מנכ"ל חברת נתיבי איילון: "הציבור יבחר לנטוש את הרכב הפרטי"

וועידת הרכב 2018: איתמר בן מאיר, מנכ"ל חברת נתיבי איילון, מבטיח יצירת אלטרנטיבות אמיתיות לרכב הפרטי, עם עדיפות בולטת לתחבורה ציבורית ושיתופית, ותמריץ כספי לנהגים שינטשו את רכבם הפרטי לטובת תחבורה ציבורית.

ששי כהן 25 בנוב, 2018
צילום: ים לביא.

צילום: ים לביא

ועידת פסגת הרכב השביעית של ישראל שהתקיימה בשבוע שעבר, סקרה היטב את מצב התחבורה הרעוע בימינו, ריבוי עומסי התנועה בגוש דן והצפיפות הבלתי נסבלת בכבישי המרכז המלווים רבים מאיתנו מדי יום. יחד עם זאת, לפי נתונים שהציגה חברת נתיבת איילון: "אנחנו נמצאים בתחילתה של מהפכה תחבורתית חשובה" שעשויה להקל בעתיד הקרוב על עומסי התנועה בת"א.



יצירת אלטרנטיבות אמיתיות לרכב הפרטי

לדברי  איתמר בן מאיר, מנכ"ל חברת נתיבי איילון: "אנחנו נמצאים בתחילתה של מהפכה תחבורתית חשובה ונחוצה. מצד אחד נראה תחבורה מנוהלת, ומצד שני, הציבור יבחר לנטוש את הרכב הפרטי ולעבור לתחבורה ציבורית ושיתופית, שתהיה עדיפה בהרבה. מי שיבחרו בתחבורה ציבורית ושיתופית יהיו VIP. תהיה להם עדיפות בכל דבר, ברמזורים, בנתיבים מהירים ועוד. נגרום לכך שמי שיבחר באופציה של תחבורה ציבורית או שיתופית יגיע מהר יותר למקום העבודה, לעומת אותו אדם שיבחר להמשיך ולהיתקע בפקקים עם הרכב שלו. הוא יראה את האוטובוס נוסע בנתיב המהיר או בנתיבי תחבורה ציבורית, את רוכבי האופניים בנתיבים הייעודיים להם – כשהוא ממשיך לשבת בפקק. הבחירה תהיה בידיים של הציבור: לשבת לבד באוטו בפקק, או נסיעת VIP מהירה, בתחבורה ציבורית או שיתופית."

בתכנית: תמריץ כספי לנהגים שימירו את רכבם הפרטי בתחבורה ציבורית

במסגרת התוכנית החדשה "נעים לירוק" מגוייסים 100 אלף מתנדבים שיקבלו 4,500 שקל עבור ניטור השימוש שלהם ברכבים. לאחר הפילוט, מי שישתתף בתוכנית ויוכיח שינוי ממשי, שעבר לשימוש בתחבורה ציבורית או שיתופית יקבל בסוף השנה 2,000 ₪ במזומן.

הפרויקטים מרכזיים עתידיים שהוצגו בוועידה:

  1. הנתיבים המהירים: נתיב נוסף לאורך נתיבי איילון וכביש 2 מראשון לציון ועד נתניה. השול השמאלי יהפוך לנתיב מהיר. שאטלים חינמיים ייסעו מראשון לציון בדרום ועד שפיים בצפון, ויספקו 4,000 מקומות חניה בחניון הדרומי ו-7,000 מקומות חניה בצפון. בשלב השני יורחבו הנתיבים המהירים לכביש 5 עם 12,000 מקומות חניה בראש העין. הפרויקט מתוקצב ב- 7.5 מיליארד שקל . טרקטורים יעלו ברבעון הראשון של 2019.
  2. מהיר לעיר:  17 רשויות כבר חתמו על האלטרנטיבה המשמעותית הראשונה לנתיבי תחבורה ציבורית במהלכה יהפכו מסלולים קיימים לנתיבי תחבורה ציבורית ותינתן העדפה לאוטובוסים ברמזורים. כל עיר שתצטרף תקבל 20% תוספת תחבורה ציבורית. הפרויקט מתוקצב ב- 3.5 מיליארד שקל
  3. אופנידן: לא עוד שביל אופניים, אלא אוטוסטרדות אופניים ארוכות (15 קילומטר לכל שביל) ברוחב נתיב בכביש. שבעה שבילים יוקמו בהשקעה של חצי מיליארד שקל מערי הלוויין אל תל אביב. לאורך השבילים יישתלו 10,000 עצים, יוקמו פינות ריענון מוצלות, מעברים תת קרקעיים וגשרים שיצרו נסיעה רציפה ויפחיתו פקקים.




עוד מחדשות רכב