מנקים את המדבר מגרוטאות רכב ומסייעים להצלת חיים

כאשר הנגב עמוס גרוטאות רכב, קשה לאתר רכב שהיה מעורב בתאונת דרכים ועף לוואדי. כך היה במקרה של רננה חורש ז"ל שרק לאחר 5 ימים אותר רכבה בשטח. כעת המשפחה מבקשת מכם להצטרף למיזם לניקוי המדבר‭ ‬משלדי‭ ‬מכוניות.

ששי כהן 16 ביונ, 2021
הרכב של רננה חורש ז"ל

"אם‭ ‬למטייל‭ ‬היתה‭ ‬נדלקת‭ ‬נורת‭ ‬אזהרה,‭ ‬כבר‭ ‬באותו‭ ‬הבוקר‭ ‬היו‭ ‬נחסכים‭ ‬זמן‭ ‬יקר‭ ‬של‭ ‬חיפושים, דאגות‭ ‬ומשאבים". המשפט הזה מתאר בדיוק את מה שעבר על משפחתה של רננה חורש ז"ל, שנהרגה בתאונת דרכים עצמית בכבישי הנגב ורכבה הועף לוואדי, אך בשל ריבוי גרוטאות רכב הפזורות בשטחי הנגב, רכבה לא עורר את חשד המטיילים ורק לאחר 5 ימים אותרה המכונית והמנוחה.

רננה חורש, בת 58 יצאה מביתה שבתל אביב בשעות הערב המאוחרות ביום רביעי בחודש אוקטובר 2020 לכיוון המדבר, שאותו כה אהבה, בדרכה לטיול.
במעלה עקרבים איבדה רננה בפניות החדות שליטה על ההגה, עפה לוואדי וככל הנראה נהרגה במקום ועקבותיה אבדו. ביום חמישי משפחתה המודאגת הבינה שנעלמה והחלה לחפשה. ביום שישי התרחבו מעגלי החיפושים בסיוע כוחות גדולים ומתנדבים ורק אחרי 5 ימים הגיעה הודעה ממטייל שראה את הרכב שלה במדבר כבר ביום ההעלמות. רק אחרי זמן רב קישר המטייל בין הרכב שראה במקום, הכל כך לא טבעי, לבין החדשות על היעלמה של רננה. במדבר ובצידי הדרכים ישנם עשרות רבות של שלדי רכבים נטושים מזה שנים רבות, ולכן חשב שמדובר ברכב נטוש.

אסון מהסוג הזה מנסה יסמין רונאל, אחותה של רננה למנוע שיקרה שוב בעתיד, לאחר שהבינה בעקבות הטרגדיה שטמונה פה בעיה קשה; המדבר זרוע בשלדי רכבים וגרוטאות אשר מזהמים את המדבר, העשויים לטשטש עקבות תאונה ולהדליק נורת אזהרה בקרב מטיילים באזור.

בעקבות כך החליטה להקים מיזם בשם "רננה במדבר" אשר יפנה וינקה מהמדבר גרוטאות ושלדי רכבים אלה. למיזם מספר מטרות בינהן מניעת זיהום סביבתי למדבר נטול מתכות, החזרת נוף מדברי עוצר נשימה ובעיקר קיצור זמן הדיווח על תאונות אשר יכול לסייע בהצלת חיים וקיצור זמן חיפושים.

למיזם נפתח עמוד הדסטארט לגיוס כסף ותקציב למימוש החזון; בשלב הראשון ימפו את שלדי הרכבים והגרוטאות אשר פזורים במדבר, יגייסו מתנדבים ותורמים ובשיתוף הרט"ג ומטיילים יסמנו את מיקום השלדה והדרך לפנותה (מנוף, טרקטור או ניסור ופירוק).
לכניסה לעמוד הדסטארט להשתתפות ותמיכה במיזם לחצו כאן

עוד מחדשות רכב