מעוצבת וחשמלית: נחשפה פיג'ו 208 החדשה

פיג'ו 208 החדשה תיחשף רשמית בתערוכת ז'נבה בשבוע הבא, עם עיצוב מפתה, תא נוסעים בסגנון "קוקפיט", תיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים, ולראשונה גם בדגם 100% חשמלי המבטיח טווח נסיעה של 340 ק"מ בין טעינות.

ששי כהן 26 בפבר, 2019
פיג'ו 208 החדשה 2020

7 שנים לאחר שנחשפה פיג'ו 208, מחליפת ה-207, מפרסמת פיג'ו פרטים ראשונים על ה-208 החדשה, שתיחשף רשמית בתערוכת ז'נבה בשבוע הבא, בגרסאות בנזין ודיזל מעוצבות, ולראשונה גם בדגם 100% חשמלי שיוצע ללקוחות כבר עם השקת הדגם החדש !


פיג'ו 208 החדשה פותחה על שלדה חדשה וזוכה לעיצוב חדש לחלוטין ברוח שפת העיצוב הנוכחית של פיג'ו, אותה ראינו גם ב-508 החדשה ובדגמים נוספים של היצרן מהשנים האחרונות. לשמחתנו, בדיוק כפי שה-208 משנת 2012 היתה מקורית ונועזת בעיצובה, גם הדגם החדש לא מסתפק במתיחת פנים מקיפה, אלא זוכה לעיצוב חדש ומפתה במיוחד (לפחות לפי התמונות), וללא ספק צפוי להיות אחד היפים בקטגוריה. בדומה למתחרות החדשות, גם בפיג'ו מוותרים על גרסת 3 דלתות ומסתפקים בגרסת 5 דלתות שימושית יותר.
פיג'ו 208 החדשה 2020

בתוך תא הנוסעים זוכה ה-208 החדשה לעיצוב חדש לחלוטין, עם תא נוסעים בסגנון "קוקפיט" המוכר מדגמי ה-3008 וה-5008, איכות חומרים שקפצה מדרגה, ותחושה יוקרתית משמעותית מהדגם היוצא. הדגם יוצע לראשונה גם עם חבילת בטיחות מתקדמת מקורית מורחבת, הכוללת מעבר לבלימה אוטונומית ומערכת לביצוע חניה אוטומטית שמוצעים כיום בדגם, גם התרעת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת במראות הצד ועוד.

פיג'ו 208 החדשה 2020

היצע המנועים יכלול בבסיס את מנוע הבנזין 1.2 ליטר 3 צילינדרים, המפיק 75 כ"ס או 100 כ"ס בגרסה הבכירה, המשולב לתיבת הילוכים ידנית. מעליו תוצע גרסת הטורבו 1.2 ליטר 130 כ"ס המוכרת, שתשודך לראשונה לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים. באירופה תוצע גם גרסת דיזל ידנית המצוידת במנוע 1.5 ליטר החדש של החברה, בהספק של 100 כ"ס.

פיג'ו 208 חשמלית

פיג'ו 208 חשמלית

לראשונה תוצע פיג'ו 208 גם בגרסה חשמלית העונה לשם "e-208", הכוללת מנוע חשמלי המפיק 136 כ״ס ו-26.5 קג״מ, המציעים תאוצה ל-100 קמ"ש ב-8.1 שניות, ובורר נהיגה 3 מצבים המאפשר בחירה בין מצבי חיסכון בחשמל לביצועים חמים. באמצעות סוללת ליתיום-יום 50KW, מציע הדגם טווח נסיעה מרשים של 340 ק"מ בין טעינות, לפי תקן ה-WLTP החדש והמחמיר. זמן הטעינה של הרכב עם מטען ביתי צפוי להיות 5 ורבע שעות, כאשר שימוש בעמדת טעינה ציבורית מהירה עשוי לספק 80% טעינה בתוך חצי שעה בלבד. בפיג'ו מבטיחים גם אחריות מכובדת של 8 שנים לסוללת הרכב, והדגם יוצע למכירה באירופה כבר משלב השקת דגמי הבנזין והדיזל.

בשלב הנוכחי, פיג'ו לא חושפת מפרט מלא של הדגמים, לרבות צריכת דלק, מימדים וביצועים. השקת ה-208 החדשה תהיה כאמור בתערוכת הרכב של ז'נבה שתיפתח בשבוע הבא.



עוד מחדשות רכב