"מכונית שיוצרה מהלב והנשמה": יוצרה הטויוטה ה-300 מיליון בעולם

88 שנה וחודשיים לאחר שירדה מפס הייצור הטויוטה הראשונה (שהיתה בכלל משאית קלה), מדווחת החברה על ייצור הטויוטה ה-300 מיליון בעולם, כאשר לא פחות מ-53 מיליון מכוניות היו עד כה מדגמי הקורולה המשפחתית.

ששי כהן 07 בנוב, 2023
טויוטה קורולה GR

בתמונה הראשית: טויוטה קורולה GR של חטיבת הספורט Gazoo Racing. זאת טויוטה שפותחה מהלב והנשמה… 

טויוטה העולמית (Toyota Motor Corporation) חוגגת את ייצור המכונית ה-300 מיליון בעולם, כ-88 שנה וחודשיים לאחר שהחלו לרדת מפס הייצור ביפן ראשוני דגמי טויוטה מדגם ה-G1, שהיו בכלל משאיות.


טויוטה החלה את דרכה בעולם בשנת 1935 תחת השם טויודה – "Toyoda Automatic Loom Works" ומאוחר יותר שינתה את שמה ל-טויוטה -"Toyota Industries Corporation". את פעילות חטיבת הרכב החלה החברה בשנה זו, אך שנתיים קודם לכן הוקמה החברה כמפעל ייצור של מכונות אריגה ידניות ואוטומטיות. נכון לסוף ספטמבר 2023 ייצרה החברה ברחבי העולם כ-300 מיליון מכוניות, כאשר 180.52 מיליון מכוניות יוצרו ביפן ו-119.6 מיליון יוצרו בשאר מפעלי החברה בעולם. 

בטח לא תופתעו לשמוע שהמכונית הנמכרת ביותר של היצרן בעולם היא הקורולה המשפחתית, שמאז שהחל הייצור שלה ב-1966, נמכרו ברחבי העולם לא פחות מ-53.399 מיליון מכוניות מ-12 הדורות של הדגם, שהפכו אותה גם למכונית הנמכרת ביותר בעולם. לרגל ציון האירוע, נשיא טויוטה, קוג'י סאטו, לא חסך במחמאות לעובדי החברה, ספקיה ושותפיה לעשייה בעולם, ומספר על מכוניות שיוצרו מהלב והנשמה של העובדים.

טויוטה G1

טויוטה G1 – הטויוטה הראשונה היתה בכלל משאית.

היו"ר  וה-Master driver של טויוטה, אקיו טויודה ונשיא טויוטה, קוג'י סאטו התייחסו לנקודת הציון המשמעותית של החברה:

היו"ר וה Master driver של טויוטה, אקיו טויודה: "ייצור מכוניות זה משהו שכולם עושים ביחד'. אני חושב שהמספר הזה של 300 מיליון הוא הוכחה ניצחת לכל העבודה הקשה, המושקעת מידי יום, של הקולגות שלנו בטויוטה, הספקים והסוחרים שלנו, וכל בעלי העניין הרבים האחרים, כמו גם כל אלה שבאו לפנינו. ההיסטוריה לא החלה עם בניית המכונית הראשונה. החברים המייסדים ניסו ונכשלו שוב ושוב, בנו ללא הרף אבות טיפוס, ומאמציהם הם אלה שהובילו לטויוטה של היום. טויוטה התמודדה עם סכנה פעם אחר פעם עד לנקודה זו. בכל פעם, מה שהציל אותנו היו הלקוחות שאוהבים את מכוניות טויוטה. אני חושב שמספר המכוניות מספר את הסיפורים של הלקוחות שלנו, והלקוחות שבחרו במכוניות טויוטה הם שותפים לדרך והסיפורים שלהם הם אלו שמאפשרים לנו להמשיך לייצר מכוניות עד היום ועל כך אני אסיר תודה מעומק ליבי. גם אני אוהב מכוניות, ואנחנו נמשיך לייצר מכוניות, אחת אחת ובזהירות, יחד עם כל הקולגות שלנו – אוהבי המכוניות".

נשיא טויוטה, קוג'י סאטו, "אני רוצה להודות מעומק הלב ללקוחות שבחרו במכוניות טויוטה, ולמי שבנו כל מכונית עם הלב והנשמה, כמו גם לספקים ולסוחרים שמסרו אותם בקפידה, ולכל השותפים ומחזיקי העניין האחרים שלנו. אני מאמין שמספר זה של 300 מיליון יחידות יכול היה להיות מושג רק באמצעות מאמץ בלתי פוסק של רבים ברחבי החברה – מתכנון ועיצוב חלקים וכלי רכב, לייצור, לוגיסטיקה, מכירות ושירות, יחד עם כל אלה שפועלים ותומכים בכל צעד. העמיתים שלנו התגברו על אינספור אתגרים בדרך: רק בשנים האחרונות חווינו אסונות טבע כמו רעידת האדמה הגדולה במזרח יפן, ואירועים בלתי צפויים כמו שריפות, או מגיפת COVID-19 ומחסור בשבבים. בכל פעם שהתמודדנו עם הסכנה של הפסקת ייצור, כולם עבדו יחד כדי לבצע את ההתאמות ולהמשיך קדימה. אנחנו בטוחים שלעולם לא נשכח את כל אלה שהיו חלק מייצור המכוניות שלנו ואנחנו נמשיך לתת את כל כולנו כדי לייצר מכוניות טובות מתמיד ולהעלות חיוכים על פניהם של לקוחותינו."

גם בארץ נמכרת טויוטה היטב ובשנים האחרונות התמקמה במקום השלישי והמכובד במכירות רכב חדש בישראל, עם פעילות מוצלחת במיוחד בשוק הפרטי וביקוש גבוה גם בשוק המשומשות, בשל מוניטין האמינות, הסחירות ושמירת הערך הטובים שמלווים את המותג. יחד עם זאת, החברה נכנסה לשוק המכוניות החשמליות רק לפני כשנה עם דגם אחד בלבד לעתה עתה בארץ ונמצאת דווקא בשוק הצומח ביותר מאחור. בשנים הקרובות צפויה החברה להשיק שלל דגמים חשמליים חדשים שיצטרפו להיצע הדגמים ההיברידיים החברה של החברה שזוכים לביקוש גבוה.

 

 

עוד מחדשות רכב