את המערכות השונות כדי להתאים בצורה מושלמת לתנאים, בעוד נהגים מנוסים פחות יכולים לתת למערכת לבחור לבד את המצב המתאים ביותר לשטח, תוך שימוש בפונקציית ה-AUTO החכמה. מערכת ה- Terrain Response2 אף מבטיחה שנהגים יוכלו לחצות מים עמוקים בביטחון מלא.

מערכת ה-ClearSight Ground View המתקדמת של לנד רובר שתוצע כאופציה, עוזרת לנהגים לנצל במלואן את יכולות השטח של הדיפנדר על ידי כך שהיא מראה לנהג את השטח שבדרך כלל מוסתר על ידי מכסה המנוע, ממש לפני הגלגלים הקדמיים, על ידי המסך המרכזי.

לנד רובר דיפנדר החדש

היצע הדגמים יכלול מנועי בנזין 4 צילנדר P300 המפיק 300 כ"ס ומציע זינוק ל-100 קמ"ש ב-8.1 שניות ומנוע 6 צילנדרים חזק P400 המציע מערכת היברדית מתונה (MHEV) המפיק 400 כ"ס ומציע תאוצה ל-100 קמ"ש ב-6.4 שניות. לחילופין, ניתן לבחור מתוך צמד מנועי הדיזל בעלי 4 צילנדרים: ה-D200 שמציע 10.3 שניות ל-100 קמ"ש וה-D240 החזק יותר המפיק 200 כ"ס ומציע 9.1 שניות ל-100 קמ"ש, ששניהם צורכים דלק בכמות של 7.6 ליטר למאה ק"מ (13.2 ק"מ לליטר) ופליטת CO2 של 199 גרם לק"מ, בהתאם לתקן הנדרש. כל המנועים ישודכו לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים מתוצרת ZF והנעה כפולה כסטנדרט. 

הדיפנדר החדש יציע גם שדרוג משמעותי באיכות החיים בתא הנוסעים, עם שלל חבילות אבזור יוקרתיות, לוח שעונים דיגיטלי, מערכת המולטימדיה החדשה של היצרן הכוללת צג מגע מרכזי גדול, השולטת על שלל מערכות של הרכב. בנוסף, יוצע הדגם לראשונה עם חבילת בטיחות מתקדמת מקיפה בהתאם למקובל כיום בקטגוריה.

לנד רובר דיפנדר החדש

בנוסף לחבילות האבזור, הדיפנדר החדש יהיה זמין עם המבחר הרב ביותר אי פעם אותו הציגו לנד רובר. מבחר זה נע בין כננת חשמלית עם שלט רחוק, אוהל גג וסוכך עמיד למים ועד אביזרים מקובלים יותר כוו גרירה וגגוני מטען. 

לנד רובר דיפנדר החדש 2020 יהיה זמין ב-128 שווקים ברחבי העולם ויעמוד בדרישות זיהום האוויר והבטיחות המחמירות ביותר בעולם לדברי היצרן. מחברת המזרח יבואנית לנד רובר בישראל, נמסר כי הדגם צפוי להגיע לארץ בסביבות חודש מרץ-אפריל 2020.



עוד מחדשות רכב