מסין באהבה: סמארט מספר 1 החשמלית יוצאת לדרך

סמארט חוגגת את תחילת עידן הניידות העתידית שלה עם בכורה עולמית ל- "סמארט מספר 1", קרוסאובר קומפקטי חשמלי שפותח בשיתוף ג'ילי ואף ייוצר במפעלי החברה בסין.

ששי כהן 10 באפר, 2022
סמארט מספר 1

3 שנים לאחר שהחלה לייצר רק דגמים חשמליים, עוברת יצרנית הרכב סמארט (השייכת למרצדס) לעידן חדש, המסמל עבורה את חזון הניידות העתידי, עם חשיפתו של קרוסאובר משפחתי קומפקטי וחשמלי העונה לשם "סמארט מספר 1" (smart #1).


הדגם החדש שמהווה את גרסת הייצור של הקונספט שהוצג לפני כשנה, הוא חלק משיתוף פעולה חדש של מרצדס ו-Geely הסינית, אשר חברו לפיתוח קרוסאובר קומפקטי פרימיום חדש, אשר ייוצר במפעלי ג'ילי בסין ומשם יופץ לכל העולם. עבור סמארט, מדובר בעידן חדש בו הופכת החברה ליצרנית של רכבי קטנים וקומפקטיים בעזרתם היא מקווה לפנות לקהל חדש ולהגדיל משמעותית את היקף מכירותיה בעולם.

סמארט מספר 1

הסמארט #1 הוא קרוסאובר בעל עיצוב מודרני וסטייליסטי למראה, בעל תכנון חכם המאפשר עם מרכב קומפקטי יחסית באורך של 4.27 מטר ורוחב של 1.82 מטר, להפיק תא נוסעים מרווח למשפחה, בין השאר הודות לבסיס גלגלים של 275 ס"מ וגובה של 1.63 מטר, ההופכים אותו בין השאר גם לסמארט הגדולה אי פעם.

בשלב הראשון מפרסמת החברה רק גרסת מנוע אחת לדגם, הכוללת מנוע חשמלי המפיק 268 כ"ס ומומנט של 35 קג"מ, אשר יחד עם הנעה אחורית מגיע למהירות מרבית שהוגבלה ל-180 קמ"ש. נתוני התאוצה לא מפורסמים עדיין, אך בהתחשב בהספק המכובד, ניתן לצפות לנתון תאוצה זריז במיוחד. סביר להניח שבהמשך תחשוף החברה גם דגמים חלשים יותר שיוצעו עם תג מחיר נגיש יותר, מכיוון שבסופו של דבר מרבית הלקוחות מחפשים כיום אחר חשמלית זריזה עם טווח נסיעה גדול ככל שניתן ופחות חשוב להם ביצועים ספורטיביים. הדגם מצויד בסוללה בקיבולת 66 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה ממוצע של 430 ק"מ לפי נתוני היצרן בין טעינות ואף תומך בטעינה מהירה עד 150 קוט"ש המאפשרת טעינת 10-80% מהסוללה בחצי שעה בלבד.

סמארט מספר 1

בתוך תא הנוסעים מציעה המכונית המון סטייל ומרווח לנוסעים, כאשר אלו מאחור נהנים גם מרצפה שטוחה לחלוטין. העיצוב נקי עם מיעוט של מתגים, כולל שלל סממני עיצוב המזכירים את דגמי מרצדס, ותפעול הרכב נעשה בעיקר דרך לוח מחוונים דיגיטלי צר אך ארוך ("9.2) ומסך מולטימדיה מרכזי גדול "12.9, כאשר גרסת ההשקה הכוללת כ-1,000 מכוניות ראשונות כולל גימור פנים בצבע זהב התורם למראה ייחודי ויוקרתי. הדגם תומך בעדכוני OTA מהאוויר המאפשרים שדרוג גרסאות ועדכונים שונים מרחוק לאורך כל חיי הדגם, לצד חבילת בטיחות הכוללת את מרבית המערכות הפופולריות כיום בשוק.

 

עוד מחדשות רכב