לקסוס RX החדש בישראל ולראשונה יוצע בגרסאות PHEV וביצועים

לקסוס RX, המכונית הפופולרית ביותר של לקסוס בעולם, נוחתת בארץ בדור חמישי אשר יוצע לראשונה גם בגרסת פלאג-אין היברידית החיונית להצלחה בסגמנט, לצד גרסת ביצועים ספורטיבית במיוחד. המחיר הבסיסי נותר ללא שינוי.

ששי כהן 20 בדצמ, 2022
לקסוס RX500H החדש

חברת לקס מוטורס, יבואנית לקסוס, מסיימת את שנת 2022 עם השקתו של הדור החמישי של לקסוס RX, המחליף את הדור היוצא ששווק כאן ב-6 שנים האחרונות  וממנו נמסרו כאן כ-1,600 מכוניות.  לצד השקת הדגם החדש, מסכמת היבואנית גם את השנה עם כ-1,850 מסירות, ומציגה שמירה על המכירות לעומת אשתקד, למרות התכווצות שוק הפרימיום ב-5% השנה.


בשעה ששוק הרכב ממשיך במעבר ההדרגתי לעידן החשמלי, בלקסוס מציינים בסיפוק ש-82% מהמכירות שלהם בארץ השנה היו של דגמים המצוידים גם במנוע חשמלי (היברידים בעיקר), בשעה שהממוצע בקרב מותגי הפרמיום עומד על 49.5%. בשנה הקרובה מצפה לקסוס לעלות לנתח שוק חשמלי של 92% ולהגדיל את  המסירות ל-2,200 מכוניות. היבואנית צפויה גם להכפיל את כמות הקרוסאוברים שתוצע בארץ לשישה, עם הצטרפותם של דגמי ה-LX (ינואר), ה-RZ החשמלי (מרץ-אפריל) וקרוסאובר חדש שיצטרף לקראת סוף השנה.

לקסוס RX500H החדש

הדור החמישי של לקסוס RX פותח על פלטפורמת ה-TNGA במהדורת ה-GA-K, ומציע עיצוב המהווה התפתחות של הדור היוצא ויישור קו עם שפת העיצוב הנוכחית של לקסוס אותה פגשנו בשנה החולפת גם ב-NX החדש. הדגם החדש שומר פחות או יותר על המידות של הדור היוצא, עם אורך של 4.89 מטרים, רוחב של 1.92 מטר וגובה של 1.71 מטר, אך בסיס הגלגלים צומח דווקא ב-6 ס"מ ל-285 ס"מ, המשפרים את המרווח לחמשת הנוסעים. גרסת ה-7 מושבים ששווקה בדור היוצא, כרגע נעדרת מהיצע הדגם החדש.

4 רמות גימור לבחירה

גם בתא הנוסעים מיישרת המכונית קו עם שפת העיצוב החדשה של לקסוס, הכוללת סביבת נהג דיגיטלית יותר, מולטימדיה עם מסך מגע "14 גדול ופקודות קוליות משופרות, לוח מחוונים דיגיטלי (חלקי בגרסאות הבסיס) ועוד, המצטרפים לעיצוב מוקפד בסגנון היפני של לקסוס, איכות חומרים והרכבה גבוהים והנדסת אנוש טובה. רמת הגימור הבסיסית "KYUSHU" מעט דלילה באבזור ביחס למחיר וכוללת את המולטימדיה, מושבים קדמיים חשמליים ומחוממים, דלת תא מטען חשמלי, חישוקי "19 קלים, ריפודי עור מלאכותי ואת חבילת הבטיחות המלאה. כדי לקבל אבזור עשיר יותר תצטרכו להשתדרג לרמת הגימור "Hadori" הכוללת גם חישוקי "21, גג זכוכית פנורמי, אוורור למושבים, מצלמות 360 מעלות, ריפודי עור טבעיים ועוד. רמת הגימור "Takumi" הגבוהה יותר כוללת גם תצוגה עילית, דיפוני עץ אמיתי, חימום מושבים אחוריים, מראה מרכזית דיגיטלית, מתלים אדפטיביים ומערכת שמע יוקרתית של Mark Levinson עם 23 רמקולים, כאשר גרסת הטורבו ספורט ההיברידית תוצע עם חבילת אבזור "F-Sport".

לקסוס RX500H החדש

היצע המנועים

ה-RX החדש יוצע עם 3 מנועים לבחירה, היברידי, טורבו-היברידי חדש שייתן מענה לדגמי הספורט של המותגים המתחרים, ולראשונה גם גרסת פלאג-אין הייבריד ההכרחית להצלחת הדגם החדש, שעשויה לתפוס כ-40% מהמכירות לדברי היבואן.

גרסת הכניסה היא ה-RX350 ההיברידית, העושה שימוש במנוע בנזין 2.5 ליטר וצמד מנועים חשמליים המפיקים 250 כ״ס ומציעים תאוצה ל-100 קמ״ש ב-7.9 שניות, לצד צריכת דלק של 15.7 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן. מעליה תוצע ה- +RX450h, גרסת הפלאג אין הייבריד הכוללת מנוע בנזין 2.5 ליטר וצמד מנועים חשמליים. ההספק המשולב עומד על 307 כ"ס ומבטיח תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-6.5 שניות, לצד אפשרות לנהוג על חשמל בלבד לטווח עד 65 ק"מ, הודות לשימוש בסוללות ליתיום-יון בקיבולת של 18.1 קוט"ש. צמד הדגמים האלו יוצעו עם תיבת הילוכים אוטומטית רציפה והנעה כפולה. בקצה משפחת הדגמים, תוצע ה-RX500h הספורטיבית, אשר תנסה לראשונה לצוד לקוחות גם מדגמי הספורט של היבואנים המתחרים, ומציעה שילוב של מנוע טורבו בנזין 2.4 ליטר ומנוע חשמלי, המספקים הספק משולב של 271 כ"ס ומציעים תאוצה ל-100 קמ"ש ב-6.2 שניות. דגם זה יוצע עם מערכת הנעה כפולה "DIRECT4", היגוי אחורי דינמי ומערכת מתלים אדפטיביים משתנה.

לקסוס RX500h

ברוח העלאות המחירים בענף הרכב בתקופה הנוכחית, בלקסוס לשם שינוי דווקא שומרים על מחיר הכניסה לדגם ללא שינוי לעומת הדור היוצא, אשר יחל מ-399,990 שקל לדגם ההיברידי הבסיסי. מחיר גרסת הפלאג-אין יחל מ-464,990 שקל (Hadori) ומחיר גרסת ה-RX500H הספורטיבית נקבע על 549,990 שקל. היבואן מעריך שימכור כאן בשנת 2023 סביב ה-400 מכוניות ומשלוח ראשון יגיע לארץ כבר בינואר הקרוב. רוכשי דגמי הפלאג-אין יקבלו גם עמדת טעינה כלולה במחיר בתקופת ההשקה.  

עוד מחדשות רכב