מאיפה את מוכרת לי? מאזדה 2 היברידית הגיעה לארץ

היבוא המקביל ממשיך לספק לנו הפתעות בשוק הרכב המקומי, והפעם עם ראשוני דגמי מאזדה 2 היברידית שהגיעו לארץ לאחרונה, אך המאזדה החסכונית ביותר בדלק הינה למעשה טויוטה יאריס בתחפושת.

ששי כהן 25 במאי, 2023
מאזדה 2 היברידית

צילום תמונות: אוטו רומי

מאזדה היברידית ראשונה בישראל? כמעט, כי לא מדובר בהתחלת יבוא ע"י היבואן הרשמי, אלא בטפטופים ראשונים של מכוניות מדגם מאזדה 2 היברידית שהגיעו לאחרונה לארץ בחסות היבוא המקביל/זעיר, וכמו לא מעט מכוניות מיוחדות שהגיעו לארץ בתקופה האחרונה, גם היא מוצעת בארץ לא רק ללקוחות פרטיים, אלא גם בשוק המוניות.


העולם החדשה היא מאזדה 2 ההיברידית, שמכוניות ראשונות שלה כבר נמצאות בארץ ויובאו לכאן ע"י חברת אוטופוינט, הפעילה בשוק היבואנים הזעירים ומשווקת את דגמיה לכמה עסקים הפועלים בתחום. במקרה הזה, למרות שמדובר במכונית שעונדת את סמלי מאזדה מבחוץ ומבפנים, מדובר בפועל בטויוטה יאריס ההיברידית המייצרת באותו מפעל בצרפת את הדגם גם עם סמלים של מאזדה עבור השוק האירופאי. הסיבה לכך נעוצה גם במקרה הזה לצורך שיווק דגמים חסכוניים בדלק באירופה (מה שאין ממש למאזדה כיום חוץ מה-MX-30 החשמלית) שיתנו מענה לרגולציית הזיהום המחמירה, אשר משיתה על יצרני הרכב קנסות כבדים על כל רכב שיעבור את ממוצע הפליטות של 95 גר' CO2 לק"מ. באירופה אגב, היא לא מחליפה את מאזדה 2 הוותיקה, אלא משווקת לצידה.

מאזדה 2 היברידית

מאזדה 2 היברידית. צילום: אוטו רומי

מאזדה 2 ההיברידית היא כאמור אחות זהה ותאומה לטויוטה יאריס, ומצוידת באותו מפרט טכני הכולל מנוע בנזין 1.5 ליטר ומנוע חשמלי המפיקים הספק משולב של 116 כ"ס ומאפשרים יחד עם תיבת הילוכים אוטומטית רציפה תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-9.7 שניות ומהירות מרבית של 175 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת בדגם עומדת על 25 ק"מ לליטר. הדגם יובא לארץ ברמת גימור גבוהה הכוללת מערכות בטיחות מתקדמות, מולטימדיה עם מצלמת רוורס, בלם יד חשמלי, חישוקי גלגלים קלים ועוד.

מאזדה 2 היברידית

מאזדה 2 היברידית. צילום: אוטו רומי

ראשוני מאזדה 2 ההיברידית נחתו בארץ לפני כמה חודשים במחיר מחירון רשמי שדווח למשרד התחבורה שעמד על 128,000 שקלים. בינתיים, עם העלאת המס בתחילת השנה, התייקר המחירון ל-140,000 שקלים. במקרה הזה, מדובר במחיר הגבוה בכ-10,000 שקלים מהמקור אצל טויוטה, אם כי בעסקאות מזומן, לרוב ניתן לקבל הנחות נאות בדגמים המיובאים ביבוא מקביל. הסיבה העיקרית להגעתה לארץ של ה-2 ההיברידית, נעוצה בבעיות המלאי החמורות שליוו את טויוטה יאריס בשנה החולפת, שגרמו לפריחה של הדגם בשוק היבוא המקביל ובמחירים גבוהים. בינתיים, חידשה יוניון מוטורס היבואנית הרשמית את שיווק היאריס בארץ, ולא בטוח אם מעבר למספר הקטן של דגמי ה-2 ההיברידית שהספיקו להגיע לכאן יגיע מלאי נוסף.

 

עוד מחדשות רכב