מטורקיה באהבה: המיניבוס החשמלי הראשון בישראל

חברת B.G מוטורס השיקה הבוקר את ה-E-JEST – המיניבוס החשמלי הראשון בישראל, שמיוצר ע"י חברת קרסאן הטורקית ומבטיח הובלת עד 20 נוסעים בנוחות וללא זיהום אוויר, לצד עלויות תפעוליות נמוכות במיוחד למפעילי תחבורה ציבורית.

ששי כהן 25 באפר, 2022
מיניבוס חשמלי קרסאן (KARSAN)

תמונה ראשית: גרגורי באדו

חברת B.G מוטורס הפעילה בשוק היבוא המקביל בשנים האחרונות של דגמי המסחריות של מרצדס, עוברת ליבוא סדיר וישיר עם התחלת שיווקו של מותג קרסאן הטורקי (Karsan) המתמחה בייצור ושיווק של דגמי מסחריות ואוטובוסים, כאשר הנציג הראשון שלו בישראל הוא דגם ה- E-Jest – המהווה את המיניבוס החשמלי הראשון בישראל. באירוע נכחו שרת התחבורה מירב מיכאלי המעודדת מעבר לתחבורה ציבורית וידידותית לסביבה, וכן סגן שגריר טורקיה בישראל, ובכירים מחברת Karsan ויבואנית הרכב בישראל.

חברת B.G מוטורס הינה חברת בת של חברת "בון טורס" – מהגדולות בשוק ההיסעים בישראל, והמיניבוס החשמלי החדש המיועד לשימוש עירוני, הוא חלק ממתקפת כלי תחבורה ציבוריים חשמליים המשלימים את חזון משרד התחבורה שמעודד תחבורה ציבורית עירונית ידידותית לסביבה ונטולת מזהמים, בה עד שנת 2025 יחויבו חברות האוטובוסים לרכוש לפחות מחצית מהכלים עם הנעה חשמלית בלבד, כאשר החל משנת 2026 לא יתאפשר עוד יבוא אוטובוסים עירוניים שאינם 100% חשמליים.

מיניבוס חשמלי קרסאן (KARSAN)

המיניבוס החשמלי ששיווקו הרשמי החל היום, מיועד בעיקר למפעילי תחבורה ציבורית ומתאפיין בעיצוב מודרני וייחודי שבמהלך נסיעת ההיכרות משך לא מעט מבטים על הכביש, וכן במידות קומפקטיות יחסית עם מרכב באורך 6 מטרים המספק כושר התניידות עירונית קליל, עם תפעול קליל ברחובות צרים ועמוסים שללא ספק יעשה חיים קלים יותר לנוהג בו. מעבר לכך, מדובר במיניבוס חשמלי וידידותי לסביבה, עם 0 פליטת מזהמים ותפעול שקט לחלוטין.


מיניבוס חשמלי קרסאן (KARSAN)

ה-E-Jest מצויד ביחידת כח חשמלית מתוצרת BMW, אותה ראינו בשינויים קלים גם בדגמי ה-i3 וה-i8, וכוללת מנוע חשמלי וסוללת 88 קוט"ש המבטיחה טווח נסיעה עד 210 ק"מ ואפשרות לטעינה מהירה DC המאפשרת טעינת הסוללה תוך 55 דקות בלבד. לצד נסיעה חשמלית ושקטה לחלוטין (יותר נכון תשמעו בעיקר את מערכת המיזוג פועלת), מדובר גם במיניבוס נוח למדי, בין השאר הודות למערכת מתלים נפרדת לכל גלגל, המספקת נוחות נסיעה המזכירה מכונית פרטית ופחות אוטובוס זעיר. לרשות הנהג לוח מחוונים דיגיטלי, מולטימדיה "10 השולטת על מערכת השמע, מחשב הדרך ובקרת האקלים, מצלמת רוורס ועוד, כאשר לרשות הנוסעים (עד 19 נוסעים, מהם 12 בישיבה), גם רצפה נמוכה המאפשרת עליה קלילה מהמדרכה לתוך המיניבוס, וכן רמפה לשירות ציבור הנעזר בכיסא גלגלים ומקום מיוחד לאכלוס כיסא הגלגלים.

מיניבוס חשמלי קרסאן (KARSAN)

מחיר המיניבוס החשמלי של קרסאן אינו זול ומתחיל ב-760,000 שקל לפני מע"מ, מחיר הגבוה משמעותית ממחיר מיניבוס מקביל, אך לזכותו של הרכב החשמלי עלויות תפעול נמוכות משמעותית, הן במחיר הנסיעה לק"מ והן במחירי הטיפולים. בשבועות הקרובים יחל פיילוט בשיתוף חברת מטרופולין ולאחריו מפעילי תחבורה ציבוריים נוספים. אנחנו כמובן נשמח לפגוש אותו נע על הכביש (יחד עם מיניבוסים ואוטובוסים חשמליים נוספים) בדרך לסביבה עירונית נקיה ממזהמים ושקטה יותר.

עוד מחדשות רכב