מאיפה את מוכרת לי (3)? נחשפה מיצובישי קולט החדשה

מיצובישי קולט חוזרת לחיים בדור חדש ומסקרן, אך לא מדובר בדגם יפני חדש אלא באחות תאומה וכמעט זהה לרנו קליאו החדשה. האם תגיע לישראל?

ששי כהן 12 ביונ, 2023
מיצובישי קולט החדשה

קצת יותר מ-10 שנים לאחר שפסק השיווק של מיצובישי קולט בעולם, ויותר מ-20 שנה לאחר שפסק השיווק שלה בישראל, חוזרת מיצובישי קולט לחיים בחסות שיתוף פעולה נוסף עם רנו בעלת הברית שלה.


מיצובישי קולט מוכרת לנו בארץ בעיקר מתחילת שנות ה-90, אז הגיעה לכאן כאחות הקצרה והספורטיבית למראה של הסופר לנסר, ששווקה בהצלחה כרכב לצעירים/נשים. לאחר מכן היא הוצעה כאן בדור החדש (דור 5 בעולם) עד לתחילת שנות ה-2000 שכבר לא זכה להצלחה המצופה כאן, ומאז נעלמה המכונית מהשוק הישראלי.

הדור החדש של הקולט הוא גרסת מיצובישי לרנו קליאו החדשה, המהווה את אותה מכונית סופר מיני נאה ואיכותית, שזוכה לסמלים של מיצובישי במקום רנו ונגיעות קוסמטיות קלות (המתרכזות בעיקר בחזית הרכב ובחלקה האחורי ) ובתוך תא הנוסעים. בניגוד לקולט ששווקה בארץ בעבר בגרסת 3 דלתות בלבד, כאן מדובר רק במכונית בעלת מרכב 5 דלתות שימושי יותר.

מיצובישי קולט החדשה

היצע הדגמים יכלול באירופה את מגוון יחידות הכח המוכרות של רנו, החל מגרסת 1.0 ליטר אטמוספרית , 3 צילינדרים, המפיקה 65 כ"ס ומשודכת לתיבת הילוכים ידנית 5 הילוכים, דרך מנוע טורבו 1.0 ליטר 95 כ"ס שיוצע בשידוך לתיבת הילוכים אוט' רציפה או 6 הילוכים ידנית ועד לגרסת 1.6 ליטר היברידית המפיקה 145 כ"ס ומציעה ביצועים נאים לצד חיסכון בדלק ובפליטת מזהמים הודות לשימוש גם בסוללה קטנה בנפח 1.2 קוט"ש.

גם בתא הנוסעים מציעה הקולט את סביבת הנהג המוכרת מהדור הנוכחי של הקליאו, עם עיצוב מודרני וסביבת נהג ונוסעים איכותית מזו שהורגלנו לפגוש בדגמי מיצובישי העממיים בשנים האחרונות, עם לוח מחוונים דיגיטלי, בקרת אקלים דיגיטלית ומולטימדיה עם קישוריות לסמארטפונים ומסך מגע "7 בגרסאות הכניסה או "9.3 בגרסאות המאובזרות. האבזור צפוי להיות נדיב וכנ"ל גם המפרט הבטיחותי, ועבור מיצובישי מדובר בהזדמנות להגדיל את היצע הדגמים החסכוניים בדלק וידידותיים לסביבה אותם היא חייבת כדי לשרוד בשוק  האירופאי, כאשר השותפות האסטרטגית עם רנו מאפשרת לה להציע דגמים חדשים במהירות ובמינימום השקעה כספית.

מיצובישי קולט החדשה

האם הקולט החדשה צפויה להגיע לארץ? נכון לעכשיו נראה שסיכויי הגעתו של הדגם החדש לארץ קלושים, ונדמה שקרסו מוטורס יבואנית רנו (או פריסבי בשמה החדש), תנצל את קשריה עם היצרן כדי למנוע את הגעת הדגם לארץ שעשוי לפגוע משמעותית במכירות הקליאו, בדיוק כפי שהתנגדה אשתקד להגעתה של ה-ASX החדשה לארץ (אשר מהווה באירופה אחות תאומה לקפצו'ר) אשר יכלה לפגוע במכירות הקפצ'ור. עבור יבואנית מיצובישי, דגמים אלו יכלו ללא ספק לתרום להתחדשות אולם התצוגה שלה הכולל כיום בעיקר דגמים וותיקים ומיושנים יחסית.

עוד מחדשות רכב