מי קונה פיאט? מסתבר שהרבה יותר אנשים ממה שחשבתם !

הפתעה: במחצית הראשונה של 2023 הפכה פיאט למותג הנמכר ביותר של סטלנטיס, תאגיד הרכב הרביעי בגודלו בעולם, הכולל גם את דגמי פיג'ו-סיטרואן, אופל, קרייזלר, ג'יפ ועוד, עם מכירות מרשימות לא רק באיטליה, אלא גם ברחבי אירופה ודרום אמריקה. בדרך לשוק: פיאט 600 וטופולינו החדשות.

ששי כהן 30 ביול, 2023
פיאט 600 החדשה

האם פיאט עושה קאמבק והופכת לאחד היצרנים החזקים באירופה? בהודעה ששחררה בסוף השבוע קבוצת סטלנטיס, המחזיקה בבעלות פיאט, מאשרת החברה שמותג פיאט הפך לחזק ביותר מתחילת השנה מבין מותגי הרכב של קבוצת סטלנטיס, עם מכירה של יותר מ-645,000 מכוניות ועליה של 10% מול התקופה המקבילה אשתקד, וזה עוד לפני הדחיפה שאמורים לספק הדגמים החדשים למכירות היצרן שמגיעים בימים אלו לשווקים ראשונים באירופה.


עבור סטלנטיס הנחשבת לתאגיד הרכב הרביעי בגודלו בעולם, עקפו מכירות פיאט מותגים נחשבים כמו פיג'ו, סיטרואן, אופל, קרייזלר וג'יפ אותם משווקת החברה, כאשר אם חשבתם שמרבית מכירות פיאט מתמקדות בשוק הביתי והאיטלקי (עם נתח שוק של 12.8%) שם היא מובילה את השוק בקביעות, אז מסתבר שפיאט מובילה גם את השוק בטורקיה עם נתח שוק של 18.2% ובברזיל עם נתח שוק של 22%. מעבר לכך, פיאט 500e החדשה הינה המכונית החשמלית הקטנה הנמכרת ביותר באירופה ואף מככבת כאת מחמשת החשמליות הנמכרות ביותר מכל הסגמנטים במדינות כמו איטליה, גרמניה, צרפת וספרד.

פיאט פנדה 2023

פיאט פנדה: עדיין נמכרת היטב למרות וותק של 12 שנים בשוק !

מתוך 645,000 מכוניות שמכרה פיאט מתחילת השנה, נמכרו באירופה כ-271,800 מכוניות כאשר הדגם המוביל באופן מפתיע הוא דווקא פיאט פנדה הוותיקה שהוצגה עוד ב-2011 ונמכרת 12 שנה בשינויים קלים בלבד. בחברה מעריכים שהדגמים החדשים שמגיעים בימים אלו לשווקים ראשונים באירופה כמו פיאט טופולינו החדשה (מיקרו חשמלית עירונית) ופיאט 600e החדשה (קרוסאובר חשמלי קומפקטי) יסייעו רבות להמשך הצמיחה בעתיד הקרוב.

פיאט טופולינו החדשה

פיאט טופולינו החדשה: כניסה לשוק המיקרו החשמליות העירוניות.

בישראל אגב, סובלת דווקא פיאט מירידה של 9.2% במכירות מתחילת השנה, עם 355 מסירות בלבד לעומת 391 בתקופה המקבילה אשתקד. יחד עם זאת, הגעתה של הדובלו החדשה לשוק, עימה חוזרת החברה לשוק המסחריות הקלות והגעתה הצפויה של ה-600e החשמלית החדשה בחודשים הקרובים, עשויים לשפר משמעותית את מכירות המותג בארץ, בהנחה שה-600 תזכה לתמחור אטרקטיבי.

עוד מחדשות רכב