מרצדס חושפת את הספרינטר החשמלי

דרישות השוק האירופאי להפחתת זיהום אוויר, שלחו את מרצדס לפתח גרסה חשמלית לספרינטר, המיועדת לשימוש עירוני ובעלת טווח נסיעה מוגבל. לארץ היא לא צפויה להגיע בקרוב.

ששי כהן 22 בדצמ, 2019
מרצדס ספרינטר חשמלי

חטיבת המסחריות של מרצדס מרחיבה את משפחת הספרינטר וחשפה בסוף השבוע האחרון את ה-eSprinter, הגרסה ה-100% חשמלית של הוואן הפופולרי, המיועדת להשתלב בהיצע הדגמים החשמליים וידידותיים לסביבה של היצרן.


הספרינטר החשמלית מגיעה בשלב הנוכחי בעיקר כתשובה לדרישות האיחוד האירופאי לדגמים מסחריים ידידותיים לסביבה, כחלק מהחזון לייצר סביבה עירונית נקייה מפליטת מזהמים. הדגם ישווק בשתי גרסאות לבחירה, שתיהן עם מנוע חשמלי בהספק של 115 כ"ס ומומנט מרבי של 30.1 קג"מ המאפשר מהירות מרבית של 120 קמ"ש, כאשר את ההבדל ביניהן תמצאו בקיבולת הסוללות, כאשר גרסת הבסיס מצוידת בסוללות בקיבולת של 41kWh, המציעה טווח נסיעה בין טעינות של 115 ק"מ ומשקל העמסה מירבי של 1045 ק"מ, כאשר הגרסה הבכירה מצוידת בסוללות בהספק של 55kWh המאפשרת טווח של 168 ק"מ בין טעינות לצד משקל העמסה מירבי נמוך יותר של 891 ק"ג.

עם טווח הנסיעה המוגבל יחסית למקובל בעולם המסחריות, מיועדת הספרינטר החשמלית בעיקר לשימוש עירוני בלבד, כאשר לרשות הנהג עומדת בקרת מצבי נהיגה המאפשרת שימוש יעיל יותר של הסוללות, עם פשרה במהירות המרבית, בקרת האקלים ועוד, לצד בלימה רגנטיבית ב-4 רמות לבחירה (ואפשרות שליטה על חלק מהמידע דרך אפליקציית טלפון ייעודית). טעינת הרכב דרך עמדת טעינה סטנדרטית תתבצע תוך 6 שעות, כאשר שימוש בעמדת טעינה מהירה יקצר את הזמן לחצי שעה בלבד ל-70% סוללה (מ-10% ל-80%).

מחברת כלמוביל יבואנית מרצדס נמסר שהדגם לא צפוי להגיע במהלך השנה הקרובה לארץ, ואנו מעריכים שעד שלא תוצג גרסה עם טווח נסיעה גדול משמעותית, ספק אם נראה את הדגם בארץ.