מנהל – ככה תבחר את הרכב הנכון לך

רגע לפני שאתם רוכשים את רכב המנהלים הבא שלכם, כדאי שתשימו לב לכמה דגשים חשובים. ( מדור שיווקי )

ששי כהן 17 באוג, 2015

רכב מנהלים מסמל סטטוס גבוה, יוקרה והצלחה. הוא משמש מנהלים בפועל, עובדים בדרגים בכירים או נהגים שרוצים לפנק את עצמם. יש היום מגוון דגמי רכבי מנהלים המיובאים לישראל במחירים אטרקטיביים. כדי לבחור את הרכב הנכון, רצוי להתחיל בהגדרת מסגרת תקציב וקביעת סדר עדיפויות. מדובר בדרך כלל על רכבי סדאן עם 4 דלתות, אך יש יצרני רכב המתמקדים במבנה של מכונית סטיישן או רכב האצ'בק 5 דלתות במטרה ליצור בידול.



יש מספר קריטריונים הרלוונטיים לרכבי מנהלים שלא בהכרח נלקחים במערכת השיקולים ברכישת מכוניות משפחתיות. כדאי לבחור רכב מן הסוג הזה לפי עיצוב, אבזור וסגנון וכך להפיק את המרב מהקטגוריה שאליה הוא משתייך. היתרון של בחירת רכב מנהלים לפי עיצוב, אבזור וסגנון הוא התאמה לטעם האישי של הנהג, אך החיסרון הוא שמדובר על קריטריון סובייקטיבי: כל מנהל ימצא את מבוקשו בדגמים אחרים וכדאי להתרשם לפחות מ-2-3 יצרנים לפני שמקבלים החלטה.
מרווח, שימושיות ונוחות בנסיעה ממושכת
מנהלים מבלים שעות ארוכות בתוך הרכב, בין אם לצרכי נסיעה או במהלך עמידה בפקקים. כתוצאה מכך יש משמעות גדולה לקריטריונים של מרווח בין המושבים הקדמיים והאחוריים, שימושיות בתאי מטען ופתרונות אחסון וכמובן נוחות. כדאי לתת עדיפות לרכב מנהלים מרווח כמו הונדה אקורד ולהשוות בין המפרט הטכני של דגמים שונים על מנת לבדוק את רמת השימושיות. אין סיבה להתחייב לדגם ספציפי ותמיד אפשר לבקש נסיעת מבחן.
רכב מנהלים נוח לא יקפוץ בגלל שיבושים קטנים בכביש והוא גם יצליח לסנן רעשי רקע. ברכב כזה יש תא מטען גדול שהנגישות אליו מלאה. המרווח, השימושיות והנוחות הם חלק בלתי נפרד מבחירת הרכב. לא מדובר על פריבילגיה לרכבי יוקרה של מיליוני שקלים, אלא על תנאי בסיסי המבחין בין רכב משפחתי לרכב מנהלים סטנדרטי.
מנוע, ביצועים והתנהגות כביש בטיחותית
עוד יתרון של רכב מנהלים מופיע מתחת למכסה המנוע. לרוב מדובר על דגמים עם נפח מנוע של 2.0 ליטר ומעלה, כמו גם שיפורי טורבו המבטיחים חיסכון בצריכת הדלק. רכבי מנהלים צריכים לעמוד בסטנדרטים גבוהים של שמירה על איכות הסביבה ולהתכתב עם עקרונות אקולוגיים מקובלים בענף התחבורה. כדאי לתת עדיפות לרכב מנהלים המשלב בין מנוע לגיר רציף בצורה חלקה, או לשקול רכישת רכב עם גיר הילוכים רובוטי. גם המנוע ההיברידי הופך בשנים האחרונות לחלק מקובל במפרט הטכני של רכבי מנהלים, בעיקר בשל שיקולי חיסכון באנרגיה.
רכב מנהלים חייב להציע ביצועים מתקדמים הנשענים על התנהגות כביש בטיחותית. כדאי לכל מנהל לבחור רכב שגורם לו להרגיש בטוח – גם בנסיעות קצרות בתוך העיר וגם בנסיעות רצופות וארוכות. לבסוף, את התנהגות הכביש של הרכב בודקים לפי הדיוק בהגה והכניסה והיציאה מפניות.
* התוכן הינו מדור שיווקי ממומן


עוד מחדשות רכב