מה עדיף, למכור רכב לקונה רכבים או לבן אדם פרטי?

מחזיקים ברכב ישן שאף אחד כבר לא מעוניין לרכוש, או ברכב שעבר תאונה והורד מהכביש? כך תמכרו אותו בצורה נכונה שעשויה למנוע ממכם צרות מאוחר יותר.

מדור שיווקי 05 בנוב, 2023
רכב שירד מהכביש

שוק הרכבים בישראל הוא מגוון וקיים מענה לכל מיני מצבים של רכבים. ישנם רכבים משומשים במצב טוב אשר נמכרים לאנשים פרטיים או למגרשי רכבים, אך ישנם רכבים שעברו תאונה ונחשבים כ- TOTAL LOSS או רכבים שמיועדים לפירוק, בגלל שהם מאוד ישנים ולא משתלם להשקיע בהם. במקרה זה, יש לפנות אל מגרשי מכירת רכב לפירוק ולברר כמה תוכלו לקבל על רכבכם הישן.


מהם היתרונות והחסרונות במכירת רכב לאדם פרטי?

ישנם אספני רכבים שמעוניינים בחלפים של רכבים ישנים שקשה להשיג אותם, למשל רכבים שהם מעל 20 שנה על הכביש ויותר אלה הם אנשים שיהיו מעוניינים לרכוש את רכבכם. יש להיזהר, היות וראשית, יש להגיע למשרד הרישוי הנמצא בעירכם ולבקש טופס מיוחד שנקרא "טופס כתום" המיועד להורדת הרכב מהכביש. ללא טופס זה, מוכר הרכב נמצא בסכנה, שהרכב יכול עדיין לנסוע על הכביש, כאשר הוא אפילו מסוכן לנהיגה, לגרום לקנסות שיגיעו למוכר עצמו ולא לקונה, מעורבות בתאונה חלילה, תשלומי אגרות רישוי רכב שימשיכו להגיע לכתובת המוכר ויגררו קנסות ועוד..

על מנת לא להסתבך, מומלץ להגיע למגרשים העוסקים בתחום של קונים רכבים לפירוק המורשים ממשרד התחבורה, כך שתהיו בטוחים כי הרכב יימכר ויעבור גריטה כחוק, רק לאחר שמגרש שרכש את הרכב, דאג לכל מסמכים הדרושים לביצוע הגריטה.

היתרונות של מכירת רכב לפירוק הם שאתם מקבלים כסף במזומן, אין צורך לגרור ולשלם הון על גרירת הרכב, במידה והוא אינו תקין אם בגלל המכאניקה שלו או אם בגלל שעבר תאונה ונחשב לטוטאל לוס, היות ובעלי המגרש שעוסקים בפירוק הרכבים, שולחים מטעמם גרר שיביא את הרכב עד אליהם. הם יבחנו את החלפים של הרכב, את השלדה שלו ויחליטו על המחיר, שתוכלו להשוות מול עוד מגרשי רכבים לפירוק.

למה למכור את הרכב לקונה רכבים?

ראשית הפעולה של מכירת רכב לפירוק במגרשים המיועדים לכך ושיש להם רישיון לעסוק בתחום, היא פעולה פשוטה למדי. אתם מתקשרים מספרים לבעל המגרש איזה רכב יש ברשותכם, מה הבעיה שלו, מוציאים את הטופס להורדת הרכב מהכביש, המגרש עצמו דואג לשלוח לכם גרר להבאת הרכב למגרש, הרכב עובר בדיקה וחישוב החלפים והשלדה, אתם מקבלים כסף וממשיכים בדרכיכם. יתרון נוסף הוא, שלמעשה הרכב עבר מחזור ואתם שומרים לאיכות הסביבה.

למרות שזה נראה טוב ויפה, ייתכן וישנם גם חסרונות מול היתרונות. לדוגמא, על רכב ישן שמיועד לפירוק לא תקבלו כסף רב עבורו. שנית, ככל שיהיו חלפים שלא ניתן להשתמש בהם, כך המחיר שתקבלו בעדו יהיה נמוך יותר.

מעוניינים למכור את רכבכם לפירוק בחברה אמינה לפירוק מכוניות?

בישראל ישנם מגרשים רבים בכל עיר אשר קונים רכבים לפירוק, אך יש למצוא מגרש מוכר וותיק שיש עליו חוות דעת טובות כמו carbuyer.co.il המעניקה שירות מקצועי, אמין ואדיב לבעלי רכבים המעוניינים להיפטר מרכבם בגלל אי אילו סיבות. החברה קיימת מזה 12 שנים. לאחר שתקבלו את השירות שלהם, לבטח תמליצו לחברים שמעוניינים אף הם למכור את רכבם לפירוק.

לסיכום

אם גם לכם יש רכב ישן שנמצא אצלכם בחניה כאבן שאין לה הופכין, היום יש לכם פיתרון מהיר ויעיל. פשוט תיפנו לחברות מומלצות אשר יתנו לכם פתרון הולם ומשתלם עבור פירוק רכבכם וגם יסייעו לכם לשמור על איכות הסביבה תוך שימוש בחלפים שעדיין יכולים לסייע לרכבים אחרים וכן, חלפים משלדת הרכב. חברות כאלה עושות הכול על מנת שתהיו מרוצים ותעשו את הצעד הנכון להיפטר מהרכב הישן, כך שתוכלו לרכוש את רכבכם החדש.

עוד מחדשות רכב