מלך החווה: פורד סדרה F בגרסת הקצה King Ranch בישראל

יבואנית פורד מתחילה בשיווק גרסת ה-"קינג ראנץ" של סדרה F, עם חבילת אבזור עשירה וחיבור עוצמתי למורשת הטקסנית של ארה"ב. המחיר יחל מ-280,000 שקל.

ששי כהן 17 בנוב, 2020
פורד סדרה F בגרסת הקצה King Ranch

חברת דלק מוטורס, יבואנית פורד, ממשיכה בקצב הגבוה של השקת דגמים חדשים בישראל, ומודיעה על התחלת שיווקה של גרסת הקצה של טנדר העבודה מסדרה F, העונה לשם 'King Ranch ' (אחת החוות הגדולות בארה"ב ואייקון טקסני).


סדרה F של פורד נולדה בימים שאחרי מלחמת העולם השנייה. הפיק אפ של פורד היה ועודנו כלי מרכזי בידיים של יזמים, חקלאים ותעשיינים רבים שהובילו צמיחה מהירה מאי פעם. במרוצת השנים היו לא פחות מ-13 דורות עם שיפור מתמיד ביכולת העבודה אבל גם באבזור, נוחות, שילוב טכנולוגיות חדשות ועוד.

יוקרתית יותר

גרסת הקינג ראנץ' החדשה נהנית מעיצוב יוקרתי יותר ומעט שונה, עם שבכה קדמית מעוצבת, צביעה דו גונית למרכב, חישוקי סגסוגת 18 אינץ' בעיצוב ייחודי ולוגו King Ranch בטבור ועוד, לצד שדרוג האבזור מעל לחבילת ה- Lariat המאובזרת עד כה, גם בפתיחה חשמלית לדלת ארגז המטען, מדרגות צד נשלפות חשמלית ונצמדות למרכב כדי לשחרר מרווח גחון, דיפוני עור שמקור חומר הגלם מחוות King Ranch, פאנלים מעץ טבעי בתא הנוסעים, ריפודי עור בגוון ווינטאג' ייחודי עם לוגו King Ranch במשענת ובכרית הראש, גלגל הגה מחומם ומצופה בעור תואם ומערכת שמע של B&O הכוללת תשעה רמקולים+סאב וופר.

פורד סדרה F  King Ranch

מנוע 475 כ"ס ו-145 קג"מ !

מתחת למכסה המנוע מצויד הדגם במנוע החזק ביותר בקבוצה: V8 טורבו-דיזל PowerStroke בנפח 6.7 ל' אשר מפיק 475 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט של 145 קג"מ (!) ב-1,600 סל"ד (!). מעגלי קירור כפולים – למנוע ולאביזרי המשנה – מבטיחים פעולה מושלמת בכל תנאי מזג האוויר, עומס חום כבד ומשקלים כבירים. למנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית Torqshift בעלת 10 הילוכים וחזקה במיוחד, ועם יכולת Select Shift הנהג יכול לבחור בעצמו באיזה מעשרת ההילוכים הוא מעדיף להשתמש. ההנעה כפולה עם תיבת העברה המאפשרת לנהג לבחור בין הנעה אחורית, הנעה כפולה והנעה כפולה ב-LOW למשימות המושכות ביותר.

הדגם מצויד בארגז גדול שיכול לשאת גם משקל עצום, עם אורך של מעל ל-2.0 מטרים, רוחב פנימי של 1.7 מ', רוחב בין בתי גלגלים של 1.28מ' ועומק של 0.53 מ' מדובר בארגז שימושי מאוד. הוא יאכלס משטח (פלאטה) סטנדרטי, ומשקלים דמיוניים: 1.31 טונות לגרסת F-250 ו-1.63 טונות לגרסת F-350. טבעות קשירה ונקודות T נוספות מאפשרות אבטחה קלה של כל מטען.

פורד סדרה F  King Ranch

בטיחות

בסעיף הבטיחות, מציע הדגם מערך בטיחות אקטיבי שלם Co-Pilot 360 הכולל בלימת חירום אוטונומית וזיהוי הולכי רגל, התראה בפני סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים, התראה על תנועה חוצה מאחור, סיוע לזינוק בעליה ועוד. כל זה בנוסף למצלמת נסיעה לאחור, 6 כריות אוויר וגם מערכת MyKey המאפשרת הגדרת הגבלות בטיחות הנשמרות בזיכרון של המפתח הייחודי כמו הגבלת מהירות ועוצמת שמע מרבית.

גרסאות ומחירים

Ford F-250 ברמת אבזור King Ranch – מחיר (ללא מע"מ): 280,000 שקלים

Ford F-350 ברמת אבזור King Ranch – מחיר (ללא מע"מ): 285,900 שקלים

קצת על חוות ה-King Ranch 

King Ranch היא חווה בדרום טקסס המשתרעת על שטח של כ-600 קמ"ר (שליש מרמת הגולן כולה). החווה נוסדה בתום הלחימה בין מקסיקו לארה"ב והפכה למקום גידול של אלפי ראשי בקר. אולם המרחק של אלפי קילומטרים מהחווה למסילת הברזל  הציב אתגרים רבים. בין הפתרונות שלו היו פיתוח זנים ייחודיים של בקר ושל סוסי עבודה שיוכלו לעמוד במסע המפרך. בהמשך גילה ריצ'ארד קינג רוח יזמית ובנה רשת מסילות ברזל בתוך שטח החווה והשקיעה בהרחבת נמל קורפוס קריסטי הקרוב – הכול במאמץ להביא את הבקר מהר יותר לשווקים.

החווה הצילה קרקעות רבות מבצורת ארוכת שנים בזכות שורה של בארות ארטזיות שנחפרו בשטחה. בכך יצרה מקומות עבודה ופרנסה לקהילה החקלאית, משני צידי גבול טקסס/מקסיקו שחוותה משבר עמוק ורעב. KING פיתח גדר חדשה שתאפשר לתחום את השטחים ועשויה באופן כזה שלא תפצע את הבקר כמו גדר תיל רגילה.

בשנת 1961 מקבלת החווה סטאטוס של Landmark לאומי בזכות החשיבות ההיסטורית שלה למדינת טקסס ולארה"ב כולה.

כיום החווה ממשיכה לפעול במגוון תחומים ומתאימה עצמה לעידן המודרני עם זני בקר חדשים, שימור קרקעות, פעילות תיירותית וכמובן רשת מסעדות החוגגות את המטבח הטקסני המשובח.




עוד מחדשות רכב